Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten.

Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen…

Dat is het meer dan waard!!

Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat.

Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren?

Ja.

Dat wil iedereen.

Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!

Wat is Keyword Hero?

Vroeger, toen SEO compleet anders was, was het mogelijk om in Google Analytics te achterhalen op welke zoekwoorden je gevonden werd.

Op een gegeven moment is Google daarmee gestopt en kreeg je alleen nog maar ‘not provided’ te zien.

Om die reden is Keyword Hero in het leven geroepen.

Keyword Hero is een programma dat de ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics weer toont door het combineren van de data uit Google Analytics en Google Search Console.

Oftewel, door Keyword Hero kan je weer precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt en hoe goed dat verkeer is.

Keyword hero tool

Maar, we hebben toch al Analytics en Search Console?

Dat klopt, ook in Search Console kan je precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt.

Maar je kan niet zien of de kwaliteit van de bezoek goed is en of die zoekwoorden daadwerkelijk converteren.

Daar is Keyword Hero juist zo sterk in.

Daarnaast is het geen extra programma wat je elke keer moet openen.

Keyword Hero is simpelweg een toevoeging aan je Google Analytics account.

Je hoeft dus niet naar een aparte website te gaan, je kan alle Keyword Hero data terugzien in je vertrouwde Analytics omgeving.

Eigenlijk combineert Keyword Hero het beste van Analytics en de Search console.

Blijdschap door de ranktank

Makkelijkste manier om Keyword Hero te installeren

Het installeren van Keyword Hero is een eitje, als je Google Analytics en Google Search Console al geïnstalleerd hebt.

Heb je dat nog niet?

Lees dan eerst mijn blog Stappenplan voor het installeren van Analytics via Google Tag Manager.

En lees vervolgens mijn blog Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Als je beide blogs hebt gelezen en de stappen hebt doorlopen is het nu tijd om Keyword Hero te installeren.

Stap 1: Ga naar de website van Keyword Hero (https://keyword-hero.com/) en klik rechtsboven op ‘Sign up / Log in’.

Stap 2: Log in met het Google account waar Google Tag Manager, Google Analytics en Google Search Console aan gekoppeld is.

Stap 3: Klik rechtsboven op ‘Add Domain’’

Keyword hero add domain

Stap 4: Selecteer in de kolom ‘Accounts’ welk account je gekoppeld wilt hebben, in de kolom ‘Properties & Apps’ welke property je gekoppeld wilt hebben en in de kolom ‘views’ welke weergave je gekoppeld wilt hebben.

Stap 5: Selecteer bij ‘Select tracking’ de optie ‘No tracking’ en klik op ‘Next’ (hier komen we later in dit blog nog op terug).

Select view Hero

Stap 6: Selecteer het juiste domein door op ‘Select’ te klikken en let goed op dat deze precies overeenkomt je website.

Klik vervolgens op ‘Next’.

Stap 7: Klik onderaan op ‘Create’.

Aanmaken keyword hero property

Selecteer vervolgens weer het juiste Google Account.

Stap 8: Selecteer het plan waar jij voor wilt gaan en klik op ‘Next’.

TIP: Ga voor ‘Big Hero’!

Keyword hero plan en prijzen

Stap 9: Wacht 24 uur totdat je eerste data vertoond wordt en vul je e-mailadres in als je graag elke week een rapport wilt krijgen van de Keyword Hero resultaten.

Dat zou ik echt doen!

keyword hero rapportage

Hoe werkt Keyword Hero?

Zoals ik al eerder aangaf combineert Keyword Hero de data van Analytics en Search Console en kan je alle waardevolle informatie terugzien in Analytics.

Ik ga je nu laten zien hoe (let op, je moet wel 24 uur wachten totdat de eerste data zichtbaar is).

Ga allereerst naar de website van Google Analytics.

Dat is https://analytics.google.com/analytics/web/.

Ga vervolgens binnen Analytics naar het account waarvoor je Keyword Hero hebt ingesteld en ga op zoek naar de property genaamd ‘Keyword Hero’.

Keyword Hero property

Klik op deze property en klik vervolgens op ‘Keyword View’.

Je zit nu in de property die wij zelf net hebben aangemaakt met het doorlopen van de 9 stappen.

Binnen Google Analytics moet je in het linker rijtje nu op ‘Overzicht’ klikken.

Google Analytics overzicht

Dan moet je iets naar onder scrollen totdat je het kanaal ‘Organic Search’ ziet en daar dan ook op klikken.

Organisch Search Keyword hero

Wanneer je op ‘organic search’ hebt geklikt, krijg je een lijst te zien van alle zoekwoorden waar je op gevonden wordt en hoe goed (of slecht) dat bezoek is.

Nu weet ik dit. En dan?

Goede vraag!

De mogelijkheden zijn eindeloos met deze data, maar ik ga je een paar tips geven:

  • Je kan zien welke zoekwoorden het meest interessant zijn voor je business. En hier dus op inspelen.
  • Je kan nieuwe zoekwoorden achterhalen waarvan je niet wist dat je daarop scoorde en daar je pagina voor aanpassen of nieuwe content voor schrijven om er vervolgens nog beter op te scoren

En ga zo maar door.

De conclusie is eigenlijk dat Keyword Hero je meer inzichten geeft.

Met die inzichten kun je dan zelf aan de slag gaan om je online vindbaarheid te verbeteren of te vergroten.

Kosten Keyword Hero

Het fijne is, is dat Keyword Hero gratis te gebruiken is.

Het nadeel is, is dat je met dat gratis account weinig URL’s en zoekwoorden kan achterhalen.

En misschien nog wel het allerbelangrijkste: geen conversies.

Oftewel: eigenlijk moet je voor ‘Big Hero’ gaan.

Keyword Hero Big Hero

9 dollar (Vandaag, 2 juni 2019 €8,05) is niet veel en daarmee kan je van 250 URL’s de zoekwoorden analyseren met een max van 10.000 sessies.

Daarbij kan je voor die 8 euro en 5 cent per maand ook nog eens conversies meten.

En waarom dat zo belangrijk is, ga ik je nu vertellen!

Achterhaal je best scorende zoekwoorden

Of je nou een webshop hebt, een informatief blog of een lokaal bedrijf bent, het draait allemaal om conversies.

Want daarvoor ben je met SEO en online marketing bezig.

Je wilt meer klanten.

Met Keyword Hero kan je precies zien welke zoekwoorden jouw conversies hebben opgeleverd.

En met die informatie kan je bijvoorbeeld meer content schrijven over dat onderwerp, je prioriteit bepalen, je website anders inrichten en nog veel meer.

Dit vind ik persoonlijk de belangrijkste functie van Keyword Hero.

Wil je het bijhouden van conversies inschakelen?

Vervang dan ‘No tracking’, door de conversie die je graag wilt bijhouden, in stap 5.

Tip: Ik heb een blog geschreven met 5 manieren waarop je de beste zoekwoorden van concurrenten kan achterhalen. Die raad ik je ook zeker aan om te lezen!

Recente blogs

18 augustus 2019
technische SEO 11 tools voor meer inzicht

Technische SEO: 11 tools voor meer inzicht [Gratis & Betaald]

Elk goed SEO-traject begint met een analyse waarbij elk onderdeel van SEO aan bod komt. Te beginnen met de technische SEO. De techniek van een website kan je zien als de fundering van je huis. Zonder fundering kan je geen goed huis bouwen. En zonder een goede technische basis kun je niet goed scoren in Google. Maar wat moet er dan op het gebied van techniek aangepast worden? En waar liggen dan de verbeterpunten? Met deze 11 gratis en betaalde tools, kan je dat helemaal zelf achterhalen!
13 augustus 2019
5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

SEO tools zijn verschrikkelijk handig. Ze geven je bijvoorbeeld meer inzichten, bundelen alle belangrijke informatie en zorgen voor alle input om je concurrenten mee te verslaan. Maar ze zijn ook vaak duur. Zo kan bijvoorbeeld Ahrefs al gauw $399 dollar per maand kosten, MOZ $179 en Semrush $199. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van de beste SEO tools op de markt, maar in bepaalde gevallen kan je er nu beter niet voor kiezen om die investering te doen. En in dit artikel geef ik je 5 van die bepaalde gevallen.
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
29 juli 2019
linkedin insights tag pixel

LinkedIn Insight Tag: Ins, outs en hoe je de Pixel installeert via Tag Manager

De Facebook Pixel heb je vast wel eens voorbij horen komen, maar ken je de LinkedIn Pixel al? De LinkedIn Pixel kent nagenoeg dezelfde voordelen en is dus onmisbaar als je met LinkedIn (adverteren) bezig bent. Je krijgt er meer inzichten door en je kunt je campagnes daarmee beter optimaliseren. Dat levert je meer leads en minder kosten op! Hoog tijd om jou er alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *