Zoeken
Menu

Net als Facebook valt ook Instagram onder Meta. Met onderstaande stappen geef je dus ook meteen toegang tot Instagram advertenties. Handig!

Stap 1: Bedrijfspagina aanmaken

In de meeste gevallen is de bedrijfspagina namelijk al aanwezig. Is dat het geval? Dan mag je deze stap overslaan en doorgaan naar stap 2 of als de business manager ook al bestaat zelfs naar stap 3!

Als je dit niet hebt gedaan, dan kun je dit eenvoudig doen door deze stappen te volgen.

Stap 2: Bedrijfsmanager aanmaken

Als de bedrijfspagina is aangemaakt, dan is het zaak om de bedrijfsmanager aan te maken. De Meta Bedrijfsmanager is een centrale plek waar je al jouw campagnes kunt beheren onder één dak. Het is gemaakt voor bedrijven die willen adverteren en werken met uiteenlopende bedrijfsmiddelen, zoals een Facebookpagina, Instagrampagina, productcatalogus en nog veel meer. Daarnaast biedt het platform de mogelijkheid om eenvoudig bepaalde toegang te geven tot andere betrokkenen.

Zo maak je in no-time de bedrijfsmanager aan:

  1. Ga naar business.facebook.com/overview.
  2. Klik vervolgens op ‘’Account maken’’.
  3. Voer alle gegevens in en klik op ‘’Verzenden’’.

Stap 3: Toegang geven

Nu de bedrijfsmanager staat, kun je degene die jouw Meta Ads gaat beheren toegang geven. Dit kan op twee manieren. De meest nette manier is via een partner ID, maar je kunt ook direct een persoon toevoegen.

  1. Ga naar Business.facebook.com
  2. Klik linksonder op Instellingen
  3. Kies hoe je toegang wilt geven. Je hebt twee mogelijkheden:
    Optie A. Een partner toevoegen. Ga naar “Partners” en kies “Toevoegen” en vul het bedrijfs ID van de partner in
    Optie B. Een persoon toevoegen. Ga naar “Mensen” en kies “Toevoegen” en vul het e-mailadres van de betreffende persoon in. Bij OMA is dat bijvoorbeeld gert@onlinemarketingagency.nl
  4. Kies welke assets de partner of persoon mag beheren, zoals advertentieaccounts, pagina’s of pixels, en geef volledige of beperkte toegang

That’s it! De betreffende persoon heeft nu de benodigde toegang en kan aan de slag gaan!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gestelde vragen over deze blog