Met alle mogelijkheden en extensies binnen Google Ads is het haast onmogelijk om te weten hoe je zoekresultaat er precies uit komt te zien.
Gelukkig zijn er tools die je daarbij kunnen helpen. En in dit artikel laat ik je 4 van die tools zien.
Inhoudsopgave
De 4 tools die je betaalde zoekresultaat kunnen simuleren
Er zijn tientallen tools in Google te vinden die kunnen wat onderstaande vier kunnen. Maar dit zijn in mijn optiek de prettigste, snelste, beste en meest toegankelijke tools.
Ik heb ze genoteerd in de volgorde waarin ik ze het prettigst vind werken en welke tool het meest compleet is. En we beginnen met de NordicClick Google Ads Preview Tool.
1. NordicClick Google Ads Preview Tool
De NordicClick Google Ads Preview Tool is veruit het meest complete programmaatje van dit lijstje. Alle advertentie extensies zijn erin verwerkt, je kan switchen tussen apparaat (mobiel en desktop) en wisselen tussen Google Ads en Microsoft Ads.
Daarnaast geeft NordicClick ook nog wat uitleg bij een aantal van de nieuwe extensies, kan je met één druk op de knop je zoekresultaat delen en hebben ze wat leuke zinnetjes als placeholder toegevoegd.

2. Karooya Expanded Text Ad Preview Tool
Karooya is de welverdiende nummer 2. Op het gebied van mogelijkheden loopt de Expanded Text Ad Preview Tool namelijk net wat achter op NordicClick.
De tools lijken erg veel op elkaar, maar er zitten zeker wat verschillen in. De Karooya tool heeft bijvoorbeeld :
- geen placeholder tekst, maar een goede volwaardige advertentie
- de mogelijkheid tot exporteren naar XLS
- en een handige Responsive Search Ad Preview Tool

3. Predikkta Free Adwords Simulator Tool
Mijn topfavorieten hebben we nu gehad. Mijn advies? Die twee gebruiken. Mocht je ze toch niet fijn vinden, dan heb ik nog twee eervolle vermeldingen die je misschien wel prettig vindt werken:
Eén van die twee is de Predikkta Free Adwords Simulator Tool.
Op het gebied van functionaliteiten en mogelijkheden loopt deze achter op de rest, maar Predikkta geeft wel heel handig aan hoeveel pixels de headline is en de tool legt de verschillende onderdelen van je advertentie overzichtelijk uit.

4. Andrew Marketing Ad Preview Tool
Tot slot, nummer vier: de Andrew Marketing Ad Preview Tool. Dit programma is nagenoeg gelijk aan de Predikkta tool, alleen dan met nog wat minder functionaliteiten.
Het voordeel van de Ad Preview Tool van Andrew Marketing is dat je wel meerdere advertenties kan simuleren om het plaatje completer te maken. Zo is het naast elkaar zetten van advertenties ontzettend makkelijk. En dat is ook wat waard!