WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
9 redenen om te starten met bloggen

9 redenen waarom jij al gestart had moeten zijn met bloggen!

Werken blogs in 2018 nog?

Dat is een vraag die mij nu al een aantal keer is gesteld.

Wanneer ik dan vertel dat bloggen nog verschrikkelijk belangrijk is, wordt er eigenlijk altijd – gevraagd waarom dat dan zo is.

Ik antwoord dan dat, naast dat bloggen simpelweg leads en omzet oplevert (en erg leuk is), het nog veel meer voordelen heeft.

En daar ga ik je alles over vertellen.

Start met bloggen

Reden 1: door het bloggen verbeter je je skills

Ik hoef je niet te vertellen dat je alleen ergens beter in wordt als je er ook echt actief mee aan de slag gaat.

Dat geldt voor bloggen dus ook.

Maar naast dat je beter wordt in het bloggen zelf, zijn er nog meer skills die je verbetert als je veel gaat bloggen:

  • Je leert beter schrijven
  • Je wordt beter in storytelling (het vertellen van een verhaal)
  • Je communicatieve vaardigheden worden beter (je deelt informatie met je doelgroep)

Dit zijn voordelen, omdat je hierdoor in het dagelijks leven sneller en beter wordt in communiceren en overbrengen van (digitale) informatie.

Vergroot je kennis - train your brain

Reden 2: je leert meer over het onderwerp

Zoals je misschien wel hebt gezien, blog ik over alles wat met online marketing te maken heeft.

Dat vind ik leuk om te doen, want ik deel graag mijn kennis daarover.

Maar ik blog ook omdat ik meer wil weten van de verschillende onderwerpen.

Ik wil weten hoe andere mensen er over denken, ik wil weten wat de voordelen/nadelen van iets zijn en ik wil alle ins-and-outs achterhalen.

En omdat je onderzoek doet naar het onderwerp voordat je er iets over gaat schrijven, vergroot je dus je kennis (en dat zien ook je lezers!).

Reden 3: je krijgt meer autoriteit

Wanneer jij je informatie gaat delen waar anderen wat aan hebben, gaan ze jou als autoriteit in de markt zien.

Jij verstaat namelijk je vak, hebt veel kennis in huis en mensen gaan je vertrouwen.

Wanneer ze dus op zoek zijn iemand in jouw vakgebied, dan zullen ze snel voor jou kiezen.

Daarnaast ontvang je nóg een vorm van autoriteit door te bloggen.

De blogs die jij plaatst kunnen namelijk opgepakt worden door andere partijen.

Ze kunnen jouw blogs gaan delen op social media of ze kunnen refereren naar jouw blog door middel van een link.

En dat vindt ook Google ontzettend fijn.

Doordat er meer links naar website worden geplaatst, gaat de autoriteit van jouw website stijgen.

Dat zorgt ervoor dat jij hogere posities in Google krijgt en dat resulteert op zijn beurt weer in meer bezoekers.

Autoriteit door bloggen - opvallen

Reden 4: je website/bedrijf wordt beter vindbaar

Wanneer je gaat schrijven over een bepaald onderwerp, kan het zo maar zijn dat je blog op verschillende termen vindbaar wordt.

Het is daarom ontzettend belangrijk om een zoekwoord te bepalen voordat je aan de slag gaat met het blog.

Wanneer je gaat bloggen over waarom een elektrische fiets zo fijn is en wat de voordelen van de fiets zijn, kan het maar net zo zijn dat mensen die googlen op ‘elektrische fiets voordelen’ op jouw blog terecht komen.

En op die manier kan je de vindbaarheid en de naamsbekendheid van je organisatie vergroten!

Beter vindbaar door bloggen

Reden 5: slimmere mensen stellen slimmere vragen

Ik ben er heilig van overtuigd dat wanneer je mensen slimmer maakt, dat ze slimmere vragen gaan stellen.

Wanneer je je doelgroep meer informatie geeft over het onderwerp, weten ze meer over het onderwerp en gaan ze lastigere vragen stellen.

Dit zorgt ervoor dat jij en je lezers beiden naar een hoger niveau gaan en jullie kennis aanzienlijk wordt vergroot.

Daarnaast maakt dit het ook makkelijker voor jou als blogger.

Jij kan namelijk over lastigere onderwerpen gaan bloggen en meer vaktaal gebruiken.

Slimmere mensen stellen slimmere vragen

Reden 6: blogs zorgen voor leads

Vroeger ging marketing alleen maar om het zenden: commercials, nieuwsbrieven, advertenties, folders en ga zo maar door.

Dat werkt tegenwoordig minder goed, de mens is daar door alle reclame van tegenwoordig minder gevoelig voor.

Vandaag de dag werkt het daarom veelal andersom: er wordt geen content gepushed naar de klant, maar de klant gaat op zoek naar de content.

En die content, dat zijn jouw blogs.

Daarom is bloggen een ontzettend krachtig marketingmiddel waarmee je bezoekers en potentiële klanten naar je website kan trekken.

Ik durf zelfs te zeggen dat bloggen een keigoede leadgenerator is!

Verkrijg meer leads door bloggen - get more leads

Reden 7: jij bent de helpende hand

Jij zit al jaren in het vakgebied, je weet alle ins-and-outs en voor jou is het alle

maal gesneden koek.

Maar voor je lezer is dat misschien niet zo.

In jouw leven heb je bijvoorbeeld al duizenden fietsbanden vervangen, maar jouw lezer heeft dat misschien nog nooit gedaan.

Als jij een goed artikel schrijft over het vervangen van een band, dan kan je daar mensen ontzettend blij mee maken.

Je helpt mensen op weg en je creëert goodwill.

Door bloggen de helpende hand

Reden 8: blogs zorgen voor content op andere kanalen

Weet je niet meer zo goed wat je op social media moet plaatsen?

Heb je geen onderwerpen meer voor je nieuwsbrief?

Start dan met bloggen.

Als je elke week 1 blog schrijft, dan heb je altijd content voor de andere

kanalen.

Gebruik bijvoorbeeld een quote uit het blog en plaats die op Facebook

, gebruik de foto uit het blog en plaats die op Instagram, gebruik de video uit het blog en plaats die op YouTube en plaats een alinea van het blog op LinkedIn.

TIP: Recycle je content. Content mag je hergebruiken en met blogs heb je ontzettend veel content om opnieuw te delen.

Reden 9: je website blijft actueel

Als je wekelijks blogt, zorgt dit ervoor dat website actueel blijft.

Je laat je bezoekers en de zoekmachines zien dat je website leeft en je hebt de mogelijkheid om te vertellen wat je doet en wat je aanbiedt.

Daarnaast kan je met blogs ook makkelijk inspelen op de actualiteit.

Is er iets in het nieuws wat relevant aan jouw business is?

Schrijf er een blog over!

Ik hoop dat je inmiddels overtuigd bent waarom je al gestart had moeten zijn met bloggen.

Als dat nog niet is gebeurd: bloggen levert bezoekers, leads en omzet op.

Kortom, start met bloggen!

Recente blogs

20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *