9 redenen om te starten met bloggen

9 redenen waarom jij al gestart had moeten zijn met bloggen!

Werken blogs in 2018 nog?

Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld.

Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk is, wordt er eigenlijk altijd – gevraagd waarom dat dan zo is.

Ik antwoord dan dat, naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), het nog veel meer voordelen heeft.

En daar ga ik je alles over vertellen.

Start met bloggen

Reden 1: door het bloggen verbeter je je skills

Ik hoef je niet te vertellen dat je alleen ergens beter in wordt als je er ook echt actief mee aan de slag gaat.

Dat geldt voor bloggen dus ook.

Maar naast dat je beter wordt in het bloggen zelf, zijn er nog meer skills die je verbetert als je veel gaat bloggen:

  • Je leert beter schrijven
  • Je wordt beter in storytelling (het vertellen van een verhaal)
  • Je communicatieve vaardigheden worden beter (je deelt informatie met je doelgroep)

Dit zijn voordelen, omdat je hierdoor in het dagelijks leven sneller en beter wordt in communiceren en overbrengen van (digitale) informatie.

Vergroot je kennis - train your brain

Reden 2: je leert meer over het onderwerp

Zoals je misschien wel hebt gezien, blog ik over alles wat met online marketing te maken heeft.

Dat vind ik leuk om te doen, want ik deel graag mijn kennis daarover.

Maar ik blog ook omdat ik meer wil weten van de verschillende onderwerpen.

Ik wil weten hoe andere mensen er over denken, ik wil weten wat de voordelen/nadelen van iets zijn en ik wil alle ins-and-outs achterhalen.

En omdat je onderzoek doet naar het onderwerp voordat je er iets over gaat schrijven, vergroot je dus je kennis (en dat zien ook je lezers!).

Reden 3: je krijgt meer autoriteit

Wanneer jij je informatie gaat delen waar anderen wat aan hebben, gaan ze jou als autoriteit in de markt zien.

Jij verstaat namelijk je vak, hebt veel kennis in huis en mensen gaan je vertrouwen.

Wanneer ze dus op zoek zijn iemand in jouw vakgebied, dan zullen ze snel voor jou kiezen.

Daarnaast ontvang je nóg een vorm van autoriteit door te bloggen.

De blogs die jij plaatst kunnen namelijk opgepakt worden door andere partijen.

Ze kunnen jouw blogs gaan delen op social media of ze kunnen refereren naar jouw blog door middel van een link.

En dat vindt ook Google ontzettend fijn.

Doordat er meer links naar website worden geplaatst, gaat de autoriteit van jouw website stijgen.

Dat zorgt ervoor dat jij hogere posities in Google krijgt en dat resulteert op zijn beurt weer in meer bezoekers.

Autoriteit door bloggen - opvallen

Reden 4: je website/bedrijf wordt beter vindbaar

Wanneer je gaat schrijven over een bepaald onderwerp, kan het zo maar zijn dat je blog op verschillende termen vindbaar wordt.

Het is daarom ontzettend belangrijk om een zoekwoord te bepalen voordat je aan de slag gaat met het blog.

Wanneer je gaat bloggen over waarom een elektrische fiets zo fijn is en wat de voordelen van de fiets zijn, kan het maar net zo zijn dat mensen die googlen op ‘elektrische fiets voordelen’ op jouw blog terecht komen.

En op die manier kan je de vindbaarheid en de naamsbekendheid van je organisatie vergroten!

Beter vindbaar door bloggen

Reden 5: slimmere mensen stellen slimmere vragen

Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer je mensen slimmer maakt, dat ze slimmere vragen gaan stellen.

Wanneer je je doelgroep meer informatie geeft over het onderwerp, weten ze meer over het onderwerp en gaan ze lastigere vragen stellen.

Dit zorgt ervoor dat jij en je lezers beiden naar een hoger niveau gaan en jullie kennis aanzienlijk wordt vergroot.

Daarnaast maakt dit het ook makkelijker voor jou als blogger.

Jij kan namelijk over lastigere onderwerpen gaan bloggen en meer vaktaal gebruiken.

Slimmere mensen stellen slimmere vragen

Reden 6: blogs zorgen voor leads

Vroeger ging marketing alleen maar om het zenden: commercials, nieuwsbrieven, advertenties, folders en ga zo maar door.

Dat werkt tegenwoordig minder goed, de mens is daar door alle reclame van tegenwoordig minder gevoelig voor.

Vandaag de dag werkt het daarom veelal andersom: er wordt geen content gepushed naar de klant, maar de klant gaat op zoek naar de content.

En die content, dat zijn jouw blogs.

Daarom is bloggen een ontzettend krachtig marketingmiddel waarmee je bezoekers en potentiële klanten naar je website kan trekken.

Ik durf zelfs te zeggen dat bloggen een keigoede leadgenerator is!

Verkrijg meer leads door bloggen - get more leads

Reden 7: jij bent de helpende hand

Jij zit al jaren in het vakgebied, je weet alle ins-and-outs en voor jou is het alle

maal gesneden koek.

Maar voor je lezer is dat misschien niet zo.

In jouw leven heb je bijvoorbeeld al duizenden fietsbanden vervangen, maar jouw lezer heeft dat misschien nog nooit gedaan.

Als jij een goed artikel schrijft over het vervangen van een band, dan kan je daar mensen ontzettend blij mee maken.

Je helpt mensen op weg en je creëert goodwill.

Door bloggen de helpende hand

Reden 8: blogs zorgen voor content op andere kanalen

Weet je niet meer zo goed wat je op social media moet plaatsen?

Heb je geen onderwerpen meer voor je nieuwsbrief?

Start dan met bloggen.

Als je elke week 1 blog schrijft, dan heb je altijd content voor de andere

kanalen.

Gebruik bijvoorbeeld een quote uit het blog en plaats die op Facebook

, gebruik de foto uit het blog en plaats die op Instagram, gebruik de video uit het blog en plaats die op YouTube en plaats een alinea van het blog op LinkedIn.

TIP: Recycle je content. Content mag je hergebruiken en met blogs heb je ontzettend veel content om opnieuw te delen.

Reden 9: je website blijft actueel

Als je wekelijks blogt, zorgt dit ervoor dat website actueel blijft.

Je laat je bezoekers en de zoekmachines zien dat je website leeft en je hebt de mogelijkheid om te vertellen wat je doet en wat je aanbiedt.

Daarnaast kan je met blogs ook makkelijk inspelen op de actualiteit.

Is er iets in het nieuws wat relevant aan jouw business is?

Schrijf er een blog over!

Ik hoop dat je inmiddels overtuigd bent waarom je al gestart had moeten zijn met bloggen.

Als dat nog niet is gebeurd: bloggen levert bezoekers, leads en omzet op.

Kortom, start met bloggen!

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]