WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
Handleiding zakelijke facebookpagina in 5 minuten

Handleiding: In 5 minuten naar een eigen zakelijke Facebookpagina

Het moment is daar! Je hebt ervoor gekozen om Facebook zakelijk in te gaan zetten.

Door Facebook te gebruiken wil je meer naamsbekendheid genereren, nieuwe klanten binnenhalen of misschien wel laten zien wat er achter de schermen allemaal afspeelt.

Maar het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina heb je misschien nog nooit gedaan, dus je weet niet zo goed waar je moet beginnen.

En een keuze maken tussen alle verschillende mogelijkheden van Facebook is al helemaal lastig.

Daar gaan onderstaande stappen jou bij helpen.

Handleiding zakelijke Facebookpagina aanmaken

Voordat we aan de slag gaan…

Je kan een zakelijke Facebookpagina aanmaken via je telefoon (of tablet), maar ook via de computer.

En omdat 56,5% van de Facebookgebruikers alleen inlogt op Facebook via de telefoon, ga ik nu beide manieren toelichten.

Facebook vereist dat je een persoonlijke Facebookpagina moet hebben voordat je een zakelijke Facebookpagina kan maken.

Die persoonlijke pagina moet je dus eerst hebben aangemaakt.

Stap 1 (Computer): Pagina aanmaken

We gaan er even vanuit dat je al bent ingelogd op Facebook.

Is dat niet zo? Log dan eerst even in.

Klik vervolgens op het kleine pijltje rechts bovenaan en klik dan op “Pagina maken”.

Facebook zakelijk aanmaken


Stap 2 (Computer): Bedrijf/merk vs. Community/bekend persoon

Je moet nu een keuze maken uit twee opties.

Ben je een bakker, een webshop, een businesscoach of social media manager van een heel tof merk? Klik dan links.

Ben je de nieuwe Frans Bauer, Max Verstappen of wil je een community opzetten? Klink dan rechts.

Juiste Facebookpagina kiezen

Stap 3 (Computer): Paginanaam en categorie

Op het moment dat je bij stap 2 op “Aan de slag” hebt geklikt, verandert het scherm.

Hier moet je jouw zakelijke Facebookpagina een naam geven.

Vul hier je bedrijfsnaam in en kies de juiste categorie, wat je simpelweg kunt doen door de juiste categorie aan te klikken.

Het kan zo zijn dat Facebook niet precies jouw categorie kent …

Dan kies je gewoon voor de optie die het dichtst bij komt.

Op het moment dat je de categorie hebt gekozen kun je ook je adresgegevens invullen.

Vul alle informatie juist in en laat het vinkje met “Don’t show my adress” uit staan.

Facebook bedrijf/merk vs. community/bekend persoon

 

Et voilà!

Zo makkelijk is het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina via de computer.

Wil je weten hoe je een zakelijke Facebookpagina aan moet maken via de telefoon?

Lees dan snel verder! Of check de tips voor je zakelijke Facebookpagina onderaan!

Stap 1 (Telefoon): Pagina aanmaken

Omdat je een pagina wilt aanmaken via de telefoon, gaan we er vanuit dat je dit via de Facebook app wilt doen.

Klik op de Facebook app en druk vervolgens op het icoontje rechtsonder.

Facebook app pagina aanmaken

Wanneer op je dit icoontje drukt zie je een waslijst aan informatie: herinneringen, evenementen, vrienden, groepen, marketplace etc.

Ga in het rijtje op zoek naar “Pagina’s” en druk hier op.

Vervolgens druk je bovenaan op “Pagina maken”.

Stap 2 (Telefoon): Aan de slag

Wanneer je op “Pagina maken” hebt gedrukt, krijg je een scherm te zien met onderaan een knop “Aan de slag”.

Druk op deze knop, vul je paginanaam (lees: bedrijfsnaam) in en druk op volgende.

Stap 3 (Telefoon): Een categorie kiezen

Wanneer je een Facebookpagina maakt via de telefoon kun je niet kiezen tussen bedrijf/merk en community/bekend persoon, zoals dat op de computer wel kan.

Maar dat is helemaal geen probleem.

Je hoeft alleen maar de juiste categorie te selecteren.

Je kunt onderaan kiezen voor een voorgestelde categorie, maar als jouw organisatie daar niet bij past moet je er zelf even eentje kiezen.

Als je een MKB ondernemer bent kun je het best kiezen voor de categorie “Lokale bedrijven” of eventueel “Bedrijven en organisaties”.

Staat jouw categorie niet tussen “Lokale bedrijven”?

Neem dan een kijkje bij “Bedrijven en organisaties.

Wanneer je de juiste subcategorie hebt gevonden, druk je op “Volgende”.

