Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten.

Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen…

Dat is het meer dan waard!!

Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat.

Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren?

Ja.

Dat wil iedereen.

Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!

Wat is Keyword Hero?

Vroeger, toen SEO compleet anders was, was het mogelijk om in Google Analytics te achterhalen op welke zoekwoorden je gevonden werd.

Op een gegeven moment is Google daarmee gestopt en kreeg je alleen nog maar ‘not provided’ te zien.

Om die reden is Keyword Hero in het leven geroepen.

Keyword Hero is een programma dat de ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics weer toont door het combineren van de data uit Google Analytics en Google Search Console.

Oftewel, door Keyword Hero kan je weer precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt en hoe goed dat verkeer is.

Keyword hero tool

Maar, we hebben toch al Analytics en Search Console?

Dat klopt, ook in Search Console kan je precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt.

Maar je kan niet zien of de kwaliteit van de bezoek goed is en of die zoekwoorden daadwerkelijk converteren.

Daar is Keyword Hero juist zo sterk in.

Daarnaast is het geen extra programma wat je elke keer moet openen.

Keyword Hero is simpelweg een toevoeging aan je Google Analytics account.

Je hoeft dus niet naar een aparte website te gaan, je kan alle Keyword Hero data terugzien in je vertrouwde Analytics omgeving.

Eigenlijk combineert Keyword Hero het beste van Analytics en de Search console.

Blijdschap door de ranktank

Makkelijkste manier om Keyword Hero te installeren

Het installeren van Keyword Hero is een eitje, als je Google Analytics en Google Search Console al geïnstalleerd hebt.

Heb je dat nog niet?

Lees dan eerst mijn blog Stappenplan voor het installeren van Analytics via Google Tag Manager.

En lees vervolgens mijn blog Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Als je beide blogs hebt gelezen en de stappen hebt doorlopen is het nu tijd om Keyword Hero te installeren.

Stap 1: Ga naar de website van Keyword Hero (https://keyword-hero.com/) en klik rechtsboven op ‘Sign up / Log in’.

Stap 2: Log in met het Google account waar Google Tag Manager, Google Analytics en Google Search Console aan gekoppeld is.

Stap 3: Klik rechtsboven op ‘Add Domain’’

Keyword hero add domain

Stap 4: Selecteer in de kolom ‘Accounts’ welk account je gekoppeld wilt hebben, in de kolom ‘Properties & Apps’ welke property je gekoppeld wilt hebben en in de kolom ‘views’ welke weergave je gekoppeld wilt hebben.

Stap 5: Selecteer bij ‘Select tracking’ de optie ‘No tracking’ en klik op ‘Next’ (hier komen we later in dit blog nog op terug).

Select view Hero

Stap 6: Selecteer het juiste domein door op ‘Select’ te klikken en let goed op dat deze precies overeenkomt je website.

Klik vervolgens op ‘Next’.

Stap 7: Klik onderaan op ‘Create’.

Aanmaken keyword hero property

Selecteer vervolgens weer het juiste Google Account.

Stap 8: Selecteer het plan waar jij voor wilt gaan en klik op ‘Next’.

TIP: Ga voor ‘Big Hero’!

Keyword hero plan en prijzen

Stap 9: Wacht 24 uur totdat je eerste data vertoond wordt en vul je e-mailadres in als je graag elke week een rapport wilt krijgen van de Keyword Hero resultaten.

Dat zou ik echt doen!

keyword hero rapportage

Hoe werkt Keyword Hero?

Zoals ik al eerder aangaf combineert Keyword Hero de data van Analytics en Search Console en kan je alle waardevolle informatie terugzien in Analytics.

Ik ga je nu laten zien hoe (let op, je moet wel 24 uur wachten totdat de eerste data zichtbaar is).

Ga allereerst naar de website van Google Analytics.

Dat is https://analytics.google.com/analytics/web/.

Ga vervolgens binnen Analytics naar het account waarvoor je Keyword Hero hebt ingesteld en ga op zoek naar de property genaamd ‘Keyword Hero’.

Keyword Hero property

Klik op deze property en klik vervolgens op ‘Keyword View’.

Je zit nu in de property die wij zelf net hebben aangemaakt met het doorlopen van de 9 stappen.

Binnen Google Analytics moet je in het linker rijtje nu op ‘Overzicht’ klikken.

Google Analytics overzicht

Dan moet je iets naar onder scrollen totdat je het kanaal ‘Organic Search’ ziet en daar dan ook op klikken.

Organisch Search Keyword hero

Wanneer je op ‘organic search’ hebt geklikt, krijg je een lijst te zien van alle zoekwoorden waar je op gevonden wordt en hoe goed (of slecht) dat bezoek is.

Nu weet ik dit. En dan?

Goede vraag!

De mogelijkheden zijn eindeloos met deze data, maar ik ga je een paar tips geven:

  • Je kan zien welke zoekwoorden het meest interessant zijn voor je business. En hier dus op inspelen.
  • Je kan nieuwe zoekwoorden achterhalen waarvan je niet wist dat je daarop scoorde en daar je pagina voor aanpassen of nieuwe content voor schrijven om er vervolgens nog beter op te scoren

En ga zo maar door.

De conclusie is eigenlijk dat Keyword Hero je meer inzichten geeft.

Met die inzichten kun je dan zelf aan de slag gaan om je online vindbaarheid te verbeteren of te vergroten.

Kosten Keyword Hero

Het fijne is, is dat Keyword Hero gratis te gebruiken is.

Het nadeel is, is dat je met dat gratis account weinig URL’s en zoekwoorden kan achterhalen.

En misschien nog wel het allerbelangrijkste: geen conversies.

Oftewel: eigenlijk moet je voor ‘Big Hero’ gaan.

Keyword Hero Big Hero

9 dollar (Vandaag, 2 juni 2019 €8,05) is niet veel en daarmee kan je van 250 URL’s de zoekwoorden analyseren met een max van 10.000 sessies.

Daarbij kan je voor die 8 euro en 5 cent per maand ook nog eens conversies meten.

En waarom dat zo belangrijk is, ga ik je nu vertellen!

Achterhaal je best scorende zoekwoorden

Of je nou een webshop hebt, een informatief blog of een lokaal bedrijf bent, het draait allemaal om conversies.

Want daarvoor ben je met SEO en online marketing bezig.

Je wilt meer klanten.

Met Keyword Hero kan je precies zien welke zoekwoorden jouw conversies hebben opgeleverd.

En met die informatie kan je bijvoorbeeld meer content schrijven over dat onderwerp, je prioriteit bepalen, je website anders inrichten en nog veel meer.

Dit vind ik persoonlijk de belangrijkste functie van Keyword Hero.

Wil je het bijhouden van conversies inschakelen?

Vervang dan ‘No tracking’, door de conversie die je graag wilt bijhouden, in stap 5.

Tip: Ik heb een blog geschreven met 5 manieren waarop je de beste zoekwoorden van concurrenten kan achterhalen. Die raad ik je ook zeker aan om te lezen!

Recente blogs

10 juni 2019
Facebook pixel tracking op je wordpress website

Facebook Pixel: Tracking op je WordPress website

De Facebook Pixel is een ontzettend krachtig middel waarmee je het gedrag van de bezoekers op je website nog beter kan meten. Met de gegevens die het oplevert kan je jouw betaalde Facebookcampagnes meten, optimaliseren en nieuwe kansen herkennen als ze zich voordoen. Als je momenteel Facebookadvertenties in zet, maar de Facebook Pixel is niet geïnstalleerd of niet actief, laat je echt kansen liggen.. ’En uiteindelijk ook keiharde euro’s. Want jij wilt toch ook weten welke advertentie converteert en welke niet? Ja, natuurlijk! Maar voordat we de diepte induiken, vertel ik je eerst wat belangrijke basisfeiten over de Pixel. Let’s go!
3 juni 2019
Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten. Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen… Dat is het meer dan waard!! Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat. Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren? Ja. Dat wil iedereen. Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!
28 mei 2019
site search zoekopdrachten bijhouden

Site Search: Eenvoudig zoekopdrachten binnen je website bijhouden

Heb jij een zoekfunctie binnen je website? Waarschijnlijk wel. Maar weet je ook of die functie vaak wordt gebruikt en wat mensen precies invullen? Ik gok van niet. Als het niet zo is, laat je momenteel veel kansen liggen. Wist je bijvoorbeeld dat je dit als inspiratie kan gebruiken voor je vindbaarheid en optimalisatie van je website? Want als mensen een woord vaak invullen, dan is dat iets wat ze snel willen zien/vinden. Die informatie kun je dus mooi gebruiken om je website nog beter te maken voor je bezoekers (en Google!). Hoog tijd dus om je alles te vertellen over deze goudmijn.
21 mei 2019
Lokale SEO 5tips betere vindbaarheid

Lokale SEO: 5 Makkelijke tips voor meer lokale vindbaarheid

Veel ondernemingen hebben een fysieke locatie in een bepaalde stad of regio. Winkels, restaurants en kantoren waar (potentiële) klanten daadwerkelijk heen moeten, bijvoorbeeld. In real life. Maar ook schilders en loodgieters hebben een bepaald werkgebied. Het zijn dan ook vooral ZZP’ers en het MKB die zich focussen op een doelgroep uit dezelfde streek als waar het bedrijf gevestigd is. Logisch dat je dan ook online gevonden wilt worden door mensen uit die regio. En dat is precies wat je met lokale SEO kunt bereiken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *