Klantcase: BVR Advies

BVR-advies logo

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Linkbuilding
  • Content creatie

150+ conversies in 12 maanden tijd

Mede dankzij onze inzet hebben we voor BVR Advies in 1 jaar tijd meer dan 150+ conversies binnengehaald. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze BVR Advies case!

Wij leerden Daniel kennen als een bevlogen ondernemer. Doordat wij nog onbekend waren met deze vorm van naamsbekendheid maken was het prettig dat Daniel ons hier bij de hand heeft genomen. Door de maandelijkse rapportages van en contacten met hem kregen wij al snel meer gevoel bij het geheel.

Paul van Rijn - Oprichter BVR Advies

Doelstelling

In februari 2019 zaten wij bij BVR aan tafel. Op het gebied van online marketing waren ze nog niet heel actief, maar ze zagen wel de potentie hiervan in. De doelstelling was dan ook erg simpel: meer klanten. En het liefst zakelijke klanten.

Op basis van de huidige situatie, de concurrenten en de doelgroep was de keuze al snel gemaakt: BVR Advies moet organisch beter vindbaar zijn en het meest vindbare kantoor worden in de regio. Zeker omdat er op het gebied van SEO nog weinig was gedaan.

Een belangrijk onderdeel van SEO is lokale SEO. Een ondernemer heeft geen zin om 1,5 uur te rijden naar zijn accountant en vice versa. Om die reden is het lokaal vindbaar zijn voor een bedrijf als BVR erg belangrijk.

behaalde doelen bvr advies

  • Vanaf april 2019 tot en met april 2020 zijn er 156 contactmomenten geweest. Deze bestaan uit: ingevuld formulieren, kliks op het telefoonnummer en kliks op het e-mailadres.
  • De gemeten conversies in Google Mijn Bedrijf (bellen & route opvragen) zijn hierin niet meegenomen. In het eerste kwartaal van 2020 is er 7 keer een route opgevraagd en 17 keer gebeld via Google Mijn Bedrijf.
  • In de contactmomenten zullen ook absoluut contactmomenten met bestaande klanten zitten. Dit is middels Google Analytics helaas niet meetbaar.
  • Daarnaast zijn er ook meerdere niet gemeten contactmomenten geweest. Denk bijvoorbeeld aan mensen die hun telefoon pakken en het telefoonnummer zelf intypen.
150+

behaalde doelen

380+

Organische bezoekers per maand

15

Teksten geschreven

200+

Organische zoektermen

behaalde doelen bvr

De uitdaging

De uitdaging begon allereerst met een stuk draagvlak. BVR moest nog overtuigd worden van de kracht van SEO. In de zomer van 2019 waren wij pas gestart en dit is niet het hoogseizoen voor de branche waarin BVR zich bevindt.

Na de zomervakantie trok de markt weer aan en in het nieuwe jaar zijn er ook veel meer contactmomenten gemeten. Dat zijn dan ook de momenten dat BVR er klaar voor moet zijn en dus ook vindbaar voor moet zijn.

Een andere belangrijke uitdaging tijdens dit project was dat de focus op het aantrekken van zakelijke klanten lag. Particuliere klanten zijn natuurlijk ook welkom bij BVR, maar zakelijke klanten zijn veel interessanter. Op basis van de beschikbare zoekwoorden konden we hier geen onderscheid in maken en dus hebben we de focus gelegd op het maximaal vindbaar zijn.

Dat maakt de kans op veel zakelijke klanten des te groter.

Uitgevoerde werkzaamheden

Het traject voor BVR Advies bestond uit fases: een opstart waarin we alles klaarzetten en de website een boost gaven en een SEO-abonnement waarin we maandelijks aan de slag zouden gaan.

In beide fases zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • Complete SEO-audit
  • Oppakken van de verbeterpunten uit de SEO-audit
  • Technische optimalisatie
  • Zoekwoordanalyse
  • Schrijven van teksten
  • Linkbuilding
  • De website compleet meetbaar maken
website bvr advies

Opschalen

In totaal heeft het gehele traject iets meer dan een jaar geduurd. Tijdens het evaluatiegesprek is gebleken dat het SEO-traject erg succesvol is geweest en dat het de investering dubbel en dwars waard is geweest.

Om die reden is er samen besloten om de samenwerking te intensiveren. We gaan maandelijks meer uren maken, meer teksten schrijven en ervoor zorgen dat de website nog meer bezoekers en klanten binnenhaalt.

seo tekst voorbeeld

Conclusie

De strategie waar we nu op hebben ingezet, die werkt. Dus daar gaan we ook op voortborduren. We gaan dus meer content schrijven op basis van lokale zoekwoorden, lokaal beter vindbaar zijn en wellicht straten met Google adverteren.

Zou je ook dit soort resultaten voor je bedrijf willen behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]