Zoeken
Menu

Wat is A/B testen?

A/B testen is een methode om te bepalen wat beter werkt. Denk aan verschillende teksten, knoppen, kleuren of een complete layout. Bezoekers krijgen hierbij willekeurig één van de twee versies (A of B) voorgeschoteld. Vervolgens meten we welke variant de beste resultaten oplevert en implementeren we die optie. Op die manier verhogen we continu het conversiepercentage zonder de kosten van duur redesign. Helemaal op basis van echte data in plaats van vage theorieën of onderbuikgevoelens.

Verbeterde gebruikservaring
Verbeterde gebruikservaring

Met A/B tests ga je na hoe mensen reageren op bepaalde elementen of wijzigingen. Zo kun je de ervaring steeds verder verbeteren.

Hogere conversieratio’s
Hogere conversieratio’s

Je kunt natuurlijk ook testen welke versie van een pagina tot meer conversies leidt. Levert vaak heel wat extra leads of omzet op!

Kostenefficiënt
Kostenefficiënt

Je hoeft niet eerst een volledig nieuw ontwerp te maken of een nieuwe campagne te lanceren. Scheelt weer tijd … en geld.

Onze werkwijze

Analyseren
Stap 1 • Analyseren

We stellen eerst je doelen vast, kiezen bijbehorende KPI’s en bekijken waar er mogelijke verbeterpunten zijn.

Ontwerpen
Stap 2 • Ontwerpen

We creëren een tweede versie en stellen de test in met een A/B testing tool als VWO, Hotjar of Microsoft Clarity.

Monitoren
Stap 3 • Monitoren

We monitoren en controleren de dataverzameling continu om er zeker van te zijn dat de test goed verloopt. Wel zo fijn.

Implementeren
Stap 4 • Implementeren

We checken of er significante verschillen zijn, rapporteren de resultaten en implementeren meteen de beste versie.

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Lassie
Papendal
Social deal
Scholen op de kaart
Nizo
Tesqua

Wij zijn oma

Eindeloze mogelijkheden 

Met de juiste tools kunnen we van alles A/B testen. Vaak gaat het dan om de kleur en tekst op knoppen en andere call to actions. Maar ook koppen en titels op landingspagina’s of in het onderwerp van die nieuwsbrief kunnen we testen. Net als verschillende productafbeeldingen, navigatiemenu’s, formulieren en ga zo maar door. Je kunt het zo gek niet bedenken of we optimaliseren het met een uitvoerige test.
 

Neem contact op
A/B testen 

The full service A/B testing agency 

Met het instellen van trackingcodes en testparamaters kan A/B testen best een technisch klusje worden. Maar gelukkig is OMA een full service A/B testing agency. Als je wil, nemen we het hele proces voor je uit handen. Van het ontwikkelen van de test tot de uiteindelijke implementatie en alles daartussenin. Weet je in ieder geval zeker dat het goed gebeurt. 

Neem contact op

OMA's laatste reviews

Review Jasper LeSuis
"Daniël (samen met zijn snel groeiende team) is een pareltje binnen de online marketing wereld! Vol kennis, enthousiast, gedreven, resultaat gericht en gewoon een hele fijne vent. Ik ben blij dat we al een tijd samen werken aan de online marketing van https://viavector.eu/nl/."
Jasper LeSuis • Eigenaar ViaVector
Review Jan Scheele 
"Wat ben ik mega blij met en dankbaar voor de uitgebreide SEO scan die OMA voor mij heeft gedaan. Een bomvol boekwerk vol met tips waarmee ik gelijk aan de slag ben gegaan. Hele fijne communicatie en ik merk nu al de resultaten. Onwijs aanbevolen! "
Jan Scheele  • Ondernemer - Keynote spreker - Moderator
Review Stichting koffieluitjes Ede 
"Voor Stichting Koffieluitjes Ede maakt OMA maandelijks onbetaalde uren. Zo helpen ze met onze website, maar denken ze ook mee met onze social media. Ze denken mee met leuke, ludieke acties die wij kunnen inzetten om onze stichting meer zichtbaarheid te geven en die mogelijk meer donaties opleveren. De samenwerking ervaren wij als erg fijn!"
Stichting koffieluitjes Ede  •
Review Furkan
"Onze samenwerking verloopt zeer aangenaam. We hebben de flexibiliteit om regelmatig te overleggen en aanpassingen te maken wanneer dat nodig is, om het maximale rendement uit onze advertenties te halen."
Furkan • Eigenaar MP Brows
Review John Giezen
"Daniël Kuipers = SEO. Ik heb bij Daniël een op maat gemaakte zeer professionele Online Marketing inhouse training gevolgd. De training geeft je alle bagage om daarna zelf een vliegende start te maken op al een uiterst hoog online marketing level. Ik heb genoten van deze kwaliteitstraining gegeven door een zeer kundige prettige persoonlijkheid."
John Giezen • Head Marketing & Communications - NIZO
Review Radaradvies
"OMA in 3 woorden vanuit ons perspectief: objectief (en optimistisch), multidisciplinair (en moedig) en aandachtig (en adrem). Sinds we samenwerken met OMA hebben we een deskundige partner die ons aan de hand meeneemt in de online SEO wereld.  "
Radaradvies •
Review Walter Jurrius
"In OMA heb ik een fijn bureau gevonden met gedreven vakmensen die hun afspraken keurig nakomen, niks dan lof! Ik blijf nog even klant."
Walter Jurrius •
Review Roy Hammink
"Mooie resultaten aan het boeken met onze website. Fijne en snelle communicatie, iedere maand een duidelijk overzicht van werkzaamheden en resultaten. Ik zou OMA zeker aanbevelen voor uw eigen bedrijf."
Roy Hammink • Eigenaar Hammink Fietsplezier
Review Emiel Wessels
"‘Een prachtig voorbeeld dat je niet altijd veel geld nodig hebt om iets explosief te laten groeien. Door de juiste dingen te doen en tijd te investeren kun je er ook komen!’"
Emiel Wessels •
Review Paul van Rijn
"Wij leerden Daniel kennen als een bevlogen ondernemer. Doordat wij nog onbekend waren met deze vorm van naamsbekendheid maken was het prettig dat Daniel ons hier bij de hand heeft genomen. Door de maandelijkse rapportages van en contacten met hem kregen wij al snel meer gevoel bij het geheel."
Paul van Rijn • Oprichter BVR Advies
Review Victor Mooren
"De investering van mijn leven op gebied van SEO marketing. De gratis SEO scan die hij aanbood was erg waardevol om na te gaan hoe ik mijn website en content naar het volgende niveau kan tillen."
Victor Mooren • Oprichter - Victormooren.nl
Review Anne de Boorder
"OMA is een onwijs fijne partner om mee samen te werken. De expertise en knowhow van het hele team hebben ons de afgelopen jaren geholpen uitdagingen aan te gaan en doelen te bereiken. Bovendien kunnen we niet alleen terugvallen op de professionele kennis van het OMA-team, maar ook op de persoonlijke focus."
Anne de Boorder • Project manager bij Lassie