imu event 2019

IMU event 2019 recap: Was het de €750 waard?

Ab-so-luut.

Daar is het antwoord op je vraag.

Nu hoef je de rest van het blog niet meer te lezen.

Grapje, natuurlijk.

Ik was aanwezig tijdens het IMU-evenement en daarom geef ik je 4 redenen waarom dit evenement de €750 dubbel en dwars waard is.

Disclaimer: als officiële eventblogger heb ik niet voor het kaartje hoeven te betalen, maar met alle onderstaande redenen had ik dat absoluut gedaan.

Reden 1: De sprekers en hun inhoud was fantastisch

Om heel eerlijk te zijn, het gros van de sprekers kende ik op voorhand niet (goed).

Ik had wel van een aantal gehoord, maar wist de details omtrent hun persoonlijkheid en vakgebied niet precies.

Maar wat een kwaliteit, wat een kennis en wat een persoonlijkheden hebben op dat podium gestaan.

Dat waren:

  • Mitchell van Duuren
  • Zarayda Groenhart
  • Chris van der Krieke
  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
  • Thijs Lindhout
  • Albert Sonnevelt (Mijn absolute favoriet)
  • Martin van Kranenburg
  • Youri Meuleman
  • Bart Boonstra
  • Simone Levie
  • Mark Tigchelaar

Imu event 2019

Mocht je weten waarover de sprekers hebben gesproken en wat ik daarvan vond, dan verwijs ik je graag naar de website van IMU.

Want daar heb ik elke dag een verslag geplaatst over de inhoud van die dag.

Dus…

Hier vind je mijn verslag van dag 1.

Hier vind je mijn verslag van dag 2.

En hier vind je mijn verslag van dag 3.

Reden 2: De sprekers en de aanwezige ondernemers hebben mij ontzettend geïnspireerd

Naast de kwaliteit, werd ik ook geïnspireerd door de presentaties.

Fantastisch om te zien bijvoorbeeld dat Mitchell van Duuren (Bijnaam: Hippie Miljonair) binnenkomt in een joggingsbroek met afgrijselijke slippers, maar toch even vertelt hoe hij zijn business groot heeft gemaakt.

En met groot bedoel ik €20 miljoen omzet in 15 jaar  :).

Maar naast de sprekers, werd ik ook enorm geïnspireerd door alle aanwezige ondernemers.

Klein en groot.

Van muziekschoolhouder tot copywriter.

Van campingeigenaar tot marketeer.

Het is erg gaaf om te zien hoeveel passie en drive er in zo’n zaal rondloopt.

Dat kom je op niet veel andere plekken tegen.

Reden 3: Het evenement heeft mij veel opgeleverd: leads, connecties, kansen

Hier had ik van tevoren niet over nagedacht, maar ik ga naar huis met een aantal leads op zak!

Veel van de aanwezigen zitten in de zaal om hun online marketing te verbeteren of te starten.

En daar kan ik ze natuurlijk prima bij helpen.

Nou ben ik zeker niet rond gaan lopen met ‘DIT IS MIJN SALESPITCH’, maar omdat je met iedereen al een gemeenschappelijk iets hebt (online marketing) is het leggen van contact en het voeren van een goed gesprek erg makkelijk.

Uit onverwachtse hoek werd er na een aantal gesprekken gevraagd of ze mijn visitekaartje wilde hebben.

Die had ik natuurlijk wel in mijn rechterachterzak zitten.

Win win meme

Na het evenement ben ik ook ongeveer 30 LinkedIn connecties rijker en heb ik ook wat potentiële samenwerkingen besproken.

Oftewel, een IMU event is een erg goede netwerkmogelijkheid!

Reden 4: Reden 4: Het evenement was goed geregeld

Afgelopen week was uniek voor mij, ik was namelijk elke dag in Zeist te vinden.

Maandag en dinsdag bij klanten en woensdag tot en met vrijdag voor het IMU event.

Zeist ligt in Nederland natuurlijk centraal, dus het is voor iedereen relatief ‘goed’ bereikbaar.

Het Figi theater is een mooie locatie met voldoende ruimte en faciliteiten.

Er was voldoende parkeerplaats in de buurt, goed en lekker eten en vriendelijk personeel (de aanwezigen zullen vast wel de aardige Italiaanse man hebben onthouden).

Daarnaast was er voldoende pauze tussen de sprekers door en is het event niet echt uitgelopen.

Conclusie

Voor mij is de conclusie heel simpel: ik ben vanaf nu aanwezig bij elk IMU event.

Natuurlijk hoop ik de volgende keer dat ik er weer mag zijn als eventblogger, maar als dat niet zo is dan zul je mij er alsnog vinden.

Als laatst wil ik jou en mezelf nog een tip meegeven:

Slaap de volgende keer in het hotel!

Dit geeft veel rust en zorgt dat je nog meer tijd hebt om te netwerken!

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

2 Comments

  1. Martijn schreef:

    Tof om ook op je eigen site hier wat over te lezen Daniel, tof dat je er zo veel aan hebt over gehouden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]