Klantcase: Letterop

Letterop logo

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Technische optimalisatie
  • Content creatie
  • Online marketing advies
  • Linkbuilding

11,85% conversiepercentage met een B2B website

Met onze inzet en de inzet van webdesigner Leon Katz van Creative Team hebben we een complete SEO-strategie en een goed converterende nieuwe website neergezet. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze Letterop case!

We hebben zeer plezierig samengewerkt met Daniel om onze nieuwe website op te zetten en in de lucht te brengen. Daniël is kundig, enthousiast, komt duidelijk voor zijn mening uit en geeft goede adviezen. Altijd met het belang van de klant in gedachten.
Daniël houdt van structuur en overleg en heeft alle zaakjes op orde. Een superfijn bedrijf om mee te werken!

Diana van Etten - Letterop

Doelstelling

Letterop Reclamemakers is een full service productiebedrijf voor binnen- en buitenreclame, maar online kon het bedrijf zelf wel een opfrisbeurt gebruiken om meer kwalitatieve leads binnen te halen. De website moest visueel en tekstueel gezien op de schop, maar het was vooral ook belangrijk om een goede structuur neer te zetten waarop we efficiënte én effectieve SEO en SEA strategieën konden baseren.

Letterop conversie

  • Vanaf 1 maart 2020 tot en met 31 augustus 2020 hebben we 364 conversies gemeten
  • Naast bovenstaande conversies zijn er ook nog belletjes, website bezoeken en routebeschrijvingen via Google Mijn Bedrijf geregistreerd.
25%

Meer organische bezoekers

300+

Conversies

40

Teksten geschreven

313

Organische zoektermen

Klantcase Letterop gedrag

De uitdaging

De uitdaging lag bij Letterop vooral in het gebrek aan bezoekers en het correct meten van conversies. Dat laatste was immers niet goed ingeregeld, waardoor we niet accuraat konden achterhalen wat de originele website aan leads trok.

Ook moest er een SEO-migratie uitgevoerd worden waarbij ook de menustructuur aan grote veranderingen onderhevig zou zijn en moesten we onze zoekwoorden zorgvuldig uitkiezen omdat er veel concurrentie is in de reclamemakersbranche.

Uitgevoerde werkzaamheden

De online make over van Letterop had heel wat voeten in aarde, waarbij we zowel een ondersteunende als adviserende en uitvoerende rol op ons hebben genomen. Zo brachten wij onze ervaringen, kennis en expertise in op het gebied van design en conversie, maar hebben we ook de nieuwe structuur uitgedacht.

Daarnaast hebben we op basis van een redirect overzicht de complete SEO migratie uitgevoerd, de nieuwe website technisch geoptimaliseerd, nieuwe teksten geschreven en zijn we gestart met linkbuilding om de autoriteit van Letterop te verhogen.

Website letterop

Resultaten

Het resultaat is een moderne website met een prachtig conversiepercentage van meer dan 11%, waarbij het ook nog eens alleen harde conversies als offerte aanvragen, belletjes, mailtjes en ingevulde contactformulieren betreft. Daarmee hebben we een aantrekkelijke en bijzonder effectieve website gecreëerd die als basis dient voor succesvolle SEO en SEA campagnes om het aantal bezoekers én leads te verhogen.

Screenshot website letterop

Conclusie

In nauwe samenwerking met Creative Team en het team van Letterop zelf hebben we iets moois neergezet, maar het gaat nu pas echt beginnen. De basis staat als een huis, zodat we ons nu zorgeloos kunnen focussen op het verhogen van de kwalitatieve bezoekers – zonder het conversiepercentage te verminderen. Een mooi en intensief project waar zowel wij als Letterop de komende tijd nog veel plezier aan gaan beleven. En daar doen we het voor.

Kan jouw onderneming ook wel zo’n online boost gebruiken? Of wil je gewoon even kijken waar de verbeterpunten liggen op je huidige website? We helpen je er graag bij. Neem gerust even contact met ons op en we plannen een vrijblijvend gesprek in.

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]