Handleiding zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Handleiding: zo voeg je iemand toe aan Mailchimp

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s.

Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen Mailchimp.

In 11 stappen iemand toevoegen aan Mailchimp

Stap 1: ga naar de website van Mailchimp.

Stap 2: klik rechtsboven op ‘Log in’.

Stap 3: voer je inloggegevens in en klik op ‘Log in’.

Stap 4: selecteer het account waarbij je iemand wilt toevoegen.

Stap 5: klik rechtsboven op je naam.

Mailchimp gebruiker toevoegen

Stap 6: klik op op ‘Account’ in het menu dat open is geklapt.

Stap 7: klik op ‘Settings’.

Mailchimp instellingen

Stap 8: klik op ‘Users’.

Stap 9: klik op de knop met ‘Invite A User’.

Stap 10: vul het mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen en geef aan welke rol je die persoon wilt geven.

Let op: geef nooit zomaar de ‘Admin’ rol. Die persoon kan jou dan namelijk verwijderen. Wanneer je ons toegang wilt geven, dan hebben wij wel de admin rol nodig (geen zorgen, we zullen je niet verwijderen).

Gebruiker uitnodigen mailchimp

Stap 11: klik onderaan de knop op ‘Send invite’.

En meer

Deze handleiding is onderdeel van een serie blogs waarin ik uitleg hoe je mensen kan toegang geven tot de verschillende programma’s en accounts die gebruikt worden binnen online marketing.
Mocht je ook op zoek zijn naar hoe je iemand kan toevoegen tot bijvoorbeeld Analytics of Tag Manager, dan heb ik de volgende links voor je:

Recente blogs

24 februari 2021
on page seo complete uitleg hoog socren google

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
22 februari 2021
statistieken google analytics

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
14 februari 2021
kennisbank opzetten

Kennisbank opzetten: alles wat je moet weten

14 februari 2021
overstappen sendinblue activecampaign

Waarom wij van Sendinblue overstappen naar ActiveCampaign

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    2 Comments

    1. Sander Touw schreef:

      Handig artikel Daniel! Heb nu al meerdere malen jouw handige handleidingen gebruikt (o.a. voor iemand toevoegen aan Google Tag Manager en Google Search Console). Keep up the good work!

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]