E-mail adres verwijderd van Google Ads

Oeps! E-mailadres verwijderd van Google Ads. Wat nu?

Het kan iedereen overkomen: je zit in Google Ads rond te neuzen en je wilt die ene partij verwijderen of je ziet een oud e-mailadres van jezelf staan.

Zonder al te veel na te denken klik je op ‘Verwijderen’. Wat gebeurt er nu? Je wordt zomaar uit Google Ads gegooid en je komt er niet meer in.

Als jou dat is overkomen, lees dan hier wat je moet doen om dat te fixen.

Voordat we beginnen

Het kan natuurlijk zijn dat je niet de enige bent die toegang heeft tot het Ads account. Vraag in dat geval de persoon die nog steeds toegang heeft om je toe te voegen of vraag de manager (MCC) van je account om je toe te voegen.

Dit kan bijvoorbeeld je SEA partij of je online marketing bureau zijn.

Ben je echter de enige met toegang? Ga dan door met de volgende stappen.

Stap 1: Achterhaal je Klant-ID

Je Klant-ID is de 10-cijferige code die altijd rechtsboven staat binnen je Google Ads account. Die begint met drie cijfers, dan een streepje, dan drie cijfers, een streepje en dan vier cijfers.

123-456-7890 bijvoorbeeld.

Deze hebben we echt nodig en zonder deze code kan je niet verder. Nu denk je waarschijnlijk: ‘Maar ik heb geen toegang, hoe kan ik die code achterhalen?’.

Daar heb ik de volgende tips voor:

  • Kijk in je mail of daar de code ooit genoemd is
  • Als het goed is heb je Analytics ooit gekoppeld aan Google Ads. Daar vind je ‘m terug onder ‘Instellingen voor dataweergave’.

Stap 2: Achterhaal je e-mailadres

Dit moet eigenlijk niet zo spannend zijn. Als het goed is weet je welk mailadres je zojuist hebt verwijderd of weet je aan welk mailadres een Google account gekoppeld is.

Ook dit e-mailadres hebben we zo nodig. Mocht je niet weten om welk mailadres het gaat? De kans is groot dat het mailadres van Analytics, Mijn Bedrijf en Google Ads hetzelfde zijn.

Stap 3: Neem contact met Google op via Analytics

Contact leggen met Google is normaal wat makkelijker dan nu. I.v.m. het coronavirus heeft Google veel contactmogelijkheden aan banden gelegd.

Toch is het nog mogelijk om via Analytics contact op te nemen met Google. Dit kan je doen door rechtsboven op het vraagteken te klikken.

Klik vervolgens onderaan op ‘Meer ondersteuning nodig’ en klik vervolgens één van de opties aan die je ziet staan.

Klik dan onderaan op ‘E-mailen’ en vul alle informatie goed aan. Vul hier het achterhaalde klant-ID en mailadres in en leg bij de samenvatting uit wat je fout hebt gedaan.

Google help formulier

Stap 4: Vul het sjabloon in en geef Google eenmalig toestemming

Het duurde bij mij vervolgens twee dagen voordat ik reactie kreeg van Google. In de mail van Google hebben ze een sjabloon meegestuurd.

Dat is een standaard mailtje waarin jij een aantal zaken moet aanpassen om vervolgens de mail weer terug te sturen.

In die mail staat dat je eenmalig toegang geeft aan Google zodat zij het e-mailadres weer kunnen toevoegen.

Vervolgens hoef je alleen nog maar te wachten op Google totdat ze het hebben aangepast.

En dan kan jij je Google Ads account weer in.

Recente blogs

29 mei 2020
10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
26 mei 2020
seo scout suggest tool

SEO Scout Suggest: Ontdek nu nog meer nieuwe keywords

We hebben er weer één: een tool die je kan gebruiken voor een extra uitgebreide zoekwoordanalyse. Na AnswerThePublic, AlsoAsked, de zoekwoordentool van Malleo en de Entity Explorer, is de beurt aan de Keyword Suggestion Tool van SEO Scout.
26 mei 2020
verschil landingspagina en blog

Verschil landingspagina en blog: het ultieme antwoord

Het verschil tussen een landingspagina en een blog. Na ontelbare vragen erover, allerlei opmerkingen en het zo’n 348x te hebben uitgelegd (in de afgelopen week), dacht ik: hey, ik schrijf er eens een blog over. Dan is het voor eens en voor altijd duidelijk. En om het ultieme, allesomvattende antwoord daadwerkelijk te geven laat ik ook nog 7 andere SEO fanaten aan het woord. Beter wordt het niet, mensen.
18 mei 2020
youtube kanaal maken

YouTube kanaal maken in 8 simpele stappen [+ bonus tips]

Wist je dat YouTube de derde grootste zoekmachine ter wereld is en daarnaast ook het grootste videokanaal? Nu wel! Voor zowel persoonlijk en op zakelijk gebied is YouTube een krachtig middel. Met video kan je namelijk goed laten zien wie je bent, wat je in huis hebt en je kan er goed vindbaar door zijn in zowel YouTube als Google. Hoog tijd dus om je te vertellen hoe je een eigen YouTube kanaal aanmaakt.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]