iemand toevoegen wordpress website

 Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je WordPress website

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s.

Zodat ik zonder gedoe en zonder uitleg aan de slag kan gaan. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen een WordPress website.

In 8 stappen iemand toevoegen aan je WordPress website

Stap 1: Ga naar de inlogpagina van je WordPress website.

Mocht je niet weten wat de URL daarvan is, vraag dit dan aan je webdesigner, webmaster of andere persoon die je website beheert of onderhoudt.

Stap 2: Vul je gebruikersnaam en je wachtwoord in en klik op ‘Inloggen’.

Inloggen WordPress

Stap 3: Ga links in het dashboard van WordPress op zoek naar ‘Gebruikers’.

Mocht je dit niet zien staan, dan heb je niet alle rechten en moet je dus weer aan dezelfde persoon als bij stap 1 vragen of hij/zij jou deze rechten wilt geven.

Stap 4: Klik bovenaan op de knop met ‘Nieuwe toevoegen’.

Stap 5: Vul de gebruikersnaam in en het e-mailadres van de persoon die je wilt toevoegen.

Mocht je bij mij klant worden, dan is dat info@onlinemarketingagency.nl.

gebruiker toevoegen wordpress

Stap 6: Laat het vinkje bij ‘gebruikersmelding versturen’ aan staan en selecteer de rol die je de persoon wilt geven.

Wanneer je mij gaat toevoegen, dan dien je mij de rol ‘Beheerder’ te geven. Ga je iemand anders toevoegen? Dan moet je hier mee oppassen. Een beheerder kan namelijk andere beheerders verwijderen.

Wil je een tekstschrijver toevoegen, iemand die wat kleine SEO-werkzaamheden uitvoert of een kennis die wil mee kijken? Geef dan nooit de rol beheerder, maar selecteer een andere rol.

Gebruikersmelding en beheerdersrollen wordpress

Stap 7: Klik op ‘Nieuwe gebruiker’ en de uitnodiging wordt verstuurd.

Stap 8: Het e-mailadres dat je hebt toegevoegd krijgt een mail met daarin een link. Wanneer de persoon op de link klikt, kan hij/zij een wachtwoord aanmaken en vervolgens meteen inloggen.

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende Google tools. Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

7 april 2020
q1 2020 marktaandeel social media

Q1 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De kou maakt inmiddels plaats voor de eerste warme dagen van het jaar. Knopjes aan de bomen waken langzaam uit hun winterslaap, de bloemetjes steken de kop op en dat betekent twee dingen: we gaan met z’n allen massaal onze tuin opknappen én het is tijd om te kijken hoe het staat met het marktaandeel social media in Nederland en Europa. Wat zijn de verhoudingen in het begin van 2020? En zien we voorzichtig al effecten van de coronacrisis en thuisquarantaine? Let’s find out!
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
26 maart 2020
Het geheim achter social media engagement Pods

Het geheim achter social media engagement Pods [LinkedIn, Instagram & Facebook]

Om de algoritmes van Facebook, Instagram, LinkedIn en andere social media kanalen om tuin te leiden, zijn social media Pods de laatste jaren steeds meer in opkomst. Het doel? Proberen de algoritmes te slim af te zijn, zodat posts en berichten meer likes, weergaves en reacties gaan krijgen. Nu vraag jij je af: ‘Wat is een social media Pod’? en ‘Is dit interessant voor mij?’. Of misschien heb je wel een aantal andere vragen. Vandaag doe ik m’n best om zoveel mogelijk van die vragen te beantwoorden.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]