Een zoekwoordenonderzoek is een onderzoek naar de termen die mensen gebruiken om informatie over jouw producten of diensten te vinden via Google. Het resultaat is vaak een lange lijst met woorden of complete zinnen. Inclusief indicatie van hoe vaak er per maand naar gezocht wordt (= volume). Met zo’n analyse kun je dus de beste keywords kiezen en het maximale uit je online campagnes halen.
Zoekwoorden laten zien wat je doelgroep zoekt. Met dat inzicht creëer je makkelijker waardevolle en relevante content.
Door de termen uit de zoekwoordenanalyse strategisch te verwerken, vergroot je je kansen op een betere positie in Google.
Weten welke keywords veel clicks en conversies opleveren, helpt je een betere ROI te behalen met je online ads. Simpel.
We zetten de analyse in eerste instantie breed in. We verkennen alle zoekwoorden die mogelijk relevant voor je zijn.
Vervolgens brengen we focus aan. We filteren alle ideeën en pikken de meest interessante keywords er voor je uit.
We maken een overzichtelijke lijst met de gekozen zoektermen. Compleet met handige statistieken per zoekwoord.
Samen bespreken we alle zoektermen. We nemen rustig de tijd om alles toe te lichten en de beste keywords te bepalen.
Voor het zoekwoordenonderzoek gebruiken we verschillende tools die samen net even wat meer informatie geven. Zo krijg je bij OMA niet alleen het volume, maar geven we je ook een indicatie van de advertentiekosten (CPC) én schatten we in hoe makkelijk of moeilijk het is om een keyword te ranken. Tot slot checken we ook nog even de zoekintentie. Want dan weet je ook meteen wat voor soort content het beste bij een zoekwoord past.
Geen tijd of zin om een zo’n diepgaande zoekwoordenanalyse te doen? Wil je een goede basis hebben voor de lancering van een nieuw product of nieuwe website? Of wil je met het gewoon wat nieuwe contentkansen ontdekken? We duiken graag even de data in voor een zoekwoordenonderzoek voor Google Ads, SEO en extra blog ideeën. Neem gerust even contact op en vraag naar de mogelijkheden.