WeCreativez WhatsApp Support
Daniel Kuipers - Online Marketing Agency
Is er iets waarmee ik je kan helpen?
Google certificaten en partners

Waarom Google certificaten en Google Partners bullsh*t zijn!

Toen ik laatst met een ondernemer aan tafel zat, kreeg ik te horen dat hij veel waarde hecht aan Google certificaten en Google Partners.

Ik vroeg hem waarom dat zo was.

Zijn antwoord: “Die certificaten geven vertrouwen en laten zien dat een organisatie kennis in huis heeft”.

Toen ik hem toen vertelde dat je de antwoorden van de Google examens voor de certificaten gewoon in Google kon vinden, sloeg hij steil achterover.

Hoog tijd, om jou als ondernemer, ook hiervan op de hoogte te stellen!

Wat is een Google certificaat waarom mag je hier geen waarde aan hechten?

Even heel kort door de bocht: een Google certificaat ontvang je wanneer je het examen van een Google cursus hebt gehaald.

Dat kan bijvoorbeeld zijn:

  • Google Ads Display
  • Googe Ads Mobile
  • Google Ads Search
  • Google Ads Video
  • Google Shopping
  • Google Analytics

Google certificaten

Als je de cursus inderdaad hebt doorlopen en het examen hebt gehaald, dan heb je de kennis in huis.

Toegegeven, iemand die geen verstand heeft van Google/online marketing zou dit niet even in een middagje kunnen doen.

Daarvoor is het te lastig.

Maar waarom je geen waarde moet hechten aan Google certificaten is dat de antwoorden simpelweg te googlen zijn.

Ironisch

Kijk maar!

Er worden zelfs complete YouTube video’s over gemaakt.

Youtube video Google examen

Ik vind echter wel dat elke online marketeer zijn certificaten ooit moet hebben gehaald.

Niet jaarlijks, want dat kost teveel tijd en praktijkervaring is veel waardevoller.

Ik heb namelijk meegemaakt dat iemand alle certificaten van Google Ads had behaald, maar nog nooit een Google Ads campagne had opgezet.

Beetje gek hé?

Oké … door naar de Google Partners!

Wat is een Google Partner waarom mag je hier geen waarde aan hechten?

Een Google Partner is een organisatie die grofweg voldoet aan 2 criteria:

  • De organisatie moet 1 gelinkt persoon hebben met een Google Ads certificaat (waarvan we weten dat je de antwoorden op internet kan vinden)
  • In de afgelopen 90 dagen dient de organisatie ten minste $10.000,- uitgegeven te hebben in Google Ads

Nu hoor ik je denken: ‘$10.000,- is een flink bedrag!’

Niet helemaal.

Stel dat je een online marketing bureau hebt en je hebt een aantal klanten binnengehaald die samen $10.000,- spenderen in Google Ads.

Chapeau, goed gedaan!

Maar dat zegt direct niet iets over je online marketing skills.

Als je dus een kei bent in sales en je hebt de antwoorden van Google gehaald is het dus mogelijk als Google Partner te worden gezien.

Conclusie!

Natuurlijk moet je wat ik hierboven zeg met een korreltje zout nemen, want veel van de organisaties die Google Partner zijn verstaan hun vak natuurlijk wel.

Je haalt immers niet zomaar klanten binnen die, ook gezamenlijk, zoveel spenderen aan Google Ads.

Ik probeer ook niemand onderuit te halen, maar wil je vooral duidelijk maken dat je niet zomaar voor een logo of andere vorm van accreditatie moet vallen.

Die kunnen namelijk gekocht zijn of misschien wel gefaked.

Mijn advies is dat je altijd vraagt om referenties en onderzoek doet naar de organisatie.

Vraag waar de expertise ligt, vraag naar wat ze klanten hebben opgeleverd en kijk wat er op het internet over de organisatie verteld wordt (op onafhankelijke platformen, natuurlijk!).

Recente blogs

9 november 2018
Alle informatie over linkbuilding

Wat is linkbuilding? [Alles omvattend artikel voor de ondernemer]

Linkbuilding is het beheren, aanmaken, aanvragen en verwijderen van (slechte) links om invloed uit te oefenen op je positie binnen de zoekmachines. Oftewel: linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie waarmee je hogere posities kan behalen. De afgelopen maanden kreeg ik van klanten vaak de vraag: wat is dat nou, dat linkbuilding? Daarom heb ik dit artikel geschreven. Om jou alle ins-and-outs te vertellen over linkbuilding en om ze heel concreet te maken. Zodat jij precies wat je kan doen, of zodat je precies weet wat ik voor je doe.
5 november 2018
Maak je website klaar voor de buitenlandse markten

Maak jouw website klaar voor buitenlandse markten

Als je bedrijf in ons land goed loopt, is het logisch dat je een keer je mogelijkheden gaat bekijken om je eventueel op een buitenlandse markt te gaan richten. In dat geval is het cruciaal dat je website aansluit bij deze markt en het betreffende land. Dit kan je natuurlijk zelf doen mits je hier de talenkennis voor hebt, maar de meeste ondernemers spreken niet vloeiend twee talen of hebben simpelweg de tijd niet. In dat geval is het handig om een vertaalbureau erbij te betrekken. Wij gaan je uitleggen waarom!
30 oktober 2018
Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

Pagina niet gevonden: 404 errors oplossen

De gevreesde 404: pagina niet gevonden. Met een beetje gevulde website ontkom je er haast niet aan. Mensen zien de 404-pagina wanneer ze op een pagina komen met een URL die niet bestaat. Zoekmachines vinden het vervelend wanneer de pagina niet gevonden wordt. Je levert dan simpelweg geen goede gebruikservaring en daar zal Google je voor bestraffen. Maar gelukkig kun je er wat aan doen.
23 oktober 2018
De ideale lengte van posts en berichten op social media

De ideale lengte van posts en berichten op social media

Hoeveel ruimte heb je voor een Facebook Ad om potentiële klanten te overtuigen? Hoeveel hashtags moet je gebruiken om op Instagram gevonden te worden? Die vragen kun je beantwoorden aan de hand van de lengte van het bericht. Oftewel, hoeveel tekens je spendeert aan het overbrengen van je boodschap. Ieder platform heeft zo haar eigen richtlijnen voor de ideale lengte. Daarom geven we je in de rest van dit blog praktisch advies waarmee je meer bereik én engagement kunt behalen met je social media posts op de platformen: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en YouTube.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *