WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
Handleiding zakelijke facebookpagina in 5 minuten

Handleiding: In 5 minuten naar een eigen zakelijke Facebookpagina

Het moment is daar! Je hebt ervoor gekozen om Facebook zakelijk in te gaan zetten.

Door Facebook te gebruiken wil je meer naamsbekendheid genereren, nieuwe klanten binnenhalen of misschien wel laten zien wat er achter de schermen allemaal afspeelt.

Maar het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina heb je misschien nog nooit gedaan, dus je weet niet zo goed waar je moet beginnen.

En een keuze maken tussen alle verschillende mogelijkheden van Facebook is al helemaal lastig.

Daar gaan onderstaande stappen jou bij helpen.

Handleiding zakelijke Facebookpagina aanmaken

Voordat we aan de slag gaan…

Je kan een zakelijke Facebookpagina aanmaken via je telefoon (of tablet), maar ook via de computer.

En omdat 56,5% van de Facebookgebruikers alleen inlogt op Facebook via de telefoon, ga ik nu beide manieren toelichten.

Facebook vereist dat je een persoonlijke Facebookpagina moet hebben voordat je een zakelijke Facebookpagina kan maken.

Die persoonlijke pagina moet je dus eerst hebben aangemaakt.

Stap 1 (Computer): Pagina aanmaken

We gaan er even vanuit dat je al bent ingelogd op Facebook.

Is dat niet zo? Log dan eerst even in.

Klik vervolgens op het kleine pijltje rechts bovenaan en klik dan op “Pagina maken”.

Facebook zakelijk aanmaken


Stap 2 (Computer): Bedrijf/merk vs. Community/bekend persoon

Je moet nu een keuze maken uit twee opties.

Ben je een bakker, een webshop, een businesscoach of social media manager van een heel tof merk? Klik dan links.

Ben je de nieuwe Frans Bauer, Max Verstappen of wil je een community opzetten? Klink dan rechts.

Juiste Facebookpagina kiezen

Stap 3 (Computer): Paginanaam en categorie

Op het moment dat je bij stap 2 op “Aan de slag” hebt geklikt, verandert het scherm.

Hier moet je jouw zakelijke Facebookpagina een naam geven.

Vul hier je bedrijfsnaam in en kies de juiste categorie, wat je simpelweg kunt doen door de juiste categorie aan te klikken.

Het kan zo zijn dat Facebook niet precies jouw categorie kent …

Dan kies je gewoon voor de optie die het dichtst bij komt.

Op het moment dat je de categorie hebt gekozen kun je ook je adresgegevens invullen.

Vul alle informatie juist in en laat het vinkje met “Don’t show my adress” uit staan.

Facebook bedrijf/merk vs. community/bekend persoon

 

Et voilà!

Zo makkelijk is het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina via de computer.

Wil je weten hoe je een zakelijke Facebookpagina aan moet maken via de telefoon?

Lees dan snel verder! Of check de tips voor je zakelijke Facebookpagina onderaan!

Stap 1 (Telefoon): Pagina aanmaken

Omdat je een pagina wilt aanmaken via de telefoon, gaan we er vanuit dat je dit via de Facebook app wilt doen.

Klik op de Facebook app en druk vervolgens op het icoontje rechtsonder.

Facebook app pagina aanmaken

Wanneer op je dit icoontje drukt zie je een waslijst aan informatie: herinneringen, evenementen, vrienden, groepen, marketplace etc.

Ga in het rijtje op zoek naar “Pagina’s” en druk hier op.

Vervolgens druk je bovenaan op “Pagina maken”.

Stap 2 (Telefoon): Aan de slag

Wanneer je op “Pagina maken” hebt gedrukt, krijg je een scherm te zien met onderaan een knop “Aan de slag”.

Druk op deze knop, vul je paginanaam (lees: bedrijfsnaam) in en druk op volgende.

Stap 3 (Telefoon): Een categorie kiezen

Wanneer je een Facebookpagina maakt via de telefoon kun je niet kiezen tussen bedrijf/merk en community/bekend persoon, zoals dat op de computer wel kan.

Maar dat is helemaal geen probleem.

Je hoeft alleen maar de juiste categorie te selecteren.

Je kunt onderaan kiezen voor een voorgestelde categorie, maar als jouw organisatie daar niet bij past moet je er zelf even eentje kiezen.

Als je een MKB ondernemer bent kun je het best kiezen voor de categorie “Lokale bedrijven” of eventueel “Bedrijven en organisaties”.

Staat jouw categorie niet tussen “Lokale bedrijven”?

Neem dan een kijkje bij “Bedrijven en organisaties.

Wanneer je de juiste subcategorie hebt gevonden, druk je op “Volgende”.

Categorie kiezen Facebook

Stap 4 (Telefoon): Een adres toevoegen

Als het goed is, kun je nu het adres van je bedrijf toevoegen.

Je kunt het toevoegen van je adres wel overslaan, maar dat raad ik je ten zeerste af.

Je wilt namelijk dat mensen je vinden via Facebook en dat ze contact met je kunnen opnemen als dat nodig is.

Vul daarom je adresgegevens juist in en druk op volgende.

Adres toevoegen Facebook

Het aanmaken van een zakelijke Facebookpagina via de telefoon is net wat lastiger dan via de computer, omdat het kiezen van de juiste categorie wat moeilijker is.

Maar dan nog …

Het is geen abracadabra.

Nu is het aan jou om je zakelijke Facebookpagina tot een succes te maken.

Om je alvast wat op weg te helpen heb ik wat tips voor je.

Tips voor je zakelijke Facebookpagina

  • Vul alle gegevens/informatie aan! Denk aan een unieke URL, profielfoto, omslagfoto, bedrijfsinformatie, openingstijden etc.
  • Nodig je vrienden uit om je pagina leuk te vinden.
  • Plaats geregeld content op je Facebookpagina. Denk aan tekst, foto’s en video’s.
  • Plaats een linkje op je website naar de zakelijke Facebookpagina.
  • Voeg de juiste actieknop toe op je Facebookpagina
  • Controleer in de Facebook statistieken wat het beste tijdstip is om iets te plaatsen op je pagina.

Is het je niet gelukt om de zakelijke Facebookpagina aan te maken of wil je meer tips over Facebook hebben? Klik dan op onderstaande knop!

Recente blogs

9 november 2018
Alle informatie over linkbuilding

Wat is linkbuilding? [Alles omvattend artikel voor de ondernemer]

Linkbuilding is het beheren, aanmaken, aanvragen en verwijderen van (slechte) links om invloed uit te oefenen op je positie binnen de zoekmachines. Oftewel: linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarmee je hogere posities kan behalen. De afgelopen maanden kreeg ik van klanten vaak de vraag: wat is dat nou, dat linkbuilding? Daarom heb ik dit artikel geschreven. Om jou alle ins-and-outs te vertellen over linkbuilding en om ze heel concreet te maken. Zodat jij precies wat je kan doen, of zodat je precies weet wat ik voor je doe.
5 november 2018
Maak je website klaar voor de buitenlandse markten

Maak jouw website klaar voor buitenlandse markten

Als je bedrijf in ons land goed loopt, is het logisch dat je een keer je mogelijkheden gaat bekijken om je eventueel op een buitenlandse markt te gaan richten. In dat geval is het cruciaal dat je website aansluit bij deze markt en het betreffende land. Dit kan je natuurlijk zelf doen mits je hier de talenkennis voor hebt, maar de meeste ondernemers spreken niet vloeiend twee talen of hebben simpelweg de tijd niet. In dat geval is het handig om een vertaalbureau erbij te betrekken. Wij gaan je uitleggen waarom!
30 oktober 2018
Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

De gevreesde 404: pagina niet gevonden. Met een beetje gevulde website ontkom je er haast niet aan. Mensen zien de 404-pagina wanneer ze op een pagina komen met een URL die niet bestaat. Zoekmachines vinden het vervelend wanneer de pagina niet gevonden wordt. Je levert dan simpelweg geen goede gebruikservaring en daar zal Google je voor bestraffen. Maar gelukkig kun je er wat aan doen.
23 oktober 2018
De ideale lengte van posts en berichten op social media

De ideale lengte van posts en berichten op social media

Hoeveel ruimte heb je voor een Facebook Ad om potentiële klanten te overtuigen? Hoeveel hashtags moet je gebruiken om op Instagram gevonden te worden? Die vragen kun je beantwoorden aan de hand van de lengte van het bericht. Oftewel, hoeveel tekens je spendeert aan het overbrengen van je boodschap. Ieder platform heeft zo haar eigen richtlijnen voor de ideale lengte. Daarom geven we je in de rest van dit blog praktisch advies waarmee je meer bereik én engagement kunt behalen met je social media posts op de platformen: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en YouTube.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *