Accuranker review

Accuranker Review 2019: De allersnelste rank tracker op de markt?

Accuranker is geen alles-in-één SEO-tool, maar een specialist op het gebied van het bijhouden van je posities in de zoekresultaten bij bepaalde zoekwoorden.

Het geeft je echt alle informatie die daarbij komt kijken en die nuttig voor jou kan zijn.

Denk aan je concurrenten, posities in verschillende zoekmachines, mobiel en desktop, zoekvolumes, geschiedenis en nog veel meer.

Kortom, Accuranker is momenteel één van beste programma’s op het gebied van het bijhouden van de posities van je zoekwoorden en claimt daarnaast ook nog eens de snelste te zijn.

Omdat het bijhouden van de posities een ontzettend belangrijk onderdeel is binnen zoekmachine optimalisatie, vind ik het tijd voor een Accuranker review!

Wat is Accuranker?

Accuranker is een SEO tool waarmee je precies kan bijhouden op welke positie jij staat in de zoekmachines op de door jou ingegeven zoekwoorden.

Nu hoor ik je denken: waarom wil ik weten of ik hoog scoor in Google?

Hoe hoger je scoort in Google, hoe vaker bezoekers naar je website zullen gaan.

En hoe vaker bezoekers naar je website zullen gaan, hoe groter de kans dat je nieuwe klanten krijgt via je website.

Logisch toch?

perfecte extensie voor Google chrome

Accuranker is, zoals in de introductie aangegeven, een specialistische tool met maar één doeleinde…

Veel SEO tools blijven maar nieuwe functionaliteiten toevoegen aan hun arsenaal.

Dat is natuurlijk niet verkeerd, maar Accuranker onderscheidt zich wel door zich te focussen op één taak en vervolgens die taak ook heel goed en snel uit te voeren.

Functionaliteiten van Accuranker

Als je inlogt op de website van Accuranker en je account helemaal hebt aangevuld, dan zie je links een menu staat met de volgende onderdelen:

  • Dashboard
  • Groups
  • Domains
  • Reporting
  • Sub-accounts
  • Account
  • Integrations

De belangrijkste functionaliteiten zitten in het kopje ‘domains’ en in het kopje ‘reporting’.

Daar vertel ik je nu dan ook graag meer over!

Wanneer je op ‘domains’ klikt, dan zie je de domeinen die je hebt toegevoegd in Accuranker.

Als je vervolgens op het domein klikt, dan zie echt de waarde van Accuranker.

Je ziet dan als het goed is het volgende scherm:

Accuranker domains

Nu ga ik je per icoon uitleggen wat de mogelijkheden zijn, dit is namelijk waar Accuranker echt excelleert!

Overview
Binnen het kopje overview vind je een overzicht met allerlei verschillende informatie.

Denk aan zoekwoord verdeling, gemiddelde positie, concurrenten en nog veel meer.

Keywords
Heel logisch, maar onder het kopje ‘keywords’ vind je al jouw toegevoegde zoekwoorden.

Inclusief zoekmachine, apparaat, locatie, positie, URL, volume en bijvoorbeeld hoeveel je gestegen of gedaald bent.

Dit is veruit het beste en meest nuttige onderdeel van Accuranker.

Zoekwoorden Accuranker

Competitors
Hier voegt Accuranker automatisch de concurrenten toe op basis van de door jou ingegeven zoekwoorden.

Accuranker kijkt naar partijen die dezelfde zoekwoorden gebruiken en dus een zogeheten content overlap hebben.

Deze functie vind ik altijd erg handig, omdat online concurrenten vaak anders zijn dan offline concurrenten.

En hiermee kan ik precies achterhalen wie die online concurrenten zijn!

Competitor Ranks
In dit overzicht zie je een combinatie van de zoekwoorden die jij toegevoegd hebt onder het kopje ‘keywords’ plus de termen die jouw concurrenten gebruiken om op dezelfde zoekwoorden te scoren.

Nog meer relevante zoektermen dus!

Hoe meer zoekwoorden jij zelf invult, hoe breder Accuranker voor jou de boel in de gaten houdt.

Landing Pages
Onder het kopje landingspagina’s zie je alle landingspagina staan die ervoor zorgen dat je vindbaar bent op de door jou ingegeven zoekwoorden.

Inclusief allerlei handige informatie als organische bezoekers, gemiddelde tijd op pagina, gemiddelde laadtijd, bouncepercentage en nog veel meer … als je Google Analytics gekoppeld hebt tenminste.

Dat komt er dan zo uit te zien:

Accuranker review pagina's

We hebben het kopje ‘domains’ gehad en nu wil ik wat uitleggen over ‘reporting’.

Dit is de rapportage van Accuranker.

Het instellen van een rapportage is letterlijk twee minuten werk.

Je hoeft alleen informatie in te vullen als:

  • Naam
  • Domein
  • Taal
  • Template
  • Schema
  • E-mail

Vervolgens stuurt Accuranker per periode die je zelf hebt ingesteld een rapport met de posities van je zoekwoorden en nog veel meer.

Ik raad je dus zeker aan om dit in te stellen!

Voordelen en nadelen van Accuranker

Accuranker is dus een specialist en verschrikkelijk goed in het bijhouden van de posities van je zoekwoorden.

Maar daar zit ook eventueel een keerzijde aan!

Accuranker zal altijd onderdeel zijn van je arsenaal aan SEO-tools en kun je niet gebruiken als alles-in-één tool.

Of dat voor jou een voor- of nadeel is, laat ik aan jou over.

Verder is het inderdaad één van de beste en snelste tools die mijn posities bij heeft gehouden.

De data die ik terugzie komt overeen met andere tools die ik gebruik en soms is Accuranker zelf wat accurater.

Daarnaast is een ander voordeel dat de informatie zo duidelijk wordt vertoond.

Je ziet meteen of het om desktop of mobiel gaat, welke SERP-informatie er verder bij een zoekwoord staat en of je gezakt of gedaald bent op een zoekwoord.

Het laatste voordeel wat ik van Accuranker wil noemen is dat, in tegenstelling tot veel andere concurrenten, je bij Accuranker zonder creditcard gegevens het programma 14 dagen lang gratis kan uitproberen.

Zo kan je zelf testen of de tool bij je past.

Probeer Accuranker 14 dagen gratis door hier te klikken.

Accuranker prijs

Wat ik erg waardeer aan Accuranker is dat niet je gebonden bent aan verschillende pakketten, maar dat je betaalt op basis van het aantal zoekwoorden dat je wilt meten.

Kijk maar!

Prijs accuranker

Als je voor 500 zoekwoorden per maand gaat, dan betaal je $44 dollar per maand als je per jaar betaald.

En 500 zoekwoorden, dat is voor jou waarschijnlijk meer dan genoeg!

PS Accuranker is ook al een keer in de aanbieding geweest bij AppSumo, ook daar kan je Accuranker op de kop proberen te tikken voor weinig!

Accuranker vs. MOZ, Semrush, Mangools, SEO Powersuite etc.

Zoals ik al eerder aangaf is Accuranker geen volwaardige alles-in-één SEO tool.

En om die reden kan je Accuranker niet vergelijken met bijvoorbeeld een Semrush, SEO Powersuite of bijvoorbeeld een MOZ.

Maar, als je de rank tracker (zo noem je een programma dat de posities van je zoekwoorden bijhoudt) van alle programma’s zou vergelijken …

dan zou ik 100% voor Accuranker kiezen.

Puur omdat hij zo goed werkt, de informatie zo duidelijk toont en omdat je zelf kan bepalen hoeveel zoekwoorden je bij wilt houden.

Conclusie

Ik ben fan van Accuranker, dat zeker!

De tool heeft zeker een plek verdiend in de SEO-programma’s die ik voor mijn eigen website en voor de websites van mijn klanten inzet.

En zoals je van mij gewend bent, zal ik mijn Accuranker review afsluiten met het geven van een cijfer!

Ik geef Accuranker een 9/10!

Recente blogs

7 april 2020
q1 2020 marktaandeel social media

Q1 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De kou maakt inmiddels plaats voor de eerste warme dagen van het jaar. Knopjes aan de bomen waken langzaam uit hun winterslaap, de bloemetjes steken de kop op en dat betekent twee dingen: we gaan met z’n allen massaal onze tuin opknappen én het is tijd om te kijken hoe het staat met het marktaandeel social media in Nederland en Europa. Wat zijn de verhoudingen in het begin van 2020? En zien we voorzichtig al effecten van de coronacrisis en thuisquarantaine? Let’s find out!
3 april 2020
Google Mijn Bedrijf 8 belangrijkste functionaliteiten 2020

Google Mijn Bedrijf: 8 belangrijkste functionaliteiten op een rijtje [2020]

Google Mijn Bedrijf is een verschrikkelijk belangrijk onderdeel van lokale SEO. Je kan je contactgegevens hier tonen zodat mensen makkelijk contact met je kunnen opnemen, maar je bent hierdoor ook vindbaar in Google Maps. Het gebruik van Google Mijn Bedrijf kent alleen maar voordelen en is voor nagenoeg elke onderneming een must. En aangezien Google de Mijn Bedrijf functie veel aan het doorontwikkelen is, vind ik het tijd om de belangrijkste functionaliteiten anno 2020 voor je op een rijtje te zetten.
31 maart 2020
Kapotte links achterhalen

Kapotte links achterhalen: 3 handige manieren [Gratis]

Een kapotte interne of externe link is voor alle betrokken partijen vervelend. De bezoeker komt ergens uit waar hij niet uit wil komen, Google komt uit op een dood spoor en de pagina waar je naar linkt krijgt de waarde niet meer gestuurd. Oftewel, een kapotte link kent alleen maar verliezers. Maar wat is een kapotte link? Hoe achterhaal je ze en wat moet je er mee doen? Dat leg ik je uit!
26 maart 2020
Het geheim achter social media engagement Pods

Het geheim achter social media engagement Pods [LinkedIn, Instagram & Facebook]

Om de algoritmes van Facebook, Instagram, LinkedIn en andere social media kanalen om tuin te leiden, zijn social media Pods de laatste jaren steeds meer in opkomst. Het doel? Proberen de algoritmes te slim af te zijn, zodat posts en berichten meer likes, weergaves en reacties gaan krijgen. Nu vraag jij je af: ‘Wat is een social media Pod’? en ‘Is dit interessant voor mij?’. Of misschien heb je wel een aantal andere vragen. Vandaag doe ik m’n best om zoveel mogelijk van die vragen te beantwoorden.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]