Blog

Filter op onderwerp:

12 juli 2020
De ideale lengte van posts en berichten op social media

De ideale lengte van posts en berichten op social media

Hoeveel ruimte heb je voor een Facebook Ad om potentiële klanten te overtuigen? Hoeveel hashtags moet je gebruiken om op Instagram gevonden te worden? Die vragen kun je beantwoorden aan de hand van de lengte van het bericht. Oftewel, hoeveel tekens je spendeert aan het overbrengen van je boodschap. Ieder platform heeft zo haar eigen richtlijnen voor de ideale lengte. Daarom geven we je in de rest van dit blog praktisch advies waarmee je meer bereik én engagement kunt behalen met je social media posts op de platformen: Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest en YouTube.
9 juli 2020
De principes van Cialdini en hoe je ze in kunt zetten op je website

De principes van Cialdini en hoe je ze in kunt zetten op je website

In veel gevallen wil je dat de bezoekers op je website iets doen. Een offerte aanvragen, bijvoorbeeld. Of een product bestellen. Maar in veel gevallen doen ze dat niet. Ondanks dat je goede producten verkoopt of bijzondere diensten levert, worden ze niet overtuigd. Gelukkig kun je daar iets aan proberen te doen. Dr. Robert Cialdini heeft namelijk zes principes van overtuiging beschreven in zijn boek ‘Influence: The Psychology of Persuasion’. En met die principes kun je de bezoekers op je website proberen te overtuigen en aanzetten tot actie.
8 juli 2020
IMU Meester in SEO Review is de SEO-training €997 waard?

IMU Meester in SEO Review: is de SEO-training €997 waard?

Om mijn kennis van SEO bij te spijkeren was ik op zoek naar een SEO-cursus. Ik heb de Meester in SEO-cursus van de IMU gevolgd. Ondanks dat ik niet voor de cursus betaald heb (daarover later meer), durf ik te stellen dat het de €997 waard is. Waarom? Dat ga ik jullie hier toelichten.
8 juli 2020
SEO Powersuite review

SEO Powersuite Review 2020: Ervaringen met de alles-in-1 tool

Ik houd van SEO-software en daarom ook van SEO Powersuite. Aangezien het een hobby van mij is om SEO-tools te testen, te gebruiken en in te zetten, schrijf ik dus ook graag een eerlijke review over mijn ervaringen met SEO Powersuite. Dat scheelt jou een hoop tijd en moeite, want jij hoeft alleen dit artikel te lezen en hoeft niet zelf aan de slag met de tool om alles te ontdekken.
7 juli 2020
SERPWatcher review favoriete Rank Tracker van 2020

SERPWatcher review: favoriete Rank Tracker van 2020

Het doel van SEO is het behalen van hogere posities in Google om vervolgens te zorgen voor meer bekendheid, bezoekers en klanten. En om die posities bij te houden heb je een stukje software nodig. In SEO-land noemen we dat een rank tracker. Letterlijk vertaald naar “positie bijhouder”. In dit artikel ga ik mijn favoriete rank tracker van dit moment met je delen. Dat is namelijk SERPWatcher van Mangools.
7 juli 2020
waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

6 redenen waarom een zoekwoord in je bedrijfsnaam niet handig is

Twijfel je er ook aan om een zoekwoord te gebruiken in je bedrijfsnaam? Ja, het hebben van een zoekwoord in je bedrijfsnaam heeft vele voordelen… Maar ook nadelen. Nadelen die niet vaak genoemd worden of waarvan mensen niet weten dat ze er überhaupt zijn. 6 van die nadelen heb ik voor je op een rijtje gezet.
7 juli 2020
q2 2020 marktaandeel social media

Q2 2020: Marktaandeel social media in Nederland en Europa

We zitten midden in de zomer. De COVID-19 maatregelen worden steeds verder versoepeld en misschien ga je er tóch nog even tussenuit. Een mooi moment om eens te checken hoe het staat het met marktaandeel social media in Nederland en Europa in Q2 van 2020. Er is genoeg gebeurd de afgelopen maanden, dus laten we snel kijken wat het effect daarvan is geweest op het marktaandeel van social media in Nederland, Duitsland, België en de rest van Europa!
26 juni 2020
Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics

Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics (Mollie, Adyen, Multisafepay, etc.)

Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
26 juni 2020
Afmelden voor browsermeldingen

Afmelden voor browsermeldingen: stappenplan per browser

Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.
18 juni 2020
google search operators

9 krachtige Google Search Operators op een rijtje

Gebruik jij Google Search Operators al? Dat zijn die handige toevoegingen aan je zoekopdracht, zodat je vele malen effectiever kan zoeken. Als je antwoord ‘nee’ is, dan gaat er nu een wereld voor je open. En als je antwoord ‘ja’ is, dan ben ik benieuwd of je deze 9 al kent. Laten we er snel induiken.
15 juni 2020
4 beste tools voor gratis online foto’s bewerken

4 beste tools voor gratis online foto’s bewerken

Wat nou als je geen Photoshop of fotobewerkingsvaardigheden hebt en je toch zelf je afbeeldingen wilt opmaken? Dan moet je een gratis fotobewerkingsprogramma gebruiken die veel kan en niks kost. Klinkt logisch :-). Om je verder op weg te helpen heb ik mijn favoriete gratis foto editing tools voor je op een rijtje gezet.
15 juni 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan je LinkedIn bedrijfspagina

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je LinkedIn bedrijfspagina

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik mijn uren voor jou ook echt aan jouw online marketing kan besteden. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen je zakelijke LinkedIn bedrijfspagina.
29 mei 2020
10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

10 handige tips voor je Exit Intent Pop-up

De één haat ze en de ander zweert erbij. De één zegt z’n business erop te draaien en de andere ziet het als een conversie killer. We hebben het natuurlijk over exit intent pop-ups. Dat zijn de pop-ups die je voor je neus krijgt als je een website of pagina probeert te verlaten. Mijn visie is dat ze kúnnen werken, mits je ze op de goede manier inzet. Een manier die past bij jou, je business en je klanten. En daar ga ik je vandaag dan ook alles over vertellen.
26 mei 2020
seo scout suggest tool

SEO Scout Suggest: Ontdek nu nog meer nieuwe keywords

We hebben er weer één: een tool die je kan gebruiken voor een extra uitgebreide zoekwoordanalyse. Na AnswerThePublic, AlsoAsked, de zoekwoordentool van Malleo en de Entity Explorer, is de beurt aan de Keyword Suggestion Tool van SEO Scout.
26 mei 2020
verschil landingspagina en blog

Verschil landingspagina en blog: het ultieme antwoord

Het verschil tussen een landingspagina en een blog. Na ontelbare vragen erover, allerlei opmerkingen en het zo’n 348x te hebben uitgelegd (in de afgelopen week), dacht ik: hey, ik schrijf er eens een blog over. Dan is het voor eens en voor altijd duidelijk. En om het ultieme, allesomvattende antwoord daadwerkelijk te geven laat ik ook nog 7 andere SEO fanaten aan het woord. Beter wordt het niet, mensen.
18 mei 2020
youtube kanaal maken

YouTube kanaal maken in 8 simpele stappen [+ bonus tips]

Wist je dat YouTube de derde grootste zoekmachine ter wereld is en daarnaast ook het grootste videokanaal? Nu wel! Voor zowel persoonlijk en op zakelijk gebied is YouTube een krachtig middel. Met video kan je namelijk goed laten zien wie je bent, wat je in huis hebt en je kan er goed vindbaar door zijn in zowel YouTube als Google. Hoog tijd dus om je te vertellen hoe je een eigen YouTube kanaal aanmaakt.
7 mei 2020
Handleiding Zo voeg je iemand toe aan je YouTube kanaal

Handleiding: Zo voeg je iemand toe aan je YouTube kanaal

Om het voor mijn nieuwe klanten (en natuurlijk voor mensen die via Google bij dit blog zijn beland) makkelijk te maken, schrijf ik blogs over hoe ze mij (of iemand anders) het best kunnen toevoegen aan hun programma’s. Zodat ik zonder gedoe en zonder uitleg aan de slag kan gaan. En vandaag laat ik zien hoe je dat doet binnen een YouTube kanaal.
6 mei 2020
facebook advertenties concurrenten achterhalen

Zo achterhaal je de Facebook advertenties van je concurrenten

‘Waar moet je beginnen als je start met Facebookadvertenties?‘ Dat is een veel voorkomende vraag. En het antwoord is simpeler dan je zou denken. Naast dat je heel goed duidelijk moet hebben wie je op welke manier wilt bereiken, is het bijvoorbeeld ook erg belangrijk om te bepalen hoe je advertenties eruit gaan komen te zien. En daar komt de Facebook Ad Library om de hoek kijken. Daarmee kan je namelijk alle advertenties zien die je concurrenten gebruiken. Vandaag ga ik je daar alles over vertellen.
6 mei 2020
KEI en KOI index

KEI en KOI index: the good, the bad and the ugly

In het land van SEO, zoekwoorden en concurrenten zijn de KEI en de KOI vaak gebruikte afkortingen. Alleen weet jij wel wat ze betekenen? En weet je dan toevallig ook waar de goed voor zijn? Mijn mening is dat je extreem voorzichtig moet zijn het gebruik van de twee. Waarom dat zo is en wat je er allemaal over moet weten, ga ik je nu vertellen.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]