Accuranker review

Accuranker Review 2019: De allersnelste rank tracker op de markt?

Accuranker is geen alles-in-één SEO-tool, maar een specialist op het gebied van het bijhouden van je posities in de zoekresultaten bij bepaalde zoekwoorden.

Het geeft je echt alle informatie die daarbij komt kijken en die nuttig voor jou kan zijn.

Denk aan je concurrenten, posities in verschillende zoekmachines, mobiel en desktop, zoekvolumes, geschiedenis en nog veel meer.

Kortom, Accuranker is momenteel één van beste programma’s op het gebied van het bijhouden van de posities van je zoekwoorden en claimt daarnaast ook nog eens de snelste te zijn.

Omdat het bijhouden van de posities een ontzettend belangrijk onderdeel is binnen zoekmachine optimalisatie, vind ik het tijd voor een Accuranker review!

Wat is Accuranker?

Accuranker is een SEO tool waarmee je precies kan bijhouden op welke positie jij staat in de zoekmachines op de door jou ingegeven zoekwoorden.

Nu hoor ik je denken: waarom wil ik weten of ik hoog scoor in Google?

Hoe hoger je scoort in Google, hoe vaker bezoekers naar je website zullen gaan.

En hoe vaker bezoekers naar je website zullen gaan, hoe groter de kans dat je nieuwe klanten krijgt via je website.

Logisch toch?

perfecte extensie voor Google chrome

Accuranker is, zoals in de introductie aangegeven, een specialistische tool met maar één doeleinde…

Veel SEO tools blijven maar nieuwe functionaliteiten toevoegen aan hun arsenaal.

Dat is natuurlijk niet verkeerd, maar Accuranker onderscheidt zich wel door zich te focussen op één taak en vervolgens die taak ook heel goed en snel uit te voeren.

Functionaliteiten van Accuranker

Als je inlogt op de website van Accuranker en je account helemaal hebt aangevuld, dan zie je links een menu staat met de volgende onderdelen:

  • Dashboard
  • Groups
  • Domains
  • Reporting
  • Sub-accounts
  • Account
  • Integrations

De belangrijkste functionaliteiten zitten in het kopje ‘domains’ en in het kopje ‘reporting’.

Daar vertel ik je nu dan ook graag meer over!

Wanneer je op ‘domains’ klikt, dan zie je de domeinen die je hebt toegevoegd in Accuranker.

Als je vervolgens op het domein klikt, dan zie echt de waarde van Accuranker.

Je ziet dan als het goed is het volgende scherm:

Accuranker domains

Nu ga ik je per icoon uitleggen wat de mogelijkheden zijn, dit is namelijk waar Accuranker echt excelleert!

Overview
Binnen het kopje overview vind je een overzicht met allerlei verschillende informatie.

Denk aan zoekwoord verdeling, gemiddelde positie, concurrenten en nog veel meer.

Keywords
Heel logisch, maar onder het kopje ‘keywords’ vind je al jouw toegevoegde zoekwoorden.

Inclusief zoekmachine, apparaat, locatie, positie, URL, volume en bijvoorbeeld hoeveel je gestegen of gedaald bent.

Dit is veruit het beste en meest nuttige onderdeel van Accuranker.

Zoekwoorden Accuranker

Competitors
Hier voegt Accuranker automatisch de concurrenten toe op basis van de door jou ingegeven zoekwoorden.

Accuranker kijkt naar partijen die dezelfde zoekwoorden gebruiken en dus een zogeheten content overlap hebben.

Deze functie vind ik altijd erg handig, omdat online concurrenten vaak anders zijn dan offline concurrenten.

En hiermee kan ik precies achterhalen wie die online concurrenten zijn!

Competitor Ranks
In dit overzicht zie je een combinatie van de zoekwoorden die jij toegevoegd hebt onder het kopje ‘keywords’ plus de termen die jouw concurrenten gebruiken om op dezelfde zoekwoorden te scoren.

Nog meer relevante zoektermen dus!

Hoe meer zoekwoorden jij zelf invult, hoe breder Accuranker voor jou de boel in de gaten houdt.

Landing Pages
Onder het kopje landingspagina’s zie je alle landingspagina staan die ervoor zorgen dat je vindbaar bent op de door jou ingegeven zoekwoorden.

Inclusief allerlei handige informatie als organische bezoekers, gemiddelde tijd op pagina, gemiddelde laadtijd, bouncepercentage en nog veel meer … als je Google Analytics gekoppeld hebt tenminste.

Dat komt er dan zo uit te zien:

Accuranker review pagina's

We hebben het kopje ‘domains’ gehad en nu wil ik wat uitleggen over ‘reporting’.

Dit is de rapportage van Accuranker.

Het instellen van een rapportage is letterlijk twee minuten werk.

Je hoeft alleen informatie in te vullen als:

  • Naam
  • Domein
  • Taal
  • Template
  • Schema
  • E-mail

Vervolgens stuurt Accuranker per periode die je zelf hebt ingesteld een rapport met de posities van je zoekwoorden en nog veel meer.

Ik raad je dus zeker aan om dit in te stellen!

Voordelen en nadelen van Accuranker

Accuranker is dus een specialist en verschrikkelijk goed in het bijhouden van de posities van je zoekwoorden.

Maar daar zit ook eventueel een keerzijde aan!

Accuranker zal altijd onderdeel zijn van je arsenaal aan SEO-tools en kun je niet gebruiken als alles-in-één tool.

Of dat voor jou een voor- of nadeel is, laat ik aan jou over.

Verder is het inderdaad één van de beste en snelste tools die mijn posities bij heeft gehouden.

De data die ik terugzie komt overeen met andere tools die ik gebruik en soms is Accuranker zelf wat accurater.

Daarnaast is een ander voordeel dat de informatie zo duidelijk wordt vertoond.

Je ziet meteen of het om desktop of mobiel gaat, welke SERP-informatie er verder bij een zoekwoord staat en of je gezakt of gedaald bent op een zoekwoord.

Het laatste voordeel wat ik van Accuranker wil noemen is dat, in tegenstelling tot veel andere concurrenten, je bij Accuranker zonder creditcard gegevens het programma 14 dagen lang gratis kan uitproberen.

Zo kan je zelf testen of de tool bij je past.

Probeer Accuranker 14 dagen gratis door hier te klikken.

Accuranker prijs

Wat ik erg waardeer aan Accuranker is dat niet je gebonden bent aan verschillende pakketten, maar dat je betaalt op basis van het aantal zoekwoorden dat je wilt meten.

Kijk maar!

Prijs accuranker

Als je voor 500 zoekwoorden per maand gaat, dan betaal je $44 dollar per maand als je per jaar betaald.

En 500 zoekwoorden, dat is voor jou waarschijnlijk meer dan genoeg!

PS Accuranker is ook al een keer in de aanbieding geweest bij AppSumo, ook daar kan je Accuranker op de kop proberen te tikken voor weinig!

Accuranker vs. MOZ, Semrush, Mangools, SEO Powersuite etc.

Zoals ik al eerder aangaf is Accuranker geen volwaardige alles-in-één SEO tool.

En om die reden kan je Accuranker niet vergelijken met bijvoorbeeld een Semrush, SEO Powersuite of bijvoorbeeld een MOZ.

Maar, als je de rank tracker (zo noem je een programma dat de posities van je zoekwoorden bijhoudt) van alle programma’s zou vergelijken …

dan zou ik 100% voor Accuranker kiezen.

Puur omdat hij zo goed werkt, de informatie zo duidelijk toont en omdat je zelf kan bepalen hoeveel zoekwoorden je bij wilt houden.

Conclusie

Ik ben fan van Accuranker, dat zeker!

De tool heeft zeker een plek verdiend in de SEO-programma’s die ik voor mijn eigen website en voor de websites van mijn klanten inzet.

En zoals je van mij gewend bent, zal ik mijn Accuranker review afsluiten met het geven van een cijfer!

Ik geef Accuranker een 9/10!

Recente blogs

17 november 2019
45 SEO Software tools op een rijtje Gratis & betaald

45 SEO Software tools op een rijtje [Gratis & betaald]

Je herkent het vast wel: je wilt de volgende stap zetten op het gebied van SEO, maar je weet niet welke tools je hiervoor allemaal kan gebruiken. Met deze tools is het binnenslepen van meer bezoekers, nummer 1 posities en omzet weliswaar een stuk gemakkelijker, maar inmiddels is het aanbod zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na jaren veel SEO-software en SEO tools te hebben uitgeprobeerd, kan ik je nu wel de ultieme lijst voorschotelen. Een lijst vol met handige programma’s, zowel gratis als betaald. Mijn advies op voorhand? Lees dit blog en ontdek je nieuwe favorieten, vraag een aantal trials aan en ervaar de tools zelf.
7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *