Zoeken
Menu

Van 0 naar 7 leads per maand voor een lokale naaistudio

Met de inzet van OMA is CursusKledingNaaien van 0 naar 7 leads per maand gegaan. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze CursusKledingNaaien case!

Review Mieke Lesuis
"De samenwerking met Daniel is heel plezierig. Hij heeft veel kennis van zaken, geeft duidelijke uitleg en reageert snel op vragen. Resultaat is een professionele website die ook nog eens goed vindbaar is. Reacties van mensen die mij gevonden hebben via de site zijn erg positief: mooie site, duidelijk, toegankelijk en plezierig te lezen."
Mieke Lesuis • Eigenaar CursusKledingNaaien

Doelstelling

Tijdens het eerste gesprek met Mieke van CursusKledingNaaien was de doelstelling meteen al heel concreet: meer klanten die lessen bij haar komen volgen en het liefst mensen die dit overdag willen doen. Op basis van een eerste zoekwoordanalyse schatten we het verwachte aantal bezoekers en door daar een hypothetisch doorklikratio aan te koppelen concludeerden we dat 4-6 leads per maand haalbaar moest zijn.

Belangrijk om te vermelden: het budget van CursusKledingNaaien is logischerwijs niet te vergelijken met dat van een bedrijf als Lassie, waardoor we uiterst efficiënt en creatief met onze mogelijkheden om moesten gaan.

0 % Meer organische bezoekers
0 + Organische bezoekers per maand
0 Teksten geschreven
0 Organische zoektermen

De uitdaging

Om goed te scoren in Google heb je een website nodig die volledig is geoptimaliseerd en die aan alle standaarden van nu moet voldoen. Helaas was dat met de huidige website van CursusKledingNaaien niet haalbaar. Om die reden hebben we gekozen om ook een nieuwe website te verzorgen.

De ideale keuze in dit geval: een template WordPress website om een ideale prijs-kwaliteit verhouding te kunnen bieden.

De vervolgstap was een goede organische vindbaarheid. Aangezien Mieke alleen lokaal opereert was de keuze in zoekwoorden erg gering. Er waren dus maar ongeveer 8-10 relevante zoekwoorden. Het voordeel daarvan was wel dat de concurrentie niet sterk vertegenwoordigd was. Nummer 1 posities zouden dus relatief snel haalbaar moeten zijn.

klantverhaal CursusKledingNaaien
klantverhaal CursusKledingNaaien

Uitgevoerde werkzaamheden

Dit traject zijn we eerst begonnen met de zoekwoordanalyse. Op basis van de zoekwoordanalyse hebben we de structuur en opzet van de website bepaald.

De vervolgstap was het inrichten van het WordPress template, het plaatsen van bestaande teksten en het simpelweg afronden van de website.

Op het moment dat de website stond zijn we aan de slag gegaan met het schrijven van teksten op basis van de zoekwoorden, het technisch optimaliseren van de website en het starten met linkbuilding.

Daarnaast is het overdragen van kennis en het uitleggen van WordPress ook een belangrijk onderdeel geweest van dit traject.

Maandelijkse ondersteuning

De website staat en draait momenteel. Hij doet wat hij moet doen: leads binnenhalen. OMA ondersteunt Mieke momenteel bij het plaatsen van blogs, het toevoegen van afbeeldingen en zijn van een vraagbaak voor alle vragen met betrekking tot online.

klantverhaal CursusKledingNaaien

Conclusie

OMA is ontstaan uit de liefde voor online marketing en het helpen van mensen. Dit is echt zo’n traject waar ons hartje sneller van gaat kloppen. Geen gigantische budgetten, maar wel een hele leuke klant en opdracht waarbij we een lokale ondernemer hebben kunnen helpen om meer klanten en meer omzet binnen te halen.

Zou je ook dit soort resultaten voor je bedrijf willen behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.

klantverhaal CursusKledingNaaien
Neem contact op