E-mail adres verwijderd van Google Ads

Oeps! E-mailadres verwijderd van Google Ads. Wat nu?

Het kan iedereen overkomen: je zit in Google Ads rond te neuzen en je wilt die ene partij verwijderen of je ziet een oud e-mailadres van jezelf staan.

Zonder al te veel na te denken klik je op ‘Verwijderen’. Wat gebeurt er nu? Je wordt zomaar uit Google Ads gegooid en je komt er niet meer in.

Als jou dat is overkomen, lees dan hier wat je moet doen om dat te fixen.

Voordat we beginnen

Het kan natuurlijk zijn dat je niet de enige bent die toegang heeft tot het Ads account. Vraag in dat geval de persoon die nog steeds toegang heeft om je toe te voegen of vraag de manager (MCC) van je account om je toe te voegen.

Dit kan bijvoorbeeld je SEA partij of je online marketing bureau zijn.

Ben je echter de enige met toegang? Ga dan door met de volgende stappen.

Stap 1: Achterhaal je Klant-ID

Je Klant-ID is de 10-cijferige code die altijd rechtsboven staat binnen je Google Ads account. Die begint met drie cijfers, dan een streepje, dan drie cijfers, een streepje en dan vier cijfers.

123-456-7890 bijvoorbeeld.

Deze hebben we echt nodig en zonder deze code kan je niet verder. Nu denk je waarschijnlijk: ‘Maar ik heb geen toegang, hoe kan ik die code achterhalen?’.

Daar heb ik de volgende tips voor:

  • Kijk in je mail of daar de code ooit genoemd is
  • Als het goed is heb je Analytics ooit gekoppeld aan Google Ads. Daar vind je ‘m terug onder ‘Instellingen voor dataweergave’.

Stap 2: Achterhaal je e-mailadres

Dit moet eigenlijk niet zo spannend zijn. Als het goed is weet je welk mailadres je zojuist hebt verwijderd of weet je aan welk mailadres een Google account gekoppeld is.

Ook dit e-mailadres hebben we zo nodig. Mocht je niet weten om welk mailadres het gaat? De kans is groot dat het mailadres van Analytics, Mijn Bedrijf en Google Ads hetzelfde zijn.

Stap 3: Neem contact met Google op via Analytics

Contact leggen met Google is normaal wat makkelijker dan nu. I.v.m. het coronavirus heeft Google veel contactmogelijkheden aan banden gelegd.

Toch is het nog mogelijk om via Analytics contact op te nemen met Google. Dit kan je doen door rechtsboven op het vraagteken te klikken.

Klik vervolgens onderaan op ‘Meer ondersteuning nodig’ en klik vervolgens één van de opties aan die je ziet staan.

Klik dan onderaan op ‘E-mailen’ en vul alle informatie goed aan. Vul hier het achterhaalde klant-ID en mailadres in en leg bij de samenvatting uit wat je fout hebt gedaan.

Google help formulier

Stap 4: Vul het sjabloon in en geef Google eenmalig toestemming

Het duurde bij mij vervolgens twee dagen voordat ik reactie kreeg van Google. In de mail van Google hebben ze een sjabloon meegestuurd.

Dat is een standaard mailtje waarin jij een aantal zaken moet aanpassen om vervolgens de mail weer terug te sturen.

In die mail staat dat je eenmalig toegang geeft aan Google zodat zij het e-mailadres weer kunnen toevoegen.

Vervolgens hoef je alleen nog maar te wachten op Google totdat ze het hebben aangepast.

En dan kan jij je Google Ads account weer in.

Recente blogs

7 augustus 2020
Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Contactformulier instellen als conversie met Google Analytics [bedankpagina]

Een belangrijk onderdeel van online marketing is de meetbaarheid van je resultaten en conversies. Je wilt natuurlijk wel weten wat het effect van je inspanningen is op het aantal conversies. Die conversies kunnen bijvoorbeeld het klikken op het telefoonnummer zijn, het klikken op een mailadres, maar ook het aanvragen van een offerte of het invullen van een contactformulier. En voor die laatste twee is dit artikel bedoeld. Ik laat je namelijk zien hoe je middels een bedankpagina elk formulier meetbaar kan maken en kan instellen als conversie in Google Analytics.
5 augustus 2020
7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

7 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam wél handig is

In SEO-land is het algemene advies dat een zoekwoord in je bedrijfsnaam (en dus je URL) bevorderlijk is voor je organische vindbaarheid. Daar sluit ik me vandaag de dag nog steeds bij aan, al schreef ik kortgeleden in een blog nog over wat de nadelen zijn van een zoekwoord in je bedrijfsnaam. En vandaag vertel ik je wat de voordelen zijn.
28 juli 2020
Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.
20 juli 2020
5 online marketing events in Nederland voor ondernemers

5 Online Marketing Events in Nederland voor Ondernemers in 2020

Beurzen, meetings, conferenties of evenementen. Hoe je ze ook wil noemen, online marketing events zijn de ideale plek om je kennis bij te spijkeren, nieuwe ideeën op te doen en om te netwerken. Veel evenementen op het gebied van digital en online marketing zijn echter bedoeld voor de experts. … maar niet allemaal! Ik licht er daarom een paar voor je uit, waarvan ik denk dat ze zeker de moeite waard zijn om te bezoeken.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]