8 Tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

8 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook.

Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen.

Veel conversies.

Je gebruikt de pagina namelijk om je te onderscheiden van de concurrentie. Daarmee kun je al die twijfelaars over de streep trekken om een product of dienst bij jóú af te nemen en niet bij die eikels verderop.

Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier?

Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg om er meer conversies uit te halen!

 

Voordat we beginnen…

Voordat we beginnen moet je één ding goed onthouden: de ‘over ons’ pagina gaat niet over je producten of diensten, maar over jou en je bedrijf.

Je bezoekers al geïnteresseerd in jouw product of dienst en nu willen ze kennismaken met de mensen achter de onderneming. Want mensen doen het liefst zaken met mensen die ze kennen (of denken te kennen).

Laat jezelf daarom ook zien en schrijf niet over jouw producten of diensten, oké?

Tip 1: De persoonlijke touch

De ‘over ons’ pagina is een persoonlijke pagina. Gebruik daar dan ook een persoonlijke stem. Op de rest van je website is er ruimte genoeg voor zakelijk taalgebruik en vaktaal.

Schrijf op een conversationele manier, het liefst in de ik- of wij-vorm en spreek je bezoekers aan. Dat is al een eerste stap om je bedrijf neer te zetten als persoon.

Tip 2: Laat jezelf letterlijk zien.

Mensen willen graag weten met wie ze te maken hebben. Daarom is het aan te raden om een goede foto of video van jezelf of je medewerkers toe te voegen. Zo geef je je bedrijf een gezicht en dat maakt het voor bezoekers makkelijker om er een emotionele connectie mee aan te gaan.

Bovendien kom je door jezelf te laten zien een stuk betrouwbaarder over. Dus gauw weg met die stockfoto’s of plaatjes van je kantoorpand (hoe mooi die ook is).

Laat jezelf zien op de over ons pagina

Tip 3: Stel de bezoeker centraal

Dat klinkt misschien gek, want de ‘over ons’ pagina gaat immers over jouw bedrijf. Toch doe je er goed aan de bezoeker, en belangrijker nog zijn of haar behoeften, centraal te stellen.

Door die behoeften van je doelgroep aan te kaarten laat je zien dat je je bezoekers en hun vragen, problemen of uitdagingen begrijpt en vervolgens kun je jouw bedrijf presenteren als de oplossing daarvoor.

Communiceer dus duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is.

Tip 4: Wees eerlijk

Veel zzp’ers of freelancers maken zichzelf om serieus genomen te worden groter dan dat ze zijn. Dat is helemaal niet nodig. Want ieder nadeel heb z’n voordeel, om er maar eens een Cruijffiaanse uitspraak in te gooien.

Heb je bijvoorbeeld een klein bedrijf? Dat kan betekenen dat je flexibeler bent en makkelijker een intieme relatie aan kunt gaan met je klanten. Of dat je klanten daardoor één aanspreekpunt hebben voor al hun problemen. Dat kan voor opdrachtgevers net zo goed een toegevoegde waarde zijn.

Wees dus transparant en eerlijk, maar laat je bezoekers daarbij wel zien hoe zij precies kunnen profiteren van de eigenschappen of kenmerken van je bedrijf.

Tip 5: Wees specifiek

Veel mensen gebruiken claims in hun over ons-pagina. Niet erg, want je kunt er heel goed mensen mee overtuigen. Maar dan moet je het wel goed doen.

Het belangrijkste bij het gebruik van claims is dat je specifiek bent. Geen generieke uitspraken als ‘de beste service’ of ‘de beste kwaliteit’.

Laat zien hóé je de beste service biedt. Wat jou beter maakt dan anderen. Of wat het nu maakt dat jouw producten van de allerbeste kwaliteit zijn. Noem getallen als je die hebt (wel eerlijk blijven, zie tip 4). Hoe specifieker, hoe beter.

Bespaart jouw product bijvoorbeeld tijd? Hoeveel tijd dan precies? En wat zou jouw doelgroep met die tijdwinst kunnen doen?

Ander voorbeeld: met het toepassen van deze tips levert jouw over ons pagina gemiddeld 37% meer conversies op. Dat is veel effectiever dan dat het maar gewoon beter wordt.

Tip 6: Laat ook anderen aan het woord

In een eerder blog schreef ik er al over: reviews zijn ontzettend belangrijk om mensen te overtuigen. Dat kun je ook gebruiken bij het schrijven van je ‘over ons’ pagina.

Je kunt je argumenten extra kracht bij zetten ze te laten bevestigen door anderen. Of door ze überhaupt door anderen zelf te laten vertellen. Dat moet niet te moeilijk zijn als je over een aantal tevreden klanten beschikt.

Laat anderen aan het woord review

Tip 7: Vertel een verhaal

Uitdagende verhalen zorgen voor een betere herinnering van voor sterkere associaties tussen bepaalde waarden en jouw bedrijf.

Verpak je ‘over ons’ pagina met je missie, visie en geschiedenis daarom in een goed verhaal. Een verhaal waarin je vertelt wat je drijfveren zijn en waarom je doet wat je doet. Eentje die jouw bezoekers boeit.

Daarbij kun je (omwille van het verhaal!) de waarheid best een beetje aanpassen. Het is immers veel leuker om te lezen over hoe een oude wijze man op zijn sterfbed je een geheim vertelde en je daardoor deze business bent gestart, dan dat je gewoon een nachtje niet kon slapen.

Tip 8: Call-to-action

De call-to-action op de ‘over ons’ pagina is misschien wel het belangrijkste element. En toch wordt ‘ie vaak vergeten.

Je bezoekers zijn als het goed is helemaal geïntrigeerd door jouw verhaal en je hebt ze goed lekker gemaakt met alle voordelen van een samenwerking met jouw onderneming. En dan…

Niks.

Dat is natuurlijk niet handig. Sluit daarom altijd af met een call-to-action.

Wat wil je dat de bezoeker na het lezen van de ‘over ons’ pagina doet? Contact opnemen?Een offerte aanvragen? Doorgaan naar een andere pagina? Geef je bezoekers dan ook meteen de mogelijkheid om dat te doen en stuur er op aan.

Zet aan tot actie Over ons

That’s all, folks!

Bovenstaande tips helpen je hopelijk om een originele, leuke en bovenal effectieve ‘over ons’ pagina te schrijven.

Ben je echt inspiratieloos? Google dan gerust eens op goede voorbeelden van de ‘over ons’ pagina en je vindt al snel tal van toffe verhalen die je een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Denk je al een goede pagina te hebben en wil je dat ik er eens naar kijk? Of wil je wat extra advies en/of ideeën? Neem dan gerust contact met me op.

Ik help je graag verder. Geheel vrijblijvend, natuurlijk.

Dit artikel is voor het laatst geüpdatet in juli 2020.

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Comments are closed.

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]