Klantcase: Lassie

Lassie logo

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Online marketing advies
  • Content creatie
  • Conversie optimalisatie

Van 5.000 naar 65.000 organische bezoekers per maand!

Met onze inzet is het organische verkeer van de website van Lassie gestegen van 5.000 organische naar inmiddels 65.000 organische bezoekers per maand. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze Lassie case!

Daniel is een echte specialist, zijn kennis is enorm. Wat hij doet is aantoonbaar terug te zien in onze traffic en interactie op de website. En met zijn transparante, methodische en vooral proactieve manier van werken levert hij ook service. Een super partner om mee samen te werken!

Paul Stam - Marketing Manager Lassie

Doelstelling

De doelstelling van Lassie is heel concreet: door een nieuwe website zijn posities in Google verloren gaan en is het aantal bezoekers flink teruggelopen. Oftewel, de SEO migratie is niet helemaal gegaan zoals het had gemoeten. Dat moest gerepareerd worden. De eerste doelstelling was dan ook met terugwerkende kracht de migratie goed uitvoeren om ervoor te zorgen dat we op het niveau kwamen waar Lassie eerst zat. Onderstaande afbeelding geeft het verloop goed weer.

Lassie doelstelling

 

  • In juni 2018 is de nieuwe website live gegaan, daar zie je dan ook in het rood de terugloop in het aantal bezoekers.
  • Online Marketing Agency is in april 2019 van start gegaan en zoals je kan zien is in juni 2019 (blauw) het oude niveau weer bereikt.

Nu de eerste doelstelling is behaald, is samen het volgende doel bepaald: 25.000 organische bezoekers per maand. Dat doel werd in augustus van 2019 al behaald, dus hebben we in het laatste kwartaal van 2019 ingezet op 50.000 organische bezoekers per maand in 2020. Inmiddels zit de teller al op 65.000 organische bezoekers per maand, dus we zijn doorgegaan naar de volgende doelstelling:. 100.000 organische bezoekers per maand.

1380%

Meer organische bezoekers

2500+

Organische bezoekers per dag

90+

Teksten geschreven

9500

Organische zoektermen

Lassie aantal bezoekers

De uitdaging

Een SEO migