iemand toevoegen wordpress website

 Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je WordPress website

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s.

Zodat ik zonder gedoe en zonder uitleg aan de slag kan gaan. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen een WordPress website.

In 8 stappen iemand toevoegen aan je WordPress website

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van je WordPress website.

Mocht je niet weten wat de URL daarvan is, vraag dit dan aan je webdesigner, webmaster of andere persoon die je website beheert of onderhoudt.

Stap 2: Vul je gebruikersnaam en je wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.

Inloggen WordPress

Stap 3: Ga links in het dashboard van WordPress op zoek naar ‘Gebruikers’.

Mocht je dit niet zien staan, dan heb je niet alle rechten en moet je dus weer aan dezelfde persoon als bij stap 1 vragen of hij/zij jou deze rechten wilt geven.

Stap 4: Klik bovenaan op de knop met ‘Nieuwe toevoegen’.

Stap 5: Vul de gebruikersnaam in en het e-mailadres van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je bij mij klant worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiker toevoegen wordpress

Stap 6: Laat het vinkje bij ‘gebruikersmelding versturen’ aan staan en selecteer de rol die je de persoon wilt geven.

Wanneer je mij gaat toevoegen, dan dien je mij de rol ‘Beheerder’ te geven. Ga je iemand anders toevoegen? Dan moet je hier mee oppassen. Een beheerder kan namelijk andere beheerders verwijderen.

Wil je een tekstschrijver toevoegen, iemand die wat kleine SEO-werkzaamheden uitvoert of een kennis die wil mee kijken? Geef dan nooit de rol beheerder, maar selecteer een andere rol.

Gebruikersmelding en beheerdersrollen wordpress

Stap 7: Klik op ‘Nieuwe gebruiker’ en de uitnodiging wordt verstuurd.

Stap 8: Het e-mailadres dat je hebt toegevoegd krijgt een mail met daarin een link. Wanneer de persoon op de link klikt, kan hij/zij een wachtwoord aanmaken en vervolgens meteen inloggen.

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

23 februari 2020
alternatieven MOZ

5 beste alternatieven voor MOZ [Met gratis trials]

MOZ is één van de meeste bekende SEO-tools op de markt. Ja, MOZ hoort bij de top, maar is zeker niet de beste. Dat zijn in mijn optiek namelijk SEMrush, Mangools en Ahrefs. Mocht je op zoek zijn naar een alternatief of een vervanger voor MOZ, dan mag je deze lijst niet missen. Naast de drie eerdere genoemde beste SEO-tools, heb ik ook nog andere alternatieven voor MOZ die het overwegen waard zijn.
23 februari 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan Hotjar

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Hotjar
23 februari 2020
10 tools die beter zijn dan Google Page Speed

10 tools die beter zijn dan Google Page Speed [Gratis & betaald]

Google Page Speed is de afgelopen jaren flink veranderd en niet iedereen is daar zo positief over. De snelheid analyse software van Google lijkt alleen maar lastiger geworden en je moet er bijna een developer voor zijn om de data te kunnen te begrijpen. Inmiddels zijn er genoeg alternatieven op de markt die ook heel goed zijn in het analyseren van de snelheid en het geven van optimalisatietips. Omdat ik zeker weet dat jij ook niet veel wijzer wordt van Google Page Speed Insights en omdat je vast en zeker wilt weten wat er nog meer op de markt is, heb ik hier 10 gratis en betaalde tools voor je die beter zijn dan de Google Page Speed Insights.
15 februari 2020
no cure no pay seo

7 redenen waarom je NOOIT voor No Cure No Pay SEO moet gaan

No cure no pay SEO komt voor mijn gevoel steeds vaker voorbij. Ik zie advertenties op LinkedIn en ook leads vragen vaker of dit mogelijk is. Ik ben van mening dat een écht goede SEO partij nooit no cure no pay SEO kan aanbieden en dat jij nooit in zee moet gaan met een partij die dit aan je probeert te verkopen. En waarom dat zo is? Nou, daarvoor geef ik je 8 redenen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *