Helaas kosten all-in-one SEO tools al gauw 150 euro per maand…
Daarom was ik ontzettend blij toen Leon Katz van Creative Team mij op de hoogte stelde van een super goede aanbieding van AppSumo: levenslange toegang tot een all-in-one SEO tool voor eenmalig 33 euro. (Ja, je leest het goed: maar 33 euro)
Die all-in-one SEO tool heet Serpstat.
En na 3 maanden met Serpstat te werken, vind ik het hoog tijd voor een review.
Een all-in-one SEO tool is een programma die alle belangrijke elementen (techniek, content, autoriteit) van zoekmachine optimalisatie monitort in één handige omgeving.
Met deze tools is bijvoorbeeld het beheren van je linkprofiel, het controleren van je posities, het controleren van de techniek een fluitje van een cent.
En daarom is een all-in-one SEO tool eigenlijk een must voor iedereen die serieus en actief bezig is met online.
Serpstat omschrijft zichzelf al “Growth Hacking Tool”, maar daar vind ik niet helemaal terecht.
Dat is een hippe term die tegenwoordig teveel wordt gebruikt.
Serpstat focust zich namelijk niet op Growth Hacking, maar op zoekmachine optimalisatie.
Daarnaast omschrijft Serpstat zich ook als “All-in-One SEO platform for professionals”, daar kan ik me helemaal in vinden.
Je moet namelijk wel enige online marketing kennis hebben wil je het programma snappen en volledig in kunnen zetten.
Serpstat is opgericht in 2013 als zoekwoordonderzoek programma, maar is ontzettend gegroeid sinds die tijd.
Omdat de vraag naar functionaliteiten steeg, werden er steeds meer functionaliteiten toegevoegd.
En vanaf augustus 2016 is Serpstat veranderd in een all-in-one SEO tool met 5 essentiële tools voor mensen die bezig zijn met online.
Hieronder staat een video van Serpstat zelf, daar leggen ze uit wat ze precies doen!
Serpstat heeft eigenlijk 5 functionaliteiten:
Wanneer je bent ingelogd in Serpstat zie je die functionaliteiten links staan (Zie afbeelding hieronder).
Aangezien ik vooral wil vertellen wat ik van Serpstat vind en niet te lang stil wil staan bij alle specifieke mogelijkheden ga ik per functionaliteit kort toelichten wat je er precies mee kan doen.
Website analyse
Met de website analyse kan je onder andere een URL/domein analyseren op basis van posities, concurrenten, domein vs. domein, subdomeinen en beste pagina’s.
Zoekwoordonderzoek
Met het zoekwoordonderzoek van Serpstat kan je op basis van organische zoektermen en betaalde zoektermen meer te weten te komen over het zoekwoord. Denk aan volume, concurrenten, best scorende pagina’s, verwante zoektermen, suggesties en advertentie voorbeelden.
Backlink analyse
Met de backlink analyse kan je inzichtelijk maken waar je links vandaan komen, hoeveel links je hebt, wat de anchor tekst is, welke links je verloren bent en welke links je erbij gekregen hebt.
Positie monitoring
Ik ben erg fan van de ranktracker van Serpstat. Met deze functionaliteit kan je per land, taal, provincie, plaats, zoekmachine en apparaat achterhalen op welke plek je binnen de organische zoekresultaten staat.
Website check
De Site Audit van Serpstat is ook erg uitgebreid. Het is een scan die je website volledig controleert op alle elementen die vallen onder techniek en content.
Zoals ik heb aangegeven, ben ik 33 euro kwijt geweest voor een levenslange toegang tot Serpstat.
Om te achterhalen wat levenslang nou precies is, ben ik de voorwaarden van Serpstat ingedoken.
Bij Serpstat betekent levenslange toegang, dat je 100 jaar toegang hebt tot de tool.
Helaas is de aanbieding nu niet meer geldig en moet je het doen met de maandelijkse prijzen van Serpstat.
Die zijn als volgt:
Elk plan heeft andere functionaliteiten en om heel eerlijk te zijn bevat Plan A te weinig van deze functionaliteiten.
Als je Serpstat wilt gebruiken betaal je dus 69 dollar per maand.
Hier gaat 20% vanaf als je jaarlijks abonnement neemt en hier kan 40% vanaf gaan als je een abonnement neemt voor 3 jaar.
Maar dat raad ik je af.
Voor éénmalig 33 euro kan ik helaas minder zoekwoorden bijhouden dan Plan A van Serpstat, dat is erg jammer.
Maar ik heb wel weer alle functionaliteiten van Plan B en dat is ontzettend handig.
Daarom is de levenslange toegang die ik heb aangeschaft voor 33 euro ontzettend handig voor de kleine ondernemer die bezig is met online.
Je kan alle mogelijkheden benutten, maar op het gebied van volume heb je toch niet veel nodig.
Ik bekijk iets altijd van de positieve kant, daarom ga beginnen met de voordelen.
Als ik Serpstat een cijfer zou moeten geven, dan zou dat een 7,5 zijn!
Ik vind het voor de 33 euro die ik heb betaald een ontzettend fijne tool, vooral omdat ik het dagelijks gebruik en er uitzettend veel uit heb gehaald.
Helaas is die aanbieding niet meer geldig en kost Serpstat nu minstens 19 dollar per maand.
Voordelen van Serpstat:
Nadelen van Serpstat
Om heel eerlijk te zijn vind ik Serpstat een super fijne tool voor de 33 euro die ik heb betaald.
Het programma heeft zijn geld al 10 keer opgeleverd en ik heb spijt dat ik niet meer levenslange toegangscodes heb gekocht.
Elke grote organisatie en elke online marketeer heeft gewoon een all-in-one SEO tool nodig en daar komt Serpstat echt van pas.
Wanneer je de financiële middelen hebt zal ik altijd MOZ of Semrush aanraden, maar Serpstat is zeker een goede eerste stap.
Persoonlijk weet ik niet of ik 69 dollar per maand zou betalen voor Serpstat, maar voor nu ben ik dik tevreden met de tool.
Geschreven door: Daniël Kuipers
Daniël is oprichter van Online Marketing Agency. Hij speurt het internet continu af naar de nieuwste snufjes en tactieken en blogt erover in begrijpelijke taal. Nou ja, soms dan.