WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
3 nieuwe tools van Google deze week

Google lanceerde deze week 3 nieuwe handige SEO tools. Dit is wat jij er over moet weten!

Google heeft deze week drie nieuwe tools gelanceerd, namelijk: Web.dev, Squoosh en de nieuwe versie van Google Page Speed Insights.

Maar wat kunnen de tools en wat heb jij als ondernemer hier nou precies aan?

Dat ga ik je nu in precies 414 woorden uitleggen.

Web.dev

Web.dev is een programma waarmee je je website kan controleren op: SEO, prestaties en toegankelijkheid.

Inclusief handige tips en aanbevelingen.

De tool is voor een SEO leek van iets te hoog niveau, maar een echte aanvulling als je al enige ervaring hebt met (technische) SEO.

Het programma gaat echt dieper in op hoe je website is opgebouwd en waar dan concreet de verbeterpunten liggen.

Nu vraag jij je af: Hoe kan ik als ondernemer toch Web.dev gebruiken?

Nou zo!

Haal je website door Web.dev en ga met je webdesigner of online marketeer om tafel om een plan op te stellen zodat hij jouw website technisch perfect in orde kan maken.

web.dev screenshot

Squoosh

Kan je nog herinneren dat ik een in september een blog schreef over JPG vs. PNG?

Kan je ook nog herinneren dat ik in dat artikel uitlegde hoe je een afbeelding op kwaliteit en formaat optimaliseren zodat dit je Google ranking ten goede komt?

Google heeft daar nu een eigen tool voor!

Namelijk: Squoosh!

Met Squoosh kan je foto’s optimaliseren, bijsnijden en aanpassen voordat je de foto’s op je website plaatst.

Hierdoor heb je dus geen Photoshop in combinatie met bijvoorbeeld een TinyPNG meer nodig.

Ontzettend handig dus!

Mijn advies aan jou: probeer de tool uit en optimaliseer elke afbeelding in Squoosh voordat je hem upload naar je website.

squoosh screenshot

De vernieuwde Google Page Speed Insights

Oke, ik ben niet helemaal eerlijk geweest.

Google Page Speed Insights bestond namelijk al een aantal jaar, maar sinds begin deze week heeft Google de tool op het gebied van snelheid geüpdatet en in een nieuw jasje gestoken.

Page Speed Insights geeft nu veel beter inzicht in hoe snel of hoe langzaam je website is en geeft daar een veel eerlijkere score over.

Ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn levensdoel een aantal jaren geleden een 100/100 score in Page Speed was (Ja ik weet het, dat is niet gezond. Ik ben nou eenmaal gek van online marketing.)

Dit is meerdere keren gelukt, maar waar ik mij ontzettend aan kon ergeren was dat Google je voor één klein script al zeven punten aftrek gaf.

Dat is nu gelukkig verleden tijd.

De vernieuwde Page Speed Insights is net zoals bij Web.dev voor een leek niet snel te begrijpen.

Ook hier is mijn advies: haal je website door Page Speed en ga met je webdesigner of online marketeer om tafel om een plan op te stellen zodat hij jouw website technisch perfect in orde kan maken.

Google Page Speed screenshot

Heb je jouw website door Web.dev of Google Page Speed gehaald en zie je geen groene scores?

Of lukt het niet met het optimaliseren van de afbeeldingen?

Klik dan op onderstaande knop, dan help ik je!

Recente blogs

20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.
12 februari 2019
Hoe optimaliseer je de meta omschrijving

Meta description: hoe optimaliseer je de meta omschrijving?

Stel, je hebt uren zitten ploeteren op een tekst voor op je website waarmee je hoopt te scoren in de zoekresultaten. De tekst is volledig geoptimaliseerd. Nu alleen nog even snel de SEO titel en meta description en voila: je bent klaar om een toppositie te veroveren met je gloednieuwe content. Want hoe goed je tekst ook is, een goede meta omschrijving bepaalt voor een groot deel of Google gebruikers ook daadwerkelijk op je link klikken. Laten we bij het begin beginnen.
5 februari 2019
Semantische zoeken hoe optimaliseer je content

Semantic search: hoe optimaliseer je content voor semantisch zoeken?

Semantisch zoeken houdt simpelweg in dat Google probeert haar gebruikers de zoekresultaten voor te schotelen die het best voldoen aan de intentie waarmee een bepaalde zoekterm is ingevoerd. Daarvoor moet Google begrijpen waar webpagina’s en hun teksten precies over gaan. Om dat goed te kunnen doen, moet Google de betekenis van woorden en zinnen leren begrijpen. En niet alleen die van bepaalde zoektermen. Nee, ook van de context waarin ze voorkomen. Daar is het algoritme inmiddels behoorlijk goed in geworden en het lijkt erop dat dat de komende jaren alleen maar beter wordt. Semantic search is de toekomst. Dus hoog tijd om eens te kijken hoe je je SEO teksten bestendig kunt maken voor die toekomst.
4 februari 2019
On page SEO hoog scoren

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *