Leg de tekst dan even langs onze checklist. Bespaart je een hoop moeite, lage posities en vragen.
Disclaimer: dit is een checklist opgesteld door een SEO-specialist. Er ontbreekt vast wat copywritingstuff en hij kan wellicht een beetje té SEO-heavy zijn, maar hey – hiermee weet je wel dat je klaar bent om te kunnen scoren in Google.
Het plaatsen van het zoekwoord in de H1 is essentieel voor SEO omdat het zoekmachines helpt te begrijpen waar de pagina over gaat. En als een zoekmachine beter begrijpt waar een pagina over gaat, verbetert dat de rangschikking in de zoekresultaten.
De lengte van de meta titel en beschrijving is belangrijk omdat ze binnen de door zoekmachines gestelde limieten moeten passen om volledig zichtbaar te zijn. Dit verbetert de zichtbaarheid in zoekresultaten en verhoogt de kans op klikken.
Een pagina ‘aanbieden’ in Google betekent dat je de URL van de pagina indient bij Google via Google Search Console. Dit proces helpt Google om de pagina sneller te ontdekken en te indexeren, wat betekent dat de pagina eerder kan verschijnen in zoekresultaten. Het is vooral nuttig voor nieuwe of bijgewerkte pagina’s om ervoor te zorgen dat ze worden opgenomen in de zoekindex van Google.
Geschreven door: Daniël Kuipers
Daniël is oprichter van Online Marketing Agency. Hij speurt het internet continu af naar de nieuwste snufjes en tactieken en blogt erover in begrijpelijke taal. Nou ja, soms dan.