WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
9 redenen om te starten met bloggen

9 redenen waarom jij al gestart had moeten zijn met bloggen!

Werken blogs in 2018 nog?

Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld.

Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk is, wordt er eigenlijk altijd – gevraagd waarom dat dan zo is.

Ik antwoord dan dat, naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), het nog veel meer voordelen heeft.

En daar ga ik je alles over vertellen.

Start met bloggen

Reden 1: door het bloggen verbeter je je skills

Ik hoef je niet te vertellen dat je alleen ergens beter in wordt als je er ook echt actief mee aan de slag gaat.

Dat geldt voor bloggen dus ook.

Maar naast dat je beter wordt in het bloggen zelf, zijn er nog meer skills die je verbetert als je veel gaat bloggen:

  • Je leert beter schrijven
  • Je wordt beter in storytelling (het vertellen van een verhaal)
  • Je communicatieve vaardigheden worden beter (je deelt informatie met je doelgroep)

Dit zijn voordelen, omdat je hierdoor in het dagelijks leven sneller en beter wordt in communiceren en overbrengen van (digitale) informatie.

Vergroot je kennis - train your brain

Reden 2: je leert meer over het onderwerp

Zoals je misschien wel hebt gezien, blog ik over alles wat met online marketing te maken heeft.

Dat vind ik leuk om te doen, want ik deel graag mijn kennis daarover.

Maar ik blog ook omdat ik meer wil weten van de verschillende onderwerpen.

Ik wil weten hoe andere mensen er over denken, ik wil weten wat de voordelen/nadelen van iets zijn en ik wil alle ins-and-outs achterhalen.

En omdat je onderzoek doet naar het onderwerp voordat je er iets over gaat schrijven, vergroot je dus je kennis (en dat zien ook je lezers!).

Reden 3: je krijgt meer autoriteit

Wanneer jij je informatie gaat delen waar anderen wat aan hebben, gaan ze jou als autoriteit in de markt zien.

Jij verstaat namelijk je vak, hebt veel kennis in huis en mensen gaan je vertrouwen.

Wanneer ze dus op zoek zijn iemand in jouw vakgebied, dan zullen ze snel voor jou kiezen.

Daarnaast ontvang je nóg een vorm van autoriteit door te bloggen.

De blogs die jij plaatst kunnen namelijk opgepakt worden door andere partijen.

Ze kunnen jouw blogs gaan delen op social media of ze kunnen refereren naar jouw blog door middel van een link.

En dat vindt ook Google ontzettend fijn.

Doordat er meer links naar website worden geplaatst, gaat de autoriteit van jouw website stijgen.

Dat zorgt ervoor dat jij hogere posities in Google krijgt en dat resulteert op zijn beurt weer in meer bezoekers.

Autoriteit door bloggen - opvallen

Reden 4: je website/bedrijf wordt beter vindbaar

Wanneer je gaat schrijven over een bepaald onderwerp, kan het zo maar zijn dat je blog op verschillende termen vindbaar wordt.

Het is daarom ontzettend belangrijk om een zoekwoord te bepalen voordat je aan de slag gaat met het blog.

Wanneer je gaat bloggen over waarom een elektrische fiets zo fijn is en wat de voordelen van de fiets zijn, kan het maar net zo zijn dat mensen die googlen op ‘elektrische fiets voordelen’ op jouw blog terecht komen.

En op die manier kan je de vindbaarheid en de naamsbekendheid van je organisatie vergroten!

Beter vindbaar door bloggen

Reden 5: slimmere mensen stellen slimmere vragen

Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer je mensen slimmer maakt, dat ze slimmere vragen gaan stellen.

Wanneer je je doelgroep meer informatie geeft over het onderwerp, weten ze meer over het onderwerp en gaan ze lastigere vragen stellen.

Dit zorgt ervoor dat jij en je lezers beiden naar een hoger niveau gaan en jullie kennis aanzienlijk wordt vergroot.

Daarnaast maakt dit het ook makkelijker voor jou als blogger.

Jij kan namelijk over lastigere onderwerpen gaan bloggen en meer vaktaal gebruiken.

Slimmere mensen stellen slimmere vragen

Reden 6: blogs zorgen voor leads

Vroeger ging marketing alleen maar om het zenden: commercials, nieuwsbrieven, advertenties, folders en ga zo maar door.

Dat werkt tegenwoordig minder goed, de mens is daar door alle reclame van tegenwoordig minder gevoelig voor.

Vandaag de dag werkt het daarom veelal andersom: er wordt geen content gepushed naar de klant, maar de klant gaat op zoek naar de content.

En die content, dat zijn jouw blogs.

Daarom is bloggen een ontzettend krachtig marketingmiddel waarmee je bezoekers en potentiële klanten naar je website kan trekken.

Ik durf zelfs te zeggen dat bloggen een keigoede leadgenerator is!

Verkrijg meer leads door bloggen - get more leads

Reden 7: jij bent de helpende hand

Jij zit al jaren in het vakgebied, je weet alle ins-and-outs en voor jou is het alle

maal gesneden koek.

Maar voor je lezer is dat misschien niet zo.

In jouw leven heb je bijvoorbeeld al duizenden fietsbanden vervangen, maar jouw lezer heeft dat misschien nog nooit gedaan.

Als jij een goed artikel schrijft over het vervangen van een band, dan kan je daar mensen ontzettend blij mee maken.

Je helpt mensen op weg en je creëert goodwill.

Door bloggen de helpende hand

Reden 8: blogs zorgen voor content op andere kanalen

Weet je niet meer zo goed wat je op social media moet plaatsen?

Heb je geen onderwerpen meer voor je nieuwsbrief?

Start dan met bloggen.

Als je elke week 1 blog schrijft, dan heb je altijd content voor de andere

kanalen.

Gebruik bijvoorbeeld een quote uit het blog en plaats die op Facebook

, gebruik de foto uit het blog en plaats die op Instagram, gebruik de video uit het blog en plaats die op YouTube en plaats een alinea van het blog op LinkedIn.

TIP: Recycle je content. Content mag je hergebruiken en met blogs heb je ontzettend veel content om opnieuw te delen.

Reden 9: je website blijft actueel

Als je wekelijks blogt, zorgt dit ervoor dat website actueel blijft.

Je laat je bezoekers en de zoekmachines zien dat je website leeft en je hebt de mogelijkheid om te vertellen wat je doet en wat je aanbiedt.

Daarnaast kan je met blogs ook makkelijk inspelen op de actualiteit.

Is er iets in het nieuws wat relevant aan jouw business is?

Schrijf er een blog over!

Ik hoop dat je inmiddels overtuigd bent waarom je al gestart had moeten zijn met bloggen.

Als dat nog niet is gebeurd: bloggen levert bezoekers, leads en omzet op.

Kortom, start met bloggen!

Recente blogs

19 oktober 2018
beter gevonden worden op amazon

Amazon Marketing: Beter gevonden worden op Amazon

Amazon is één van de grootste (misschien wel dé grootste) online retailer ter wereld. In Nederland was er nog relatief weinig te merken van de internetgigant, hoewel het bedrijf met de vertaling van de Duitse webwinkel en de introductie van de eerste Nederlandse Amazon Prime Day inmiddels langzaam de eerste stappen op onze markt zet. Een prima moment om eens te kijken naar jij bedrijven met een beetje Amazon marketing beter gevonden kunnen worden in het online warenhuis en een alvast een voorsprongetje kan nemen op de concurrentie.
19 oktober 2018
Stappenplan GA via GTM

Stappenplan voor het installeren van Google Analytics via Google Tag Manager

Als je Google Analytics aan je website toevoegt, dan voeg je in feite een bepaald script aan je website toe. Een bepaald stukje code dat door bezoekers van je website (en Google!) wordt geladen. Hierbij geldt dat hoe meer scripts er gelezen moeten worden, hoe langzamer je website laadt. En hoe langzamer je website laadt, hoe slechter je scoort in Google. Om je website sneller te laten laden (en niet te zakken in Google’s zoekresultaten) ga ik je nu uitleggen hoe je Google Analytics kan installeren via Google Tag Manager.
11 oktober 2018
checklist zakken google

Checklist voor wanneer je zakt of verdwenen bent in Google

Het kan iedereen overkomen. Het is vrijdagmiddag en je bekijkt hoeveel bezoekers en conversies je die week met je website hebt gehaald. Dan blijkt dat het aantal ineens immens gezakt is ten opzichte van vorige weken. Vervolgens probeer je te achterhalen hoe hoog je in Google staat. En wat blijkt? Je bent bijna nergens meer te vinden in Google… Shit! Hoe kan dat? Daar gaan we achter komen. Deze checklist helpt je om te achterhalen wat de oorzaak achter de daling is geweest!
4 oktober 2018
Marktaandeel social media kanalen q3 2018

Marktaandeel social media kanalen Q3 2018

Het is nu echt herfst en dat houdt in dat we weer eens gaan kijken wat de zomer voor impact heeft gehad op de marktaandelen van de verschillende social media kanalen. Welk platform schiet als een kersverse paddestoel uit de grond? En welk kanaal kan zich op gaan maken voor een winterslaap? Laten we gaan kijken!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *