Zoeken
Menu

Google Analytics 4 (GA4) koppelen met Google Search Console in 6 stappen

Let op! Voor het koppelen van Google Analytics 4 en Google Search Console moet je een geverifieerde site-eigenaar van de Search Console-property zijn.

Stap 1: Ga naar Google Analytics en log in met je account

Stap 2: Selecteer de Google Analytics 4 property waar je de koppeling voor op wilt zetten. Heb je nog geen Google Analytics 4 property aangemaakt? Daniël vertelt je precies hoe je dit doet in zijn blog ‘Google Analytics 4 inladen via Google Tag Manager‘.

Stap 3: Klik binnen de juiste property linksonder op het tandwiel icoon en klik vervolgens onderaan in de property kolom op ‘Seach Console-koppelingen’.

GA4 Search Console koppeling maken

Stap 4: Klik op ‘koppelen’ en vervolgens op ‘Account kiezen’. Selecteer de gewenste Search Console-property en klik op ‘bevestigen’.

Stap 5: Selecteer vervolgens de webstream waarmee je de koppeling mee wilt opzetten. (Vaak is dit er maar één.)

Stap 6: Klik nu op verzenden en de koppeling is gemaakt.

Zo simpel is het! De koppeling is nu ook zichtbaar in het Search Console-koppelingen overzicht.

En meer

Aangezien ik denk dat je nog wel meer handige tips en handleidingen over Google Analytics 4 wilt hebben, heb ik ze hier allemaal voor je op een rijtje gezet.

Dit artikel is geschreven op 22 augustus 2022 en geüpdatet op 22 augustus 2023.

Wat is Google Search Console?

Google Search Console is een gratis tool van Google waarmee je inzicht krijgt over de aanwezigheid van je website in de zoekresultaten van Google. Heb je problemen met de aanwezigheid van je website in Google? Dan kun je dit terugvinden en oplossen in Google Search Console.

Wat is het voordeel van een koppeling tussen Google Search Console en Google Analytics 4?

Door Google Search Console en Google Analytics 4 aan elkaar te koppelen kun je heel veel waardevolle informatie uit Google Search Console direct zichtbaar maken in Google Analytics 4. De informatie uit deze twee tools gecombineerd zorgt ervoor dat je een goed beeld krijgt van de prestaties van je website zowel in de zoekresultaten van Google als op de website zelf.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gestelde vragen over deze blog