Ab-so-luut.
Daar is het antwoord op je vraag.
Nu hoef je de rest van het blog niet meer te lezen.
Grapje, natuurlijk.
Ik was aanwezig tijdens het IMU-evenement en daarom geef ik je 4 redenen waarom dit evenement de €750 dubbel en dwars waard is.
Disclaimer: als officiële eventblogger heb ik niet voor het kaartje hoeven te betalen, maar met alle onderstaande redenen had ik dat absoluut gedaan.
Om heel eerlijk te zijn, het gros van de sprekers kende ik op voorhand niet (goed).
Ik had wel van een aantal gehoord, maar wist de details omtrent hun persoonlijkheid en vakgebied niet precies.
Maar wat een kwaliteit, wat een kennis en wat een persoonlijkheden hebben op dat podium gestaan.
Dat waren:
Mocht je weten waarover de sprekers hebben gesproken en wat ik daarvan vond, dan verwijs ik je graag naar de website van IMU.
Want daar heb ik elke dag een verslag geplaatst over de inhoud van die dag.
Naast de kwaliteit, werd ik ook geïnspireerd door de presentaties.
Fantastisch om te zien bijvoorbeeld dat Mitchell van Duuren (Bijnaam: Hippie Miljonair) binnenkomt in een joggingsbroek met afgrijselijke slippers, maar toch even vertelt hoe hij zijn business groot heeft gemaakt.
En met groot bedoel ik €20 miljoen omzet in 15 jaar :).
Maar naast de sprekers, werd ik ook enorm geïnspireerd door alle aanwezige ondernemers.
Klein en groot.
Van muziekschoolhouder tot copywriter.
Van campingeigenaar tot marketeer.
Het is erg gaaf om te zien hoeveel passie en drive er in zo’n zaal rondloopt.
Dat kom je op niet veel andere plekken tegen.
Hier had ik van tevoren niet over nagedacht, maar ik ga naar huis met een aantal leads op zak!
Veel van de aanwezigen zitten in de zaal om hun online marketing te verbeteren of te starten.
En daar kan ik ze natuurlijk prima bij helpen.
Nou ben ik zeker niet rond gaan lopen met ‘DIT IS MIJN SALESPITCH’, maar omdat je met iedereen al een gemeenschappelijk iets hebt (online marketing) is het leggen van contact en het voeren van een goed gesprek erg makkelijk.
Uit onverwachtse hoek werd er na een aantal gesprekken gevraagd of ze mijn visitekaartje wilde hebben.
Die had ik natuurlijk wel in mijn rechterachterzak zitten.
Na het evenement ben ik ook ongeveer 30 LinkedIn connecties rijker en heb ik ook wat potentiële samenwerkingen besproken.
Oftewel, een IMU event is een erg goede netwerkmogelijkheid!
Afgelopen week was uniek voor mij, ik was namelijk elke dag in Zeist te vinden.
Maandag en dinsdag bij klanten en woensdag tot en met vrijdag voor het IMU event.
Zeist ligt in Nederland natuurlijk centraal, dus het is voor iedereen relatief ‘goed’ bereikbaar.
Het Figi theater is een mooie locatie met voldoende ruimte en faciliteiten.
Er was voldoende parkeerplaats in de buurt, goed en lekker eten en vriendelijk personeel (de aanwezigen zullen vast wel de aardige Italiaanse man hebben onthouden).
Daarnaast was er voldoende pauze tussen de sprekers door en is het event niet echt uitgelopen.
Voor mij is de conclusie heel simpel: ik ben vanaf nu aanwezig bij elk IMU event.
Natuurlijk hoop ik de volgende keer dat ik er weer mag zijn als eventblogger, maar als dat niet zo is dan zul je mij er alsnog vinden.
Als laatst wil ik jou en mezelf nog een tip meegeven:
Slaap de volgende keer in het hotel!
Dit geeft veel rust en zorgt dat je nog meer tijd hebt om te netwerken!
Geschreven door: Daniël Kuipers
Daniël is oprichter van Online Marketing Agency. Hij speurt het internet continu af naar de nieuwste snufjes en tactieken en blogt erover in begrijpelijke taal. Nou ja, soms dan.