Voor ons was de conclusie heel makkelijk: de Internal Link Juicer is voor ons de ideale oplossing.
In dit artikel vertel ik je er alles over.
Ps. Mocht je de Internal Link Juicer gratis willen proberen, klik dan hier.
De Internal Link Juicer is een WordPress plugin (die overigens al 150.000+ keer is gedownload) waarmee je met een aantal simpele instellingen de interne linkbuilding van je website snel veel beter kan maken.
Binnen de Internal Link Juicer kan je op een centrale plek aangeven welk zoekwoord voor welke pagina belangrijk is en de tool maakt vervolgens automatisch alle juiste interne links.
De Internal Link Juicer is zo krachtig omdat de tool zo eenvoudig is. De plugin werkt als volgt:
Voordat je met de plugin aan de slag gaat, moet je wat plugin instellingen controleren en aanpassen. Denk bijvoorbeeld aan:
Als je de plugin goed hebt ingesteld, kan je door met de volgende stap. En dat is het toevoegen van een zoekwoord (of zoekwoorden) aan een blog of pagina.
Dit kan je doen door naar een blog te gaan en dan rechts op zoek te gaan naar het volgende blokje:
In bovenstaand voorbeeld zie je al dat ik twee zoekwoorden heb toegevoegd:
Als ik deze woorden ergens op mijn website gebruikt, dan zal de Internal Link Juicer automatisch naar deze pagina linken.
Je kan nieuwe zoekwoorden toevoegen door het woord te typen waar ‘Trefwoord’ staat en op ‘keyword toevoegen’ te klikken.
Daarnaast kan je ook nog op ‘Settings’ klikken. Daar heb je nog specifieke instellingen voor deze pagina.
De interne linkbuilding en dus je interne linkprofiel kan je SEO maken of breken. Voordat ik dus naar een interne linkbuilding tool op zoek ging, heb ik voor mezelf een eisenlijst gemaakt.
Dit waren eisen waar het programma aan moest voldoen, anders zou ik er niet mee werken. Deze eisen zijn dan ook de reden waarom wij specifiek voor de Internal Link Juicer hebben gekozen.
En je raadt het al: de Internal Link Juicer voldoet aan al deze eisen.
Voordat ik de Internal Link Juicer had aangeschaft, heb ik natuurlijk eerst de gratis variant getest op één mijn dummy websites. Ik was eigenlijk meteen verkocht.
Als je ook, net zoals ik, verliefd bent op de tool, dan zijn er twee optie:
Voor mij was de keuze snel gemaakt. Ik verwacht namelijk dat ik de tool nog jarenlang ga gebruiken en ik ben dus voor de eenmalig optie gegaan. Vervolgens kan je betalen met PayPal of met creditcard.
Je hebt nu al een goed beeld van wat de plugin allemaal kan en hoe het werkt, toch zijn er nog een paar dingen die ik nog met je wil delen:
Mocht je nu net zoals ik verkocht zijn, dan adviseer ik je zeker om de gratis variant te proberen!
Geschreven door: Daniël Kuipers
Daniël is oprichter van Online Marketing Agency. Hij speurt het internet continu af naar de nieuwste snufjes en tactieken en blogt erover in begrijpelijke taal. Nou ja, soms dan.