Met onze inzet en dankzij een fijne samenwerking hebben we voor HTI RVS in 18 maanden tijd ruim 500 conversies gerealiseerd. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze HTI RVS case study.
“Daniel Kuipers van Online Marketing Agency heeft onze Website zo goed gemaakt dat bezoekers de producten goed kunnen vinden. HTI-RVS is mooie site geworden waardoor we meer opdrachten hebben kunnen uitvoeren. Zelfs in deze moeilijke periode krijgen we meer aanvragen en opdrachten. Daniel heeft de kennis om online beter vindbaar te worden bij de juiste mensen.”
De doelstelling van HTI RVS was heel simpel: meer online leads en klanten. Omdat de oude website niet meer voldeed aan alle standaarden en het duurder was om die website aan te passen, kozen we ervoor een nieuwe website te bouwen op basis van een goed uitgedachte SEO strategie.
Daarmee kwam er ook een tweede doelstelling: de nieuwe website moet niet alleen zo ingericht zijn dat klanten alles kunnen vinden over de producten van HTI RVS, maar duurzaam en toekomstbestendig zijn zodat HTI er de aankomende jaren op kan voortborduren.
De uitdaging lag bij HTI RVS vooral in de wijze waarop we de producten tot hun recht moesten laten komen. Het gaat immers om maatwerk producten waarvoor offertes aangevraagd dienen te worden. Die zijn niet in een eenvoudige webshop te gieten. De kunst was dus om een goede balans te vinden tussen SEO-technische optimalisatie en een conversiegericht design.
Daarnaast maakt HTI RVS haar producten voor B2B- en B2C-doeleinden. De zakelijke en particuliere markt gebruiken weliswaar dezelfde zoektermen op de producten te vinden, maar converteren doorgaans door andere elementen. Het was dus ook zaak om iedere pagina te optimaliseren voor een relevant keyword met content die perfect aansluit op verschillende zoekintenties.
Het traject voor HTI RVS bestond uit twee fases: een opstartfase en een maandelijkse samenwerking. In de fases zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Het resultaat van al ons werk betekende voor HTI RVS dat ze in 2020 het beste jaar ooit draaiden en dat ze het in 2021 ook ontzettend goed blijven doen. Hoewel dat voor een deel aan externe factoren (zoals corona) te wijten is, spelen de nieuwe website, SEO-strategie en het Pinterestprofiel dat wij hebben opgezet daar een aanzienlijke rol in. Dit resulteerde in ruim 500 conversies voor HTI RVS in 18 maanden tijd.
De case van HTI RVS bewijst maar weer eens dat je met de juiste strategie, een technisch feilloze website en slimme content de drie belangrijkste pijlers zijn voor succes. Inmiddels breiden we de online activiteiten steeds verder uit en hebben we Google Ads en Marktplaats adverteren als ‘next step’ op de planning staan, terwijl we de website blijven updaten en doorontwikkelen. Uiteraard.
Ik wil meer weten!Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.
Doe de SEO-scanBen je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.
Alle rechten voorbehouden © 2023 - Online Marketing Agency