Categorie kiezen Facebook

Stap 4 (Telefoon): Een adres toevoegen

Als het goed is, kun je nu het adres van je bedrijf toevoegen.

Je kunt het toevoegen van je adres wel overslaan, maar dat raad ik je ten zeerste af.

Je wilt namelijk dat mensen je vinden via Facebook en dat ze contact met je kunnen opnemen als dat nodig is.

Vul daarom je adresgegevens juist in en druk op volgende.

Adres toevoegen Facebook

Het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina via de telefoon is net wat lastiger dan via de computer, omdat het kiezen van de juiste categorie wat moeilijker is.

Maar dan nog …

Het is geen abracadabra.

Nu is het aan jou om je zakelijke Facebookpagina tot een succes te maken.

Om je alvast wat op weg te helpen heb ik wat tips voor je.

Tips voor je zakelijke Facebookpagina

  • Vul alle gegevens/informatie aan! Denk aan een unieke URL, profielfoto, omslagfoto, bedrijfsinformatie, openingstijden etc.
  • Nodig je vrienden uit om je pagina leuk te vinden.
  • Plaats geregeld content op je Facebookpagina. Denk aan tekst, foto’s en video’s.
  • Plaats een linkje op je website naar de zakelijke Facebookpagina.
  • Voeg de juiste actieknop toe op je Facebookpagina
  • Controleer in de Facebook statistieken wat het beste tijdstip is om iets te plaatsen op je pagina.

Is het je niet gelukt om de zakelijke Facebookpagina aan te maken of wil je meer tips over Facebook hebben? Klik dan op onderstaande knop!

Recente blogs

13 maart 2019
Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Zo voeg je aangepaste openingstijden toe aan je Google Mijn Bedrijf

Ken je dat? Dat je op kerstavond de fiets op springt om in de kou nog snel een kerstcadeau te gaan halen en dat de winkel gesloten is terwijl er in Google toch echt stond dat de winkel de hele dag open was? Of dat je met eerste paasdag voor een gesloten deur staat bij de bakker, terwijl er hier ook in Google stond dat hij de hele dag open zo zijn? Flinke teleurstelling… Daar had de eigenaar wat aan kunnen doen. Namelijk: de aangepaste openingstijden toevoegen in Google Mijn Bedrijf. Ik leg je uit hoe je dat doet, waarom het belangrijk is en waar je allemaal op moet letten.
6 maart 2019
beste afmetingen afbeeldingen op social media 2019

De beste afmetingen van afbeeldingen en foto’s op social media in 2019

Social media speelt een belangrijke rol in de wereld van online marketing. Want het stelt je in staat om op een laagdrempelige manier te communiceren met je doelgroep. Er is alleen veel concurrentie op de tijdlijn van je doelgroep. Veel nieuwsberichten van vrienden of familie en andere organisaties die je doelgroep bestoken met content. Dus snap je dat je alles uit de kast moet halen om het ideale bericht te creëren. Eerder schreef ik al over de ideale lengte van die berichten en over het beste tijdstip om je post te publiceren. Maar daar hoort eigenlijk nog iets over de afbeeldingen bij. Specifieker, de social media formaten van afbeeldingen en foto’s in 2019. En wat die formaten precies zijn, ga ik je nu vertellen!
27 februari 2019
aandeel van zoekmachines in nederland

Het aandeel van zoekmachines in Nederland: vroeger, nu en in de toekomst

Even inbellen … Joehoe, ik ben online. Even naar Altavista, Lycos of Yahoo om iets op te zoeken over Seinfeld.. Of kan ik dat beter vinden via MSN? Ah, die goeie ouwe tijd. Maar wie kent die zoekmachines nog? Voor de één zijn ze een feest der herkenning, maar voor de ander hooguit een fronsende wenkbrauw. Omdat ze alleen Google kennen. Niet gek ook, als je bedenkt dat Google al decennialang de grootste, meest gebruikte zoekmachine in Nederland is. Maar dat is niet altijd zo geweest. En de vraag is ook maar of dat altijd zo zou blijven. Laten we eens kijken.
20 februari 2019
Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics

Handleiding: Hoe voeg je iemand toe aan Google Analytics?

Een website kan niet zonder Google Analytics. Je wilt natuurlijk wel precies weten welke campagne wat oplevert, wat je bezoekers allemaal uitspoken en welke pagina’s het goed doen. En als je business goed loopt en je gaat met een online marketing bureau (lees: Online Marketing Agency) in zee, dan heeft dat bureau toegang nodig tot je Analytics. Aangezien ik vaak de vraag krijg: ‘Daniel, hoe voeg ik jou dan toe?’ vond ik het tijd om een blog te schrijven waarin ik dat haarfijn uitleg. Dus, zie hier: de handleiding voor het toevoegen van een persoon aan Google Analytics.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *