Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten.

Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen…

Dat is het meer dan waard!!

Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat.

Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren?

Ja.

Dat wil iedereen.

Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!

Wat is Keyword Hero?

Vroeger, toen SEO compleet anders was, was het mogelijk om in Google Analytics te achterhalen op welke zoekwoorden je gevonden werd.

Op een gegeven moment is Google daarmee gestopt en kreeg je alleen nog maar ‘not provided’ te zien.

Om die reden is Keyword Hero in het leven geroepen.

Keyword Hero is een programma dat de ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics weer toont door het combineren van de data uit Google Analytics en Google Search Console.

Oftewel, door Keyword Hero kan je weer precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt en hoe goed dat verkeer is.

Keyword hero tool

Maar, we hebben toch al Analytics en Search Console?

Dat klopt, ook in Search Console kan je precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt.

Maar je kan niet zien of de kwaliteit van de bezoek goed is en of die zoekwoorden daadwerkelijk converteren.

Daar is Keyword Hero juist zo sterk in.

Daarnaast is het geen extra programma wat je elke keer moet openen.

Keyword Hero is simpelweg een toevoeging aan je Google Analytics account.

Je hoeft dus niet naar een aparte website te gaan, je kan alle Keyword Hero data terugzien in je vertrouwde Analytics omgeving.

Eigenlijk combineert Keyword Hero het beste van Analytics en de Search console.

Blijdschap door de ranktank

Makkelijkste manier om Keyword Hero te installeren

Het installeren van Keyword Hero is een eitje, als je Google Analytics en Google Search Console al geïnstalleerd hebt.

Heb je dat nog niet?

Lees dan eerst mijn blog Stappenplan voor het installeren van Analytics via Google Tag Manager.

En lees vervolgens mijn blog Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Als je beide blogs hebt gelezen en de stappen hebt doorlopen is het nu tijd om Keyword Hero te installeren.

Stap 1: Ga naar de website van Keyword Hero (https://keyword-hero.com/) en klik rechtsboven op ‘Sign up / Log in’.

Stap 2: Log in met het Google account waar Google Tag Manager, Google Analytics en Google Search Console aan gekoppeld is.

Stap 3: Klik rechtsboven op ‘Add Domain’’

Keyword hero add domain

Stap 4: Selecteer in de kolom ‘Accounts’ welk account je gekoppeld wilt hebben, in de kolom ‘Properties & Apps’ welke property je gekoppeld wilt hebben en in de kolom ‘views’ welke weergave je gekoppeld wilt hebben.

Stap 5: Selecteer bij ‘Select tracking’ de optie ‘No tracking’ en klik op ‘Next’ (hier komen we later in dit blog nog op terug).

Select view Hero

Stap 6: Selecteer het juiste domein door op ‘Select’ te klikken en let goed op dat deze precies overeenkomt met je website.

Klik vervolgens op ‘Next’.

Stap 7: Klik onderaan op ‘Create’.

Aanmaken keyword hero property

Selecteer vervolgens weer het juiste Google Account.

Stap 8: Selecteer het plan waar jij voor wilt gaan en klik op ‘Next’.

TIP: Ga voor ‘Big Hero’!

Keyword hero plan en prijzen

Stap 9: Wacht 24 uur totdat je eerste data vertoond wordt en vul je e-mailadres in als je graag elke week een rapport wilt krijgen van de Keyword Hero resultaten.

Dat zou ik echt doen!

keyword hero rapportage

Hoe werkt Keyword Hero?

Zoals ik al eerder aangaf combineert Keyword Hero de data van Analytics en Search Console en kan je alle waardevolle informatie terugzien in Analytics.

Ik ga je nu laten zien hoe (let op, je moet wel 24 uur wachten totdat de eerste data zichtbaar is).

Ga allereerst naar de website van Google Analytics.

Dat is https://analytics.google.com/analytics/web/.

Ga vervolgens binnen Analytics naar het account waarvoor je Keyword Hero hebt ingesteld en ga op zoek naar de property genaamd ‘Keyword Hero’.

Keyword Hero property

Klik op deze property en klik vervolgens op ‘Keyword View’.

Je zit nu in de property die wij zelf net hebben aangemaakt met het doorlopen van de 9 stappen.

Binnen Google Analytics moet je in het linker rijtje nu op ‘Overzicht’ klikken.

Google Analytics overzicht

Dan moet je iets naar onder scrollen totdat je het kanaal ‘Organic Search’ ziet en daar dan ook op klikken.

Organisch Search Keyword hero

Wanneer je op ‘organic search’ hebt geklikt, krijg je een lijst te zien van alle zoekwoorden waar je op gevonden wordt en hoe goed (of slecht) dat bezoek is.

Nu weet ik dit. En dan?

Goede vraag!

De mogelijkheden zijn eindeloos met deze data, maar ik ga je een paar tips geven:

  • Je kan zien welke zoekwoorden het meest interessant zijn voor je business. En hier dus op inspelen.
  • Je kan nieuwe zoekwoorden achterhalen waarvan je niet wist dat je daarop scoorde en daar je pagina voor aanpassen of nieuwe content voor schrijven om er vervolgens nog beter op te scoren

En ga zo maar door.

De conclusie is eigenlijk dat Keyword Hero je meer inzichten geeft.

Met die inzichten kun je dan zelf aan de slag gaan om je online vindbaarheid te verbeteren of te vergroten.

Kosten Keyword Hero

Het fijne is, is dat Keyword Hero gratis te gebruiken is.

Het nadeel is, is dat je met dat gratis account weinig URL’s en zoekwoorden kan achterhalen.

En misschien nog wel het allerbelangrijkste: geen conversies.

Oftewel: eigenlijk moet je voor ‘Big Hero’ gaan.

Keyword Hero Big Hero

9 dollar (Vandaag, 2 juni 2019 €8,05) is niet veel en daarmee kan je van 250 URL’s de zoekwoorden analyseren met een max van 10.000 sessies.

Daarbij kan je voor die 8 euro en 5 cent per maand ook nog eens conversies meten.

En waarom dat zo belangrijk is, ga ik je nu vertellen!

Achterhaal je best scorende zoekwoorden

Of je nou een webshop hebt, een informatief blog of een lokaal bedrijf bent, het draait allemaal om conversies.

Want daarvoor ben je met SEO en online marketing bezig.

Je wilt meer klanten.

Met Keyword Hero kan je precies zien welke zoekwoorden jouw conversies hebben opgeleverd.

En met die informatie kan je bijvoorbeeld meer content schrijven over dat onderwerp, je prioriteit bepalen, je website anders inrichten en nog veel meer.

Dit vind ik persoonlijk de belangrijkste functie van Keyword Hero.

Wil je het bijhouden van conversies inschakelen?

Vervang dan ‘No tracking’, door de conversie die je graag wilt bijhouden, in stap 5.

Tip: Ik heb een blog geschreven met 5 manieren waarop je de beste zoekwoorden van concurrenten kan achterhalen. Die raad ik je ook zeker aan om te lezen!

Recente blogs

13 juli 2020
Zoekwoordenonderzoek- zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

Zoekwoordenonderzoek: zo kun je de beste zoekwoorden bepalen

In al het online marketinggeweld van tegenwoordig sneeuwt het nog wel eens onder: het zoekwoordenonderzoek. En dat is op z’n minst opmerkelijk, want het vormt de basis van in ieder geval je SEO strategie. Met zo’n onderzoek ontdek je namelijk welke zoektermen mensen gebruiken om bedrijven zoals de jouwe te vinden. Op welke termen je gevonden wilt worden, dus. Maar hoe vind je nu precies die zoekwoorden? En hoe kun je voor jezelf de beste zoekwoorden bepalen?
13 juli 2020
Handleiding- Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Handleiding: Van een persoonlijk profiel naar een zakelijk Instagram account

Een zakelijk Instagram account zorgt ervoor dat je meer inzichten, meer functionaliteiten en meer advertentiemogelijkheden krijgt. Wil je zien hoe vaak je profiel is bekeken? Wil je advertenties in de Stories kunnen plaatsen? En wil je ook een contactknop in je Instagramprofiel? Dan ga ik je nu laten zien hoe je dat voor elkaar krijgt door van je persoonlijke profiel een zakelijk Instagram account te maken!
13 juli 2020
Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

Wie, wat, waar en hoe? Alles over de contentkalender

De contentkalender. Als je voor je bedrijf ook maar iets met social media, bloggen of e-mail marketing doet, heb je er vast wel eens van gehoord. Dat is ook niet gek, want de contentkalender is hartstikke handig. Althans, dat vinden wij. En jij ook, als je dit blog gelezen hebt.
13 juli 2020
8 Tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

8 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina. We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook. Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en … waar je conversies mee kunt behalen. Veel conversies. Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen? Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier? Lastige vragen, maar met deze 8 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

2 Comments

  1. Max Braun schreef:

    Hi Daniel
    This is Max from Keyword Hero. We loved your great article about our service also reflecting our lates price change. In the meantime, we had another exciting change:
    – We introduced a totally free trial phase for each of our plans (even for the largest corporate plan, and for any number of projects) – without any obligation and without the requirement to enter credit card data

    We thought this might be interesting for your readers and maybe even worth mentioning in your article – do you plan on an update?

    Best,
    Max

    P.S. Keyword Hero recently got overwhelmingly strong feedback from amazing SEO thought leaders – like Branko Kral , Luke Monaghan and Lukasz Zelezny. And not to forget Cyrus Shepard and Rand Fishkin!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]