IP-adres filter aanmaken in Google Analytics 4

Handleiding: IP-adres filter aanmaken in Google Analytics 4

Google heeft inmiddels Google Analytics 4 (GA4) gelanceerd. De kans is groot dat GA4 is compleet nieuw voor je is en je waarschijnlijk weet je dus ook niet hoe je een IP-adres filter toevoegt.

Daar help ik je nu dus graag bij!

In 10 stappen een IP-adres filter aanmaken in Google Analytics 4

Stap 1: ga naar de website van Google Analytics en log in.

Stap 2: selecteer de property waarbij je het IP-adres filter wil toevoegen.

Property Google Analytics 4

Stap 3: klik op ‘Gegevensstreams’ en vervolgens op de gegevensstream die je gebruikt.

Gegevensstream ip filterkopie

Stap 4: klik onderaan op ‘Meer instellingen voor taggen’.

meer instellingen voor taggen

Stap 5: klik op ‘Intern verkeer definiëren’.

Intern verkeer definieren

Stap 6: klik op de blauwe knop ‘Maken’.

Stap 7: vul de naam van de locatie in die je wilt filteren en vul het IP-adres is in.

Regel voor intern verkeer maken

Stap 8: kliks rechtsboven op ‘Maken’.

Het filter is nu aangemaakt! We moeten hem nu alleen nog activeren. Dat kan je doen door de volgende stappen door te lopen.

Stap 9: klik onder ‘Gegevensinstellingen’ op ‘Gegevensfilter’ en vervolgens op de filter die je daar ziet staan.

gegevensfilter google analytics 4

Stap 10: zet de filterstatus op ‘Actief’ in plaats van ‘Testen’ en klaar is Kees!

actie ip adres filter ga4

En meer

Aangezien ik denk dat je nog wel meer handige tips en handleidingen over Google Analytics 4 wilt hebben, heb ik ze hier allemaal voor je op een rijtje gezet.

Recente blogs

24 februari 2021
on page seo complete uitleg hoog socren google

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
22 februari 2021
statistieken google analytics

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
14 februari 2021
kennisbank opzetten

Kennisbank opzetten: alles wat je moet weten

14 februari 2021
overstappen sendinblue activecampaign

Waarom wij van Sendinblue overstappen naar ActiveCampaign

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]