Zoeken
Menu

Wat is retargeting precies?

Retargeting (of remarketing) is een vorm van online adverteren waarbij je advertenties toont aan mensen die al eens een interactie hebben gehad met je bedrijf. Mensen die bijvoorbeeld een product op je webshop, de dienstenpagina van je website of gewoon een bericht op social media bekeken. Het doel van de ads is dan vaak om deze potentiële klanten alsnog te overtuigen om bijvoorbeeld een aankoop te doen of contact op te nemen. En we kunnen je vertellen: dat werkt vaak goed.

Top of mind
Top of mind

Met een slimme campagne houd je je bedrijf of merk onder de aandacht bij je doelgroep. Vooral handig als je veel concurrentie hebt.

Hoge effectiviteit
Hoge effectiviteit

Retargeted ads richten zich op mensen die al eens belangstelling hebben getoond. En die gaan doorgaans eerder over tot aankoop.

Lagere kosten
Lagere kosten

Vanwege het hogere conversiepercentage kunnen we je budget altijd zo efficiënt mogelijk gebruiken. Ook niet onbelangrijk. Toch?

Onze werkwijze

Strategie bepalen
Stap 1 • Strategie bepalen

First things first: we stellen het doel van de campagne vast, definiëren de precieze doelgroep en bepalen vervolgens de KPI’s.

Tracking & segmentatie instellen
Stap 2 • Tracking & segmentatie instellen

First things first: we stellen het doel van de campagne vast, definiëren de precieze doelgroep en bepalen vervolgens de KPI’s.

Campagne opzetten
Stap 3 • Campagne opzetten

We creëren opvallende ads met de juiste boodschap voor ieder segment en stellen alles voor de retargeting campagne in.

Monitoren & optimaliseren
Stap 4 • Monitoren & optimaliseren

We monitoren de resultaten, optimaliseren je campagne op basis van data en sturen je periodiek een overzichtelijke rapportage.

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP'er tot multinationals.

Lassie
Papendal
Social deal
Scholen op de kaart
Nizo
Tesqua

Wij zijn oma

Voor effectieve ads in je campagne

Onze marketeers hebben de tijd, de technische knowhow en de tools om een succesvolle retargeting campagne op te zetten. Jij levert de input, wij doen de rest. Maar we beschikken ook over een aantal creatieve geesten die je kunnen helpen om je advertenties echt next level te maken. Denk aan copywriters die met een paar woorden je doelgroep raken en designers die altijd weer met een opvallend ontwerp weten te komen. Zo vind je bij OMA alles onder één dak. Is wel zo handig. 

Doe de gratis SEA scan
Retargeting 

Ook retargeting uitbesteden?

Laten we eerlijk zijn: je hebt helemaal geen tijd of zin om je bezig te houden met remarketing. Met het opzetten en continu bijhouden van zo’n campagne. Of je hebt er simpelweg de kennis niet voor. Kan natuurlijk ook. Maar wij gelukkig wel. Sterker nog, we krijgen juist energie van ads die goede resultaten opleveren. Dus wil je je retargeting uitbesteden? Neem dan gerust even contact op. 
 

Neem contact op

OMA's laatste reviews

Review Wim speek 
"Fijne partner om mee samen te werken! "
Wim speek  • Eigenaar bij HRM Profielen
Review Radaradvies
"OMA in 3 woorden vanuit ons perspectief: objectief (en optimistisch), multidisciplinair (en moedig) en aandachtig (en adrem). Sinds we samenwerken met OMA hebben we een deskundige partner die ons aan de hand meeneemt in de online SEO wereld.  "
Radaradvies •
Review Rutger Sikma
"OMA heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten van Google Analytics 4 en reporting (Looker Studio) voor onze websites voor tweedehands machines. Op een proactieve en inspirerende manier. Door deze oplossing kunnen wij onze websites op goed monitoren en aanpassen als dat nodig is."
Rutger Sikma • Project Manager E-commerce
Review Kim Stein
"Daniël is bloedfanatiek, doelbewust en zich sterk bewust van de invloed van een goede website. Geef die jongen op z’n tijd een voetbal en hij komt helemaal tot z’n recht."
Kim Stein • Eigenaar - Ondernemers in Bedrijf
Review John Giezen
"Daniël Kuipers = SEO. Ik heb bij Daniël een op maat gemaakte zeer professionele Online Marketing inhouse training gevolgd. De training geeft je alle bagage om daarna zelf een vliegende start te maken op al een uiterst hoog online marketing level. Ik heb genoten van deze kwaliteitstraining gegeven door een zeer kundige prettige persoonlijkheid."
John Giezen • Head Marketing & Communications - NIZO
Review Sylvia Bruning
"Inmiddels werk ik al een paar jaar met OMA samen naar volle tevredenheid. Ze denken met me mee en nemen me werk uit handen. Ik heb daadwerkelijk meer leads en wordt beter gevonden via het internet. Dankjewel OMA! "
Sylvia Bruning • Eigenaar - LEID MET LEF
Review Andante Orgels
"Hele goede ervaringen met OMA. Sinds dat wij onze online marketing hebben uitbesteed aan Daniël Kuipers, Nicole en de rest van zijn team, boeken we meer resultaat. Een bedrijf met kennis van zaken. Wij bevelen OMA van harte aan! Andante Orgels. "
Andante Orgels •
Review Simonette Wiesman  
"Intussen drie opdrachten met Daniel en het team van Online Marketing Agency vervuld. Ik ben iedere keer erg blij met de servicegerichte aanpak, verregaande SEO expertise en overzichtelijke aanpak. Daarnaast gewoon een superfijn team om mee samen te werken. Dank voor jullie hulp! "
Simonette Wiesman   • Sr. Communicatieadviseur a.i. bij Laurens - Marcom manager - merkspecialist - Projectmanager
Review Buro Buiten
"Van 1 aanvraag per halfjaar naar 3 per week. Samen realiseerden we 673 offerteaanvragen voor Buro Buiten."
Buro Buiten •
Review Anne de Boorder
"OMA is een onwijs fijne partner om mee samen te werken. De expertise en knowhow van het hele team hebben ons de afgelopen jaren geholpen uitdagingen aan te gaan en doelen te bereiken. Bovendien kunnen we niet alleen terugvallen op de professionele kennis van het OMA-team, maar ook op de persoonlijke focus."
Anne de Boorder • Project manager bij Lassie
Review Martin Eefting
"Hele fijne organisatie met fijne mensen die passie voor hun vak hebben en zich voor de volle 100% inzetten! "
Martin Eefting • Eigenaar GoHashtag
Review Emiel Wessels
"‘Een prachtig voorbeeld dat je niet altijd veel geld nodig hebt om iets explosief te laten groeien. Door de juiste dingen te doen en tijd te investeren kun je er ook komen!’"
Emiel Wessels •