imu event 2019

IMU event 2019 recap: Was het de €750 waard?

Ab-so-luut.

Daar is het antwoord op je vraag.

Nu hoef je de rest van het blog niet meer te lezen.

Grapje, natuurlijk.

Ik was aanwezig tijdens het IMU-evenement en daarom geef ik je 4 redenen waarom dit evenement de €750 dubbel en dwars waard is.

Disclaimer: als officiële eventblogger heb ik niet voor het kaartje hoeven te betalen, maar met alle onderstaande redenen had ik dat absoluut gedaan.

Reden 1: De sprekers en hun inhoud was fantastisch

Om heel eerlijk te zijn, het gros van de sprekers kende ik op voorhand niet (goed).

Ik had wel van een aantal gehoord, maar wist de details omtrent hun persoonlijkheid en vakgebied niet precies.

Maar wat een kwaliteit, wat een kennis en wat een persoonlijkheden hebben op dat podium gestaan.

Dat waren:

  • Mitchell van Duuren
  • Zarayda Groenhart
  • Chris van der Krieke
  • Tonny Loorbach
  • Martijn van Tongeren
  • Thijs Lindhout
  • Albert Sonnevelt (Mijn absolute favoriet)
  • Martin van Kranenburg
  • Youri Meuleman
  • Bart Boonstra
  • Simone Levie
  • Mark Tigchelaar

Imu event 2019

Mocht je weten waarover de sprekers hebben gesproken en wat ik daarvan vond, dan verwijs ik je graag naar de website van IMU.

Want daar heb ik elke dag een verslag geplaatst over de inhoud van die dag.

Dus…

Hier vind je mijn verslag van dag 1.

Hier vind je mijn verslag van dag 2.

En hier vind je mijn verslag van dag 3.

Reden 2: De sprekers en de aanwezige ondernemers hebben mij ontzettend geïnspireerd

Naast de kwaliteit, werd ik ook geïnspireerd door de presentaties.

Fantastisch om te zien bijvoorbeeld dat Mitchell van Duuren (Bijnaam: Hippie Miljonair) binnenkomt in een joggingsbroek met afgrijselijke slippers, maar toch even vertelt hoe hij zijn business groot heeft gemaakt.

En met groot bedoel ik €20 miljoen omzet in 15 jaar  :).

Maar naast de sprekers, werd ik ook enorm geïnspireerd door alle aanwezige ondernemers.

Klein en groot.

Van muziekschoolhouder tot copywriter.

Van campingeigenaar tot marketeer.

Het is erg gaaf om te zien hoeveel passie en drive er in zo’n zaal rondloopt.

Dat kom je op niet veel andere plekken tegen.

Reden 3: Het evenement heeft mij veel opgeleverd: leads, connecties, kansen

Hier had ik van tevoren niet over nagedacht, maar ik ga naar huis met een aantal leads op zak!

Veel van de aanwezigen zitten in de zaal om hun online marketing te verbeteren of te starten.

En daar kan ik ze natuurlijk prima bij helpen.

Nou ben ik zeker niet rond gaan lopen met ‘DIT IS MIJN SALESPITCH’, maar omdat je met iedereen al een gemeenschappelijk iets hebt (online marketing) is het leggen van contact en het voeren van een goed gesprek erg makkelijk.

Uit onverwachtse hoek werd er na een aantal gesprekken gevraagd of ze mijn visitekaartje wilde hebben.

Die had ik natuurlijk wel in mijn rechterachterzak zitten.

Win win meme

Na het evenement ben ik ook ongeveer 30 LinkedIn connecties rijker en heb ik ook wat potentiële samenwerkingen besproken.

Oftewel, een IMU event is een erg goede netwerkmogelijkheid!

Reden 4: Reden 4: Het evenement was goed geregeld

Afgelopen week was uniek voor mij, ik was namelijk elke dag in Zeist te vinden.

Maandag en dinsdag bij klanten en woensdag tot en met vrijdag voor het IMU event.

Zeist ligt in Nederland natuurlijk centraal, dus het is voor iedereen relatief ‘goed’ bereikbaar.

Het Figi theater is een mooie locatie met voldoende ruimte en faciliteiten.

Er was voldoende parkeerplaats in de buurt, goed en lekker eten en vriendelijk personeel (de aanwezigen zullen vast wel de aardige Italiaanse man hebben onthouden).

Daarnaast was er voldoende pauze tussen de sprekers door en is het event niet echt uitgelopen.

Conclusie

Voor mij is de conclusie heel simpel: ik ben vanaf nu aanwezig bij elk IMU event.

Natuurlijk hoop ik de volgende keer dat ik er weer mag zijn als eventblogger, maar als dat niet zo is dan zul je mij er alsnog vinden.

Als laatst wil ik jou en mezelf nog een tip meegeven:

Slaap de volgende keer in het hotel!

Dit geeft veel rust en zorgt dat je nog meer tijd hebt om te netwerken!

Recente blogs

17 november 2019
45 SEO Software tools op een rijtje Gratis & betaald

45 SEO Software tools op een rijtje [Gratis & betaald]

Je herkent het vast wel: je wilt de volgende stap zetten op het gebied van SEO, maar je weet niet welke tools je hiervoor allemaal kan gebruiken. Met deze tools is het binnenslepen van meer bezoekers, nummer 1 posities en omzet weliswaar een stuk gemakkelijker, maar inmiddels is het aanbod zo groot dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Na jaren veel SEO-software en SEO tools te hebben uitgeprobeerd, kan ik je nu wel de ultieme lijst voorschotelen. Een lijst vol met handige programma’s, zowel gratis als betaald. Mijn advies op voorhand? Lees dit blog en ontdek je nieuwe favorieten, vraag een aantal trials aan en ervaar de tools zelf.
7 november 2019
Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Geen toegang tot Google Mijn Bedrijf? Zo los je ’t op in 3 stappen!

Een van je marketingbureaus of marketingmedewerkers heeft in een ver verleden je Google Mijn Bedrijf pagina (GMB) opgezet. Zelf blijk je geen toegang te hebben en door de jaren heen weet je niet meer wie dat eigenlijk wél heeft. Inmiddels heb je besloten om dan maar nog een Google Mijn Bedrijf aan te maken. Wat blijkt? Google blijft de eerste tonen. En aangezien het hebben van een dubbele Google Mijn Bedrijf een echte NO-GO is en je gewoon toegang moet hebben tot je originele account, vind ik het tijd om je eens mee te nemen in het proces dat ik doorloop op dit probleem op te lossen.
7 november 2019
Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Achterhaal welke zoekwoorden converteren met deze tool

Je hebt een paar nieuwe conversies binnengehaald via Google (YES!). Eindelijk werpt zoekmachine optimalisatie zijn vruchten af. Maar weet je wel welke zoekwoorden nou daadwerkelijk hebben gezorgd voor die conversie en welke zoekwoorden totaal niet scoren? Het antwoord op die vraag is hoogstwaarschijnlijk ‘Nee’. En in dit artikel laat ik je zien hoe je daarachter komt.
7 november 2019
Waarom blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Waarom je blog na publicatie niet direct in Google te vinden is

Je hebt uren zitten ploeteren voor je blog. De tekst is geschreven op basis van een goed zoekwoord, de afbeeldingen staan er mooi in, de meta omschrijving is goed en je bent zo trots als een pauw. Vervolgens klik je op ‘Publiceren’ en je gaat snel in Google op zoek of je blog er al tussen staat. Wat blijkt? Zelf op pagina 8 is hij niet te vinden… Hoe kan dat? Dat leg ik je in dit blog uit!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

2 Comments

  1. Martijn schreef:

    Tof om ook op je eigen site hier wat over te lezen Daniel, tof dat je er zo veel aan hebt over gehouden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *