Zoeken
Menu

“Dat wil niet zeggen dat de functie slecht is of niet werkt, maar dat wil zeggen dat het niet werkt voor mijn bedrijf en mijn doelgroep.”

De offerte aanvragen functie in Google Mijn Bedrijf heeft ons niet veel gebracht, maar het kan je best helpen als je dienst wat platter is dan een maatwerk online marketing traject (weten wij uit ervaring).

Dus hoog tijd om je er eens alles over te vertellen.

Voordat we beginnen: Google Mijn Bedrijf aanvragen

Als je graag de offerte aanvragen knop wilt hebben, dan moet je eerst een Google Mijn Bedrijf aanvragen, aanmaken en aanvullen voor je bedrijf.

Hoe je een Google Mijn Bedrijf aanvraagt, dat lees je in onze blog: “In 3 stappen een Google Mijn Bedrijf aanvragen en verifiëren”.

Als je dat hebt gedaan, dan mag je verder met dit artikel.

In 6 stappen de offerte aanvragen knop instellen

De offerte aanvragen knop wordt binnen Google Mijn Bedrijf vertoond als je de berichtenfunctie hebt aangezet. Dit doe je als volgt:

Stap 1: ga naar de website van Google Mijn Bedrijf.

Stap 2: klik het bedrijf aan waar je de offerte aanvraag knop wilt toevoegen.

Stap 3: klik links op ‘berichten’.

Berichten functie google mijn bedrijf

Stap 4: klik op ‘Berichtenfunctie inschakelen’.

Stap 5: download de Google Mijn Bedrijf app en log in met het juiste Google account.

Stap 6: afwachten! Je hebt de berichtenfunctie nu aangezet en het is afwachten totdat Google de knop gaat tonen.

De voordelen van de offerte aanvragen knop

Het belangrijkste voordeel is dat mensen jou direct een bericht kunnen sturen vanuit Google of Google Mijn Bedrijf. Wanneer ze namelijk op de offerte aanvragen knop klikken, dan kunnen ze jou een bericht sturen.

Je kunt het zien als een soort WhatsAppfunctie binnen Google Mijn Bedrijf. Je staat zo op een laagdrempelige manier in contact met je doelgroep.

Een ander voordeel is dat je Google Mijn Bedrijf veel meer opvalt omdat er een dikke, vette, blauwe knop in staat. Als je Google Mijn Bedrijf getoond wordt bij een generieke zoekterm, zoals ‘online marketing bureau’ in mijn geval, dan trekt jouw Mijn Bedrijf kaart nog meer de aandacht.

Het laatste voordeel is dat je in principe ook geen (goede) website meer nodig hebt. Dit zullen wij overigens nooit adviseren, maar het is wel een mooie oplossing als je (nog) geen website hebt.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest gestelde vragen over deze blog