7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina.

We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook.

Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en …

waar je conversies mee kunt behalen.

Veel conversies.

Je gebruikt de pagina namelijk om je te onderscheiden van de concurrentie.

Daarmee kun je al die twijfelaars over de streep trekken om een product of dienst bij jóú af te nemen en niet bij die eikels verderop.

Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen?

Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier?

Lastige vragen, maar met deze 7 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!

7 tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

Voordat we beginnen…

Voordat we beginnen moet je één ding goed onthouden:

de ‘over ons’ pagina gaat niet over je producten of diensten, maar over jou en je bedrijf.

Je bezoekers al geïnteresseerd in jouw product of dienst en nu willen ze kennismaken met de mensen achter de onderneming.

Want mensen doen het liefst zaken met mensen die ze kennen (of denken te kennen).

Laat jezelf daarom ook zien en schrijf niet over jouw producten of diensten, oké?

Tip 1: De persoonlijke touch

De ‘over ons’ pagina is een persoonlijke pagina.

Gebruik daar dan ook een persoonlijke stem.

Op de rest van je website is er ruimte genoeg voor zakelijk taalgebruik en vaktaal.

Schrijf op een conversationele manier, het liefst in de ik- of wij-vorm en spreek je bezoekers aan.

Dat is al een eerste stap om je bedrijf neer te zetten als persoon.

Tip 2: Laat jezelf letterlijk zien.

Mensen willen graag weten met wie ze te maken hebben.

Daarom is het aan te raden om een goede foto of video van jezelf of je medewerkers toe te voegen.

Zo geef je je bedrijf een gezicht en dat maakt het voor bezoekers makkelijker om er een emotionele connectie mee aan te gaan.

Bovendien kom je door jezelf te laten zien een stuk betrouwbaarder over.

Dus gauw weg met die stockfoto’s of plaatjes van je kantoorpand (hoe mooi die ook is).

Laat jezelf zien op de over ons pagina

Tip 3: Stel de bezoeker centraal

Dat klinkt misschien gek, want de ‘over ons’ pagina gaat immers over jouw bedrijf.

Toch doe je er goed aan de bezoeker, en belangrijker nog zijn of haar behoeften, centraal te stellen.

Door die behoeften van je doelgroep aan te kaarten laat je zien dat je je bezoekers en hun vragen, problemen of uitdagingen begrijpt en vervolgens kun je jouw bedrijf presenteren als de oplossing daarvoor.

Communiceer duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is.

Tip 4: Wees eerlijk

Veel zzp’ers of freelancers maken zichzelf om serieus genomen te worden groter dan dat ze zijn.

Dat is helemaal niet nodig.

Want ieder nadeel heb z’n voordeel, om er maar eens een Cruijffiaanse uitspraak in te gooien.

Heb je bijvoorbeeld een klein bedrijf?

Dat kan betekenen dat je flexibeler bent en makkelijker een intieme relatie aan kunt gaan met je klanten.

Of dat je klanten daardoor één aanspreekpunt hebben voor al hun problemen.

Dat kan voor opdrachtgevers net zo goed een toegevoegde waarde zijn.

Wees dus transparant en eerlijk, maar laat je bezoekers daarbij wel zien hoe zij precies kunnen profiteren van de eigenschappen of kenmerken van je bedrijf.

Tip 5: Laat ook anderen aan het woord

In een eerder blog schreef ik er al over: reviews zijn ontzettend belangrijk om mensen te overtuigen.

Dat kun je ook gebruiken bij het schrijven van je ‘over ons’ pagina.

Je kunt je argumenten extra kracht bij zetten ze te laten bevestigen door anderen.

Of door ze überhaupt door anderen zelf te laten vertellen.

Dat moet niet te moeilijk zijn als je over een aantal tevreden klanten beschikt.

Laat anderen aan het woord review

Tip 6: Vertel een verhaal

Uitdagende verhalen zorgen voor een betere herinnering van voor sterkere associaties tussen bepaalde waarden en jouw bedrijf.

Verpak je ‘over ons’ pagina met je missie, visie en geschiedenis daarom in een goed verhaal.

Een verhaal waarin je vertelt wat je drijfveren zijn en waarom je doet wat je doet.

Eentje die jouw bezoekers boeit.

Daarbij kun je (omwille van het verhaal!) de waarheid best een beetje aanpassen.

Het is immers veel leuker om te lezen over hoe een oude wijze man op zijn sterfbed je een geheim vertelde en je daardoor deze business bent gestart, dan dat je gewoon een nachtje niet kon slapen.

Tip 7: Call-to-action

De call-to-action op de ‘over ons’ pagina is misschien wel het belangrijkste element.

En toch wordt ‘ie vaak vergeten.

Je bezoekers zijn als het goed is helemaal geïntrigeerd door jouw verhaal en je hebt ze goed lekker gemaakt met alle voordelen van een samenwerking met jouw onderneming.

En dan…

Niks.

Dat is natuurlijk niet handig.

Sluit daarom altijd af met een call-to-action.

Wat wil je dat de bezoeker na het lezen van de ‘over ons’ pagina doet?

Contact opnemen?

Een offerte aanvragen?

Doorgaan naar een andere pagina?

Geef je bezoekers dan ook meteen de mogelijkheid om dat te doen en stuur er op aan.

Zet aan tot actie Over ons

That’s all, folks!

Bovenstaande tips helpen je hopelijk om een originele, leuke en bovenal effectieve ‘over ons’ pagina te schrijven.

Ben je echt inspiratieloos?

Google dan gerust eens op goede voorbeelden van de ‘over ons’ pagina en je vindt al snel tal van toffe verhalen die je een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Denk je al een goede pagina te hebben en wil je dat ik er eens naar kijk?

Of wil je wat extra advies en/of ideeën?

Neem dan gerust contact met me op.

Ik help je graag verder.

Geheel vrijblijvend, natuurlijk.

Recente blogs

23 april 2019
orphan pages vinden en fixen

Orphan pages vinden en oplossen: een praktische handleiding

Als je ook maar een beetje met SEO bezig bent, weet je het: sommige pagina’s ranken niet of nauwelijks. Dat kan een heleboel redenen hebben. Dingen als een hoge concurrentie, onbenutte kansen op het gebied van on-page optimalisatie of te weinig linkbuilding, bijvoorbeeld. Maar soms ligt de oorzaak van het probleem recht voor je neus en wordt het desondanks vaker vergeten dan je zou denken: orphan pages.
16 april 2019
Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze formule

Een blog schrijven en laten scoren in Google doe je met deze gouden formule

Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Elke week een blog publiceren van 1000 woorden. Schrik jij daar ook van? Ik weet zeker van wel. Want iedere ondernemer die ik dat adviseer schrikt er namelijk van. En het is geen foutje dat het er twee keer staat. Dat heb ik bewust gedaan om het goed bij je binnen te laten komen. Want wanneer je elke week een blog plaatst van 1000 woorden haal je meer bezoekers, omzet en conversies binnen. Belangrijk dus, maar voor veel zelfstandigen een doorn in het oog. Daarom leg ik je hier mijn formule uit waarmee je ervoor zorgt dat een blog schrijven kinderspel wordt … … en met handige opdrachten om je direct op weg te helpen!
10 april 2019

5 manieren om zoekwoorden van je concurrenten te achterhalen

In eerste instantie is het achterhalen van zoekwoorden niet heel lastig. Als je een loodgieter bent in Arnhem, dan is een van de eerste zoektermen waar je aan denkt natuurlijk: ‘Loodgieter Arnhem’. Maar wat als je concurrenten al jaren bezig zijn met SEO? Helemaal mooi! Want daar kun je namelijk zelf van profiteren door bijvoorbeeld hun zoekwoorden te achterhalen. Dat scheelt je weer werk (en kosten!) en bovendien kun je je meteen focussen op het creëren van content en het beter vindbaar maken van je eigen bedrijf. Ik help je op weg met 5 manieren waarmee je heel gemakkelijk zoektermen van concurrenten kunt achterhalen. In een half uurtje.
3 april 2019
marktaandeel social media q1 2019

Q1 2019: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

De lente staat voor de deur! En dus is het tijd voor een nieuw, fris overzicht van het marktaandeel van social media kanalen in Nederland en Europa: de eerste van 2019. Zetten de trends door of bleken het kortstondige hypes? Welke kanalen zien hun marktaandeel slinken en welke platformen kunnen de bloemetjes voorzichtig buiten zetten? Laten we het gaan bekijken!

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *