Zoeken
Menu

Wat is A/B testen?

A/B testen is een methode om te bepalen wat beter werkt. Denk aan verschillende teksten, knoppen, kleuren of een complete layout. Bezoekers krijgen hierbij willekeurig één van de twee versies (A of B) voorgeschoteld. Vervolgens meten we welke variant de beste resultaten oplevert en implementeren we die optie. Op die manier verhogen we continu het conversiepercentage zonder de kosten van duur redesign. Helemaal op basis van echte data in plaats van vage theorieën of onderbuikgevoelens.

Verbeterde gebruikservaring
Verbeterde gebruikservaring

Met A/B tests ga je na hoe mensen reageren op bepaalde elementen of wijzigingen. Zo kun je de ervaring steeds verder verbeteren.

Hogere conversieratio’s
Hogere conversieratio’s

Je kunt natuurlijk ook testen welke versie van een pagina tot meer conversies leidt. Levert vaak heel wat extra leads of omzet op!

Kostenefficiënt
Kostenefficiënt

Je hoeft niet eerst een volledig nieuw ontwerp te maken of een nieuwe campagne te lanceren. Scheelt weer tijd … en geld.

Onze werkwijze

Analyseren
Stap 1 • Analyseren

We stellen eerst je doelen vast, kiezen bijbehorende KPI’s en bekijken waar er mogelijke verbeterpunten zijn.

Ontwerpen
Stap 2 • Ontwerpen

We creëren een tweede versie en stellen de test in met een A/B testing tool als VWO, Hotjar of Microsoft Clarity.

Monitoren
Stap 3 • Monitoren

We monitoren en controleren de dataverzameling continu om er zeker van te zijn dat de test goed verloopt. Wel zo fijn.

Implementeren
Stap 4 • Implementeren

We checken of er significante verschillen zijn, rapporteren de resultaten en implementeren meteen de beste versie.

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP'er tot multinationals.

Lassie
Papendal
Social deal
Scholen op de kaart
Nizo
Tesqua

Wij zijn oma

Eindeloze mogelijkheden 

Met de juiste tools kunnen we van alles A/B testen. Vaak gaat het dan om de kleur en tekst op knoppen en andere call to actions. Maar ook koppen en titels op landingspagina’s of in het onderwerp van die nieuwsbrief kunnen we testen. Net als verschillende productafbeeldingen, navigatiemenu’s, formulieren en ga zo maar door. Je kunt het zo gek niet bedenken of we optimaliseren het met een uitvoerige test.
 

Neem contact op
A/B testen 

The full service A/B testing agency 

Met het instellen van trackingcodes en testparamaters kan A/B testen best een technisch klusje worden. Maar gelukkig is OMA een full service A/B testing agency. Als je wil, nemen we het hele proces voor je uit handen. Van het ontwikkelen van de test tot de uiteindelijke implementatie en alles daartussenin. Weet je in ieder geval zeker dat het goed gebeurt. 

Neem contact op

OMA's laatste reviews

Review Walter Jurrius
"In OMA heb ik een fijn bureau gevonden met gedreven vakmensen die hun afspraken keurig nakomen, niks dan lof! Ik blijf nog even klant."
Walter Jurrius •
Review Eddie van Ruler
"Daniel Kuipers van OMA heeft onze Website zo goed gemaakt dat bezoekers de producten goed kunnen vinden. HTI-RVS is mooie site geworden waardoor we meer opdrachten hebben kunnen uitvoeren. Zelfs in deze moeilijke periode krijgen we meer aanvragen en opdrachten. Daniel heeft de kennis om online beter vindbaar te worden bij de juiste mensen."
Eddie van Ruler • Eigenaar HTI RVS
Review Buro Buiten
"Van 1 aanvraag per halfjaar naar 3 per week. Samen realiseerden we 673 offerteaanvragen voor Buro Buiten."
Buro Buiten •
Review Jan Scheele 
"Wat ben ik mega blij met en dankbaar voor de uitgebreide SEO scan die OMA voor mij heeft gedaan. Een bomvol boekwerk vol met tips waarmee ik gelijk aan de slag ben gegaan. Hele fijne communicatie en ik merk nu al de resultaten. Onwijs aanbevolen! "
Jan Scheele  • Ondernemer - Keynote spreker - Moderator
Review Marieke Stuivenberg
"Bij Tesqua helpen we graag mensen met het behalen van hun sportieve doelen. Dit doen we vanuit onze strategie “verrassend persoonlijk & verrassend veelzijdig”. Zo zijn we in contact gekomen met OMA. Op een enorme persoonlijke manier helpen Daniel en het team van OMA ons om onze digitale doelstellingen te behalen."
Marieke Stuivenberg • Eigenaresse Tesqua
Review Roy Hammink
"Mooie resultaten aan het boeken met onze website. Fijne en snelle communicatie, iedere maand een duidelijk overzicht van werkzaamheden en resultaten. Ik zou OMA zeker aanbevelen voor uw eigen bedrijf."
Roy Hammink • Eigenaar Hammink Fietsplezier
Review Emiel Wessels
"‘Een prachtig voorbeeld dat je niet altijd veel geld nodig hebt om iets explosief te laten groeien. Door de juiste dingen te doen en tijd te investeren kun je er ook komen!’"
Emiel Wessels •
Review Furkan
"Onze samenwerking verloopt zeer aangenaam. We hebben de flexibiliteit om regelmatig te overleggen en aanpassingen te maken wanneer dat nodig is, om het maximale rendement uit onze advertenties te halen."
Furkan • Eigenaar MP Brows
Review Andante Orgels
"Hele goede ervaringen met OMA. Sinds dat wij onze online marketing hebben uitbesteed aan Daniël Kuipers, Nicole en de rest van zijn team, boeken we meer resultaat. Een bedrijf met kennis van zaken. Wij bevelen OMA van harte aan! Andante Orgels. "
Andante Orgels •
Review Radaradvies
"OMA in 3 woorden vanuit ons perspectief: objectief (en optimistisch), multidisciplinair (en moedig) en aandachtig (en adrem). Sinds we samenwerken met OMA hebben we een deskundige partner die ons aan de hand meeneemt in de online SEO wereld.  "
Radaradvies •
Review Helmert van Reenen
"Prettig samengewerkt met OMA! Specialisten in hun vakgebied! "
Helmert van Reenen • Eigenaar en artdirector Mooimerk
Review John Giezen
"Daniël Kuipers = SEO. Ik heb bij Daniël een op maat gemaakte zeer professionele Online Marketing inhouse training gevolgd. De training geeft je alle bagage om daarna zelf een vliegende start te maken op al een uiterst hoog online marketing level. Ik heb genoten van deze kwaliteitstraining gegeven door een zeer kundige prettige persoonlijkheid."
John Giezen • Head Marketing & Communications - NIZO