Google Ads extensies zijn extra elementen die je aan je advertenties kunt toevoegen om ze aantrekkelijker te maken voor gebruikers. Met deze uitbreidingen kun je bijvoorbeeld extra informatie over je producten of diensten tonen. Of je geeft de locatie van je bedrijf weer!
Extensies kunnen de kwaliteit van je advertenties aanzienlijk verbeteren. Dat leidt dan weer tot hogere klikfrequenties (CTR) en meer conversies. Bovendien laten ze je advertenties meer opvallen in de zoekresultaten én geven ze je bedrijf een betrouwbare uitstraling. Win-win!
Er zijn verschillende soorten Google Ads extensies die je kunt gebruiken. Dit zijn de meest voorkomende:
Er zijn vijf stappen die je moet doorlopen om het maximale uit je extensies te kunnen halen. Deze zijn:
Bepaal voor jezelf eerst waar je met je advertenties naar toe wilt werken. Wil je bijvoorbeeld meer verkeer naar je website genereren of meer leads ontvangen?
Kies de extensies die het beste bij je doelen aansluiten (zie de lijst hierboven). Grote kans dat je daarmee je advertenties verbetert.
Voeg de geselecteerde uitbreidingen toe aan je advertenties.
Je wil natuurlijk wel weten of ze ook effect hebben. Monitor de resultaten en analyseer of je extensies ook echt effect hebben. Check eventueel of je nog wat extra verbeteringen door kunt voeren.
Google Ads extensies zijn waardevolle tools waarmee je je advertenties kan verbeteren en je resultaten kan maximaliseren. Door de verschillende soorten extensies te gebruiken, kun je je advertenties aantrekkelijker maken voor gebruikers en ze een professionele uitstraling geven. Maar zorg er wel voor dat je altijd je doelen voor ogen houdt en de extensies selecteert die het beste bij je doelen aansluiten.
Dit artikel is geschreven op 23 juli 2022 en is op 19 oktober 2023 geüpdatet.
Over het algemeen heeft Google Ads-extensies geen invloed op de positie van je advertenties. Advertenties kunnen namelijk gepositioneerd worden op basis van kwaliteit, relevantie en voornamelijk je bieding.
Dat gezegd hebbende, kunnen Google Ads-extensies je advertenties relevanter en nuttiger maken voor potentiële leads, wat kan leiden tot een hogere klik ratio en betrokkenheid van een campagne. Dit kan uiteindelijk leiden tot een hogere score voor je advertenties, wat kan bijdragen aan hogere posities in de zoekresultaten binnen google.
Ja, er zijn specifieke eisen die je moet voldoen om Google Ads-extensies te kunnen gebruiken. Deze zijn:
1. Een account die voldoet aan het beleid van Google Ads.
2. Je advertenties moeten voldoen aan de richtlijnen voor advertentieteksten van Google Ads.
3. De informatie die ingevoerd wordt door elke extensie, moet relevant en nauwkeurig zijn voor je bedrijf.
Geschreven door: Nick Havekes
Nick is SEA-specialist bij OMA. Hij analyseert je campagnes als een voetbalwedstrijd en zorgt dan voor een winnende tactiek. Ronald Koeman, eat your heart out.