Klantcase: CursusKledingNaaien

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Webdesign
  • Content creatie
  • Online marketing advies

Van 0 naar 7 leads per maand voor een lokale naaistudio

Met de inzet van Online Marketing Agency is CursusKledingNaaien van 0 naar 7 leads per maand gegaan. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze CursusKledingNaaien case!

De samenwerking met Daniel is heel plezierig. Hij heeft veel kennis van zaken, geeft duidelijke uitleg en reageert snel op vragen. Resultaat is een professionele website die ook nog eens goed vindbaar is. Reacties van mensen die mij gevonden hebben via de site zijn erg positief: mooie site, duidelijk, toegankelijk en plezierig te lezen.

Mieke Lesuis - Eigenaresse CursusKledingNaaien

Doelstelling

Tijdens het eerste gesprek met Mieke van CursusKledingNaaien was de doelstelling meteen al heel concreet: meer klanten die lessen bij haar komen volgen en het liefst mensen die dit overdag willen doen. Op basis van een eerste zoekwoordanalyse schatten we het verwachte aantal bezoekers en door daar een hypothetisch doorklikratio aan te koppelen concludeerden we dat 4-6 leads per maand haalbaar moest zijn.

Belangrijk om te vermelden: het budget van CursusKledingNaaien is logischerwijs niet te vergelijken met dat van een bedrijf als Lassie, waardoor we uiterst efficiënt en creatief met onze mogelijkheden om moesten gaan.

CursusKledingnaaien 50 conversies

  • Vanaf augustus 2019 tot en met februari 2020 hebben we 50 leads binnengehaald.
  • Online Marketing Agency is dit project samen met Mieke net voor de zomervakantie van 2019 begonnen met als doel om na de zomervakantie een vliegende start te maken. En dat is gelukt!
  • Naast bovenstaande conversies zijn er ook nog belletjes, website bezoeken en routebeschrijvingen via Google Mijn Bedrijf geregistreerd.
200%

Meer organische bezoekers

500+

Organische bezoekers per maand

8

Teksten geschreven

138

Organische zoektermen

Google Analytics CKN

De uitdaging

Om goed te scoren in Google heb je een website nodig die volledig is geoptimaliseerd en die aan alle standaarden van nu moet voldoen. Helaas was dat met de huidige website van CursusKledingNaaien niet haalbaar. Om die reden hebben we gekozen om ook een nieuwe website te verzorgen.

De ideale keuze in dit geval: een template WordPress website om een ideale prijs-kwaliteit verhouding te kunnen bieden.

De vervolgstap was een goede organische vindbaarheid. Aangezien Mieke alleen lokaal opereert was de keuze in zoekwoorden erg gering. Er waren dus maar ongeveer 8-10 relevante zoekwoorden. Het voordeel daarvan was wel dat de concurrentie niet sterk vertegenwoordigd was. Nummer 1 posities zouden dus relatief snel haalbaar moeten zijn.

Uitgevoerde werkzaamheden

Dit traject zijn we eerst begonnen met de zoekwoordanalyse. Op basis van de zoekwoordanalyse hebben we de structuur en opzet van de website bepaald.

De vervolgstap was het inrichten van het WordPress template, het plaatsen van bestaande teksten en het simpelweg afronden van de website.

Op het moment dat de website stond zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van teksten op basis van de zoekwoorden, het technisch optimaliseren van de website en het starten met linkbuilding.

Daarnaast is het overdragen van kennis en het uitleggen van WordPress ook een belangrijk onderdeel geweest van dit traject.

Website CKN case

Maandelijkse ondersteuning

De website staat en draait momenteel. Hij doet wat hij moet doen: leads binnenhalen. Online Marketing Agency ondersteunt Mieke momenteel bij het plaatsen van blogs, het toevoegen van afbeeldingen en zijn van een vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot online.

Screenshot CKN

Conclusie

Online Marketing Agency is ontstaan uit de liefde voor online marketing en het helpen van mensen. Dit is echt zo’n traject waar ons hartje sneller van gaat kloppen. Geen gigantische budgetten, maar wel een hele leuke klant en opdracht waarbij we een lokale ondernemer hebben kunnen helpen om meer klanten en meer omzet binnen te halen.

Zou je ook dit soort resultaten voor je bedrijf willen behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]