Keyword Hero seo kansen

Loop geen SEO kansen mis: gebruik Keyword Hero!

Keyword Hero is één van de tools die ik altijd meteen instel voor mijn klanten.

Met de gratis versie kan je er al zoveel waarde uithalen…

Dat is het meer dan waard!!

Eigenlijk vind ik dat je Keyword Hero verplicht moet gebruiken als je met SEO aan de slag gaat.

Want jij wilt toch ook weten op welke zoekwoorden je gevonden wordt en welke zoekwoorden jou de meeste klanten opleveren?

Ja.

Dat wil iedereen.

Dus, ik ga je alles vertellen over Keyword Hero en vertellen hoe jij er zelf voor kan zorgen dat je geen SEO kansen mis loopt!

Wat is Keyword Hero?

Vroeger, toen SEO compleet anders was, was het mogelijk om in Google Analytics te achterhalen op welke zoekwoorden je gevonden werd.

Op een gegeven moment is Google daarmee gestopt en kreeg je alleen nog maar ‘not provided’ te zien.

Om die reden is Keyword Hero in het leven geroepen.

Keyword Hero is een programma dat de ‘not provided’ zoekwoorden in Google Analytics weer toont door het combineren van de data uit Google Analytics en Google Search Console.

Oftewel, door Keyword Hero kan je weer precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt en hoe goed dat verkeer is.

Keyword hero tool

Maar, we hebben toch al Analytics en Search Console?

Dat klopt, ook in Search Console kan je precies zien op welke zoekwoorden je gevonden wordt.

Maar je kan niet zien of de kwaliteit van de bezoek goed is en of die zoekwoorden daadwerkelijk converteren.

Daar is Keyword Hero juist zo sterk in.

Daarnaast is het geen extra programma wat je elke keer moet openen.

Keyword Hero is simpelweg een toevoeging aan je Google Analytics account.

Je hoeft dus niet naar een aparte website te gaan, je kan alle Keyword Hero data terugzien in je vertrouwde Analytics omgeving.

Eigenlijk combineert Keyword Hero het beste van Analytics en de Search console.

Blijdschap door de ranktank

Makkelijkste manier om Keyword Hero te installeren

Het installeren van Keyword Hero is een eitje, als je Google Analytics en Google Search Console al geïnstalleerd hebt.

Heb je dat nog niet?

Lees dan eerst mijn blog Stappenplan voor het installeren van Analytics via Google Tag Manager.

En lees vervolgens mijn blog Google Search Console aanmaken en je website juist toevoegen.

Als je beide blogs hebt gelezen en de stappen hebt doorlopen is het nu tijd om Keyword Hero te installeren.

Stap 1: Ga naar de website van Keyword Hero (https://keyword-hero.com/) en klik rechtsboven op ‘Sign up / Log in’.

Stap 2: Log in met het Google account waar Google Tag Manager, Google Analytics en Google Search Console aan gekoppeld is.

Stap 3: Klik rechtsboven op ‘Add Domain’’

Keyword hero add domain

Stap 4: Selecteer in de kolom ‘Accounts’ welk account je gekoppeld wilt hebben, in de kolom ‘Properties & Apps’ welke property je gekoppeld wilt hebben en in de kolom ‘views’ welke weergave je gekoppeld wilt hebben.

Stap 5: Selecteer bij ‘Select tracking’ de optie ‘No tracking’ en klik op ‘Next’ (hier komen we later in dit blog nog op terug).

Select view Hero

Stap 6: Selecteer het juiste domein door op ‘Select’ te klikken en let goed op dat deze precies overeenkomt je website.

Klik vervolgens op ‘Next’.

Stap 7: Klik onderaan op ‘Create’.

Aanmaken keyword hero property

Selecteer vervolgens weer het juiste Google Account.

Stap 8: Selecteer het plan waar jij voor wilt gaan en klik op ‘Next’.

TIP: Ga voor ‘Big Hero’!

Keyword hero plan en prijzen

Stap 9: Wacht 24 uur totdat je eerste data vertoond wordt en vul je e-mailadres in als je graag elke week een rapport wilt krijgen van de Keyword Hero resultaten.

Dat zou ik echt doen!

keyword hero rapportage

Hoe werkt Keyword Hero?

Zoals ik al eerder aangaf combineert Keyword Hero de data van Analytics en Search Console en kan je alle waardevolle informatie terugzien in Analytics.

Ik ga je nu laten zien hoe (let op, je moet wel 24 uur wachten totdat de eerste data zichtbaar is).

Ga allereerst naar de website van Google Analytics.

Dat is https://analytics.google.com/analytics/web/.

Ga vervolgens binnen Analytics naar het account waarvoor je Keyword Hero hebt ingesteld en ga op zoek naar de property genaamd ‘Keyword Hero’.

Keyword Hero property

Klik op deze property en klik vervolgens op ‘Keyword View’.

Je zit nu in de property die wij zelf net hebben aangemaakt met het doorlopen van de 9 stappen.

Binnen Google Analytics moet je in het linker rijtje nu op ‘Overzicht’ klikken.

Google Analytics overzicht

Dan moet je iets naar onder scrollen totdat je het kanaal ‘Organic Search’ ziet en daar dan ook op klikken.

Organisch Search Keyword hero

Wanneer je op ‘organic search’ hebt geklikt, krijg je een lijst te zien van alle zoekwoorden waar je op gevonden wordt en hoe goed (of slecht) dat bezoek is.

Nu weet ik dit. En dan?

Goede vraag!

De mogelijkheden zijn eindeloos met deze data, maar ik ga je een paar tips geven:

  • Je kan zien welke zoekwoorden het meest interessant zijn voor je business. En hier dus op inspelen.
  • Je kan nieuwe zoekwoorden achterhalen waarvan je niet wist dat je daarop scoorde en daar je pagina voor aanpassen of nieuwe content voor schrijven om er vervolgens nog beter op te scoren

En ga zo maar door.

De conclusie is eigenlijk dat Keyword Hero je meer inzichten geeft.

Met die inzichten kun je dan zelf aan de slag gaan om je online vindbaarheid te verbeteren of te vergroten.

Kosten Keyword Hero

Het fijne is, is dat Keyword Hero gratis te gebruiken is.

Het nadeel is, is dat je met dat gratis account weinig URL’s en zoekwoorden kan achterhalen.

En misschien nog wel het allerbelangrijkste: geen conversies.

Oftewel: eigenlijk moet je voor ‘Big Hero’ gaan.

Keyword Hero Big Hero

9 dollar (Vandaag, 2 juni 2019 €8,05) is niet veel en daarmee kan je van 250 URL’s de zoekwoorden analyseren met een max van 10.000 sessies.

Daarbij kan je voor die 8 euro en 5 cent per maand ook nog eens conversies meten.

En waarom dat zo belangrijk is, ga ik je nu vertellen!

Achterhaal je best scorende zoekwoorden

Of je nou een webshop hebt, een informatief blog of een lokaal bedrijf bent, het draait allemaal om conversies.

Want daarvoor ben je met SEO en online marketing bezig.

Je wilt meer klanten.

Met Keyword Hero kan je precies zien welke zoekwoorden jouw conversies hebben opgeleverd.

En met die informatie kan je bijvoorbeeld meer content schrijven over dat onderwerp, je prioriteit bepalen, je website anders inrichten en nog veel meer.

Dit vind ik persoonlijk de belangrijkste functie van Keyword Hero.

Wil je het bijhouden van conversies inschakelen?

Vervang dan ‘No tracking’, door de conversie die je graag wilt bijhouden, in stap 5.

Tip: Ik heb een blog geschreven met 5 manieren waarop je de beste zoekwoorden van concurrenten kan achterhalen. Die raad ik je ook zeker aan om te lezen!

Recente blogs

14 oktober 2019
online concurrenten achterhalen

7 manieren om je online concurrenten te achterhalen

Ondernemers weten eigenlijk altijd wel wie hun offline concurrenten zijn. Maar een deel van deze concurrenten is vaak niet erg actief online en als ik de vraag stel: ‘Wie zijn je online concurrenten?’ dan merk ik dat ze het meestal niet (goed) weten. Daarom heb ik een 7 manieren en tools voor je op een rijtje gezet, zodat jij precies weet wie je online in de gaten moet houden en wie je moet verslaan.
10 oktober 2019
ahrefs review

Ahrefs review: De beste tool op het gebied van content / linkbuilding

Als ik de rest van mijn leven nog maar één SEO-tool mag gebruiken, dan zou dat absoluut Ahrefs zijn. Zonder twijfel. Ahrefs gebruik ik inmiddels meer dan 1,5 jaar en er is geen ander programma dat mij zoveel inzichten heeft gegeven en zoveel tijd heeft bespaard. En omdat ik vind dat je ‘m eigenlijk ook een keer moet hebben geprobeerd, is het hoog tijd voor een Ahrefs review!
9 oktober 2019
checklist blog schrijven en plaatsen

Deze checklist moet je afgaan voordat je een blog schrijft en plaatst

Bloggen is een ontzettend krachtig middel en als je het goed doet kan het je veel leads, omzet en bezoekers opleveren. Maar waar moet je op letten tijdens het bloggen? En wat moet je absoluut niet vergeten om te doen? Daar gaat deze handige checklist, die opgedeeld is in drie fases, je bij helpen.
4 oktober 2019
q3 2019 marktaandeel social media

Q3 2019: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De warme temperaturen hebben langzaam plaats gemaakt voor koud en regenachtig weer. De bladeren kleuren bruin en vallen langzaam van de boom. Wanneer je langs de huizen loopt wordt je bedwelmd door de geur van stoofvlees. Kortom, de herfst van 2019 is begonnen. En dat betekent vooral ook dat het tijd is om te kijken hoe het staat met het marktaandeel van de sociale media kanalen in Nederland, Duitsland, Belgie en in heel Europa. Welke platformen leveren wat in? En wie wint er juist wat? Time to find out!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *