Handleiding Zo voeg je iemand toe aan je YouTube kanaal

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je YouTube kanaal

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s.

Zodat ik zonder gedoe en zonder uitleg aan de slag kan gaan. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen een YouTube kanaal.

In 9 stappen iemand toevoegen aan je YouTube kanaal

Stap 1: Ga naar de website van YouTube.

Stap 2: Klik rechtsboven op inloggen en log in met je Google account.

Stap 3: Klik rechtsboven op je kanaalpictogram en klik dan op ‘Instellingen’.

Instellingen aanpassen YouTube kanaal

Stap 4: Zorg dat je links in het menu met instellingen op ‘Account’ staat en klik op ‘Beheerders toevoegen of verwijderen’ (rechts naast ‘Kanaalbeheerders’).

Youtube kanaalbeheerders toevoegen of verwijderen

Stap 5: Klik op de blauwe knop ‘Rechten beheren’.

Rechten beheren youtube kanaal

Stap 6: Klik rechtsboven op het icoontje met het plusje.

Stap 7: Vul het e-mailadres in van de persoon die je wilt uitnodigen.

Stap 8: Geef die persoon de juiste rol mee (eigenaar, manager of communicatiebeheerder).

Rol toewijzen nieuwe gebruiker youtube

Stap 9: Het mailadres dat je bij stap 7 hebt ingevuld krijgt een e-mail met een uitnodiging. Er dient daarin op de blauwe knop met ‘Uitnodiging accepteren’ geklikt te worden.

uitnodiging accepteren youtube

Et voilà. Zo makkelijk is het toevoegen van een beheerder aan je YouTube account.

En meer

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende programma’s en accounts die gebruikt worden binnen online marketing.

Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]