7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

7 Tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina

De bekende ‘over ons’ pagina.

We hebben ‘m allemaal en vaak wordt ‘ie nog goed bezocht ook.

Het is de plek waar je meer over jezelf of over je bedrijf kwijt kunt, waar je je bedrijf een gezicht geeft, waar je een verhaal vertelt en …

waar je conversies mee kunt behalen.

Veel conversies.

Je gebruikt de pagina namelijk om je te onderscheiden van de concurrentie.

Daarmee kun je al die twijfelaars over de streep trekken om een product of dienst bij jóú af te nemen en niet bij die eikels verderop.

Maar wat moet je dan bij ‘over ons’ (of ‘over mij’ in het geval van freelancers) vertellen?

Hoe beïnvloed je je bezoekers op een positieve manier?

Lastige vragen, maar met deze 7 tips voor het schrijven van een goede ‘over ons’ pagina ben je al snel op de goede weg!

7 tips voor het schrijven van een goede over ons pagina

Voordat we beginnen…

Voordat we beginnen moet je één ding goed onthouden:

de ‘over ons’ pagina gaat niet over je producten of diensten, maar over jou en je bedrijf.

Je bezoekers al geïnteresseerd in jouw product of dienst en nu willen ze kennismaken met de mensen achter de onderneming.

Want mensen doen het liefst zaken met mensen die ze kennen (of denken te kennen).

Laat jezelf daarom ook zien en schrijf niet over jouw producten of diensten, oké?

Tip 1: De persoonlijke touch

De ‘over ons’ pagina is een persoonlijke pagina.

Gebruik daar dan ook een persoonlijke stem.

Op de rest van je website is er ruimte genoeg voor zakelijk taalgebruik en vaktaal.

Schrijf op een conversationele manier, het liefst in de ik- of wij-vorm en spreek je bezoekers aan.

Dat is al een eerste stap om je bedrijf neer te zetten als persoon.

Tip 2: Laat jezelf letterlijk zien.

Mensen willen graag weten met wie ze te maken hebben.

Daarom is het aan te raden om een goede foto of video van jezelf of je medewerkers toe te voegen.

Zo geef je je bedrijf een gezicht en dat maakt het voor bezoekers makkelijker om er een emotionele connectie mee aan te gaan.

Bovendien kom je door jezelf te laten zien een stuk betrouwbaarder over.

Dus gauw weg met die stockfoto’s of plaatjes van je kantoorpand (hoe mooi die ook is).

Laat jezelf zien op de over ons pagina

Tip 3: Stel de bezoeker centraal

Dat klinkt misschien gek, want de ‘over ons’ pagina gaat immers over jouw bedrijf.

Toch doe je er goed aan de bezoeker, en belangrijker nog zijn of haar behoeften, centraal te stellen.

Door die behoeften van je doelgroep aan te kaarten laat je zien dat je je bezoekers en hun vragen, problemen of uitdagingen begrijpt en vervolgens kun je jouw bedrijf presenteren als de oplossing daarvoor.

Communiceer duidelijk wat jouw toegevoegde waarde is.

Tip 4: Wees eerlijk

Veel zzp’ers of freelancers maken zichzelf om serieus genomen te worden groter dan dat ze zijn.

Dat is helemaal niet nodig.

Want ieder nadeel heb z’n voordeel, om er maar eens een Cruijffiaanse uitspraak in te gooien.

Heb je bijvoorbeeld een klein bedrijf?

Dat kan betekenen dat je flexibeler bent en makkelijker een intieme relatie aan kunt gaan met je klanten.

Of dat je klanten daardoor één aanspreekpunt hebben voor al hun problemen.

Dat kan voor opdrachtgevers net zo goed een toegevoegde waarde zijn.

Wees dus transparant en eerlijk, maar laat je bezoekers daarbij wel zien hoe zij precies kunnen profiteren van de eigenschappen of kenmerken van je bedrijf.

Tip 5: Laat ook anderen aan het woord

In een eerder blog schreef ik er al over: reviews zijn ontzettend belangrijk om mensen te overtuigen.

Dat kun je ook gebruiken bij het schrijven van je ‘over ons’ pagina.

Je kunt je argumenten extra kracht bij zetten ze te laten bevestigen door anderen.

Of door ze überhaupt door anderen zelf te laten vertellen.

Dat moet niet te moeilijk zijn als je over een aantal tevreden klanten beschikt.

Laat anderen aan het woord review

Tip 6: Vertel een verhaal

Uitdagende verhalen zorgen voor een betere herinnering van voor sterkere associaties tussen bepaalde waarden en jouw bedrijf.

Verpak je ‘over ons’ pagina met je missie, visie en geschiedenis daarom in een goed verhaal.

Een verhaal waarin je vertelt wat je drijfveren zijn en waarom je doet wat je doet.

Eentje die jouw bezoekers boeit.

Daarbij kun je (omwille van het verhaal!) de waarheid best een beetje aanpassen.

Het is immers veel leuker om te lezen over hoe een oude wijze man op zijn sterfbed je een geheim vertelde en je daardoor deze business bent gestart, dan dat je gewoon een nachtje niet kon slapen.

Tip 7: Call-to-action

De call-to-action op de ‘over ons’ pagina is misschien wel het belangrijkste element.

En toch wordt ‘ie vaak vergeten.

Je bezoekers zijn als het goed is helemaal geïntrigeerd door jouw verhaal en je hebt ze goed lekker gemaakt met alle voordelen van een samenwerking met jouw onderneming.

En dan…

Niks.

Dat is natuurlijk niet handig.

Sluit daarom altijd af met een call-to-action.

Wat wil je dat de bezoeker na het lezen van de ‘over ons’ pagina doet?

Contact opnemen?

Een offerte aanvragen?

Doorgaan naar een andere pagina?

Geef je bezoekers dan ook meteen de mogelijkheid om dat te doen en stuur er op aan.

Zet aan tot actie Over ons

That’s all, folks!

Bovenstaande tips helpen je hopelijk om een originele, leuke en bovenal effectieve ‘over ons’ pagina te schrijven.

Ben je echt inspiratieloos?

Google dan gerust eens op goede voorbeelden van de ‘over ons’ pagina en je vindt al snel tal van toffe verhalen die je een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Denk je al een goede pagina te hebben en wil je dat ik er eens naar kijk?

Of wil je wat extra advies en/of ideeën?

Neem dan gerust contact met me op.

Ik help je graag verder.

Geheel vrijblijvend, natuurlijk.

Recente blogs

18 augustus 2019
technische SEO 11 tools voor meer inzicht

Technische SEO: 11 tools voor meer inzicht [Gratis & Betaald]

Elk goed SEO-traject begint met een analyse waarbij elk onderdeel van SEO aan bod komt. Te beginnen met de technische SEO. De techniek van een website kan je zien als de fundering van je huis. Zonder fundering kan je geen goed huis bouwen. En zonder een goede technische basis kun je niet goed scoren in Google. Maar wat moet er dan op het gebied van techniek aangepast worden? En waar liggen dan de verbeterpunten? Met deze 11 gratis en betaalde tools, kan je dat helemaal zelf achterhalen!
13 augustus 2019
5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

5 redenen waarom je de beste SEO tools nu niet moet aanschaffen

SEO tools zijn verschrikkelijk handig. Ze geven je bijvoorbeeld meer inzichten, bundelen alle belangrijke informatie en zorgen voor alle input om je concurrenten mee te verslaan. Maar ze zijn ook vaak duur. Zo kan bijvoorbeeld Ahrefs al gauw $399 dollar per maand kosten, MOZ $179 en Semrush $199. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook fan van de beste SEO tools op de markt, maar in bepaalde gevallen kan je er nu beter niet voor kiezen om die investering te doen. En in dit artikel geef ik je 5 van die bepaalde gevallen.
7 augustus 2019
bouncepercentage verlagen google analytics

Bouncepercentage in Google Analytics: 5 simpele tips om je bounce rate te verlagen

Als je een ook maar een beetje hebt zitten neuzen in je Google Analytics, heb je het bouncepercentage ongetwijfeld voorbij zien komen. Maar wat is dat nou precies? Hoe moet je het interpreteren en, belangrijker nog, hoe oefen je invloed uit op dat getal? Laten we eens dieper ingaan op de bounce rate in Google Analytics en een paar simpele manieren om het percentage te verlagen.
29 juli 2019
linkedin insights tag pixel

LinkedIn Insight Tag: Ins, outs en hoe je de Pixel installeert via Tag Manager

De Facebook Pixel heb je vast wel eens voorbij horen komen, maar ken je de LinkedIn Pixel al? De LinkedIn Pixel kent nagenoeg dezelfde voordelen en is dus onmisbaar als je met LinkedIn (adverteren) bezig bent. Je krijgt er meer inzichten door en je kunt je campagnes daarmee beter optimaliseren. Dat levert je meer leads en minder kosten op! Hoog tijd om jou er alles over te vertellen.

Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

Daniel Kuipers
Daniel Kuipers
Ik ben een online marketeer. Eentje met passie. Ik ben gek op social media, SEO en SEA. Kortom, het internet stroomt door mijn aderen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *