Ga jij de Meta advertenties uitbesteden aan iemand anders? Voordat diegene kan starten moeten er eerst een aantal zaken op orde zijn. In dit artikel leggen wij stap voor stap uit welke zaken dat zijn en hoe je diegene de benodigde toegang geeft.
Net als Meta valt ook Instagram onder Meta. Met onderstaande stappen geef je dus ook meteen toegang tot Instagram advertenties. Handig!
Inhoudsopgave
Stap 1: Bedrijfspagina aanmaken
In de meeste gevallen is de bedrijfspagina namelijk al aanwezig. Is dat het geval? Dan mag je deze stap overslaan en doorgaan naar stap 2.
Als je dit niet hebt gedaan, dan kun je dit eenvoudig doen door deze stappen te volgen.
Stap 2: Bedrijfsmanager aanmaken
Als de bedrijfspagina is aangemaakt, dan is het zaak om de bedrijfsmanager aan te maken. De Meta Bedrijfsmanager is een centrale plek waar je al jouw campagnes kunt beheren onder één dak. Het is gemaakt voor bedrijven die willen adverteren en werken met uiteenlopende bedrijfsmiddelen, zoals een Facebookpagina, Instagrampagina, productcatalogus en nog veel meer. Daarnaast biedt het platform de mogelijkheid om eenvoudig bepaalde toegang te geven tot andere betrokkenen.
Zo maak je in no-time de bedrijfsmanager aan:
- Ga naar business.facebook.com/overview.
- Klik vervolgens op ‘’Account maken’’.
- Voer alle gegevens in en klik op ‘’Verzenden’’.
Stap 3: Toegang geven
Nu de bedrijfsmanager staat, geef je de degene die jouw Ads gaat doen toegang. Zo doe je dat:
- Ga naar Business.facebook.com
- Klik vervolgens linksonder op ‘’Instellingen’’ en vervolgens op ‘’Meer bedrijfsinstellingen’’.
- Ga naar ‘’Personen’’ -> ‘’Toevoegen’’ -> en vul het e-mailadres in van de betreffende persoon. (Bij OMA is dat; emiel@onlinemarketingagency.nl).
- Vink beheerderstoegang en werknemerstoegang aan en selecteer de bedrijfspagina -> Volledige controle en klik op ‘’uitnodigen’’.
That’s it! De betreffende persoon heeft nu de benodigde toegang en kan aan de slag gaan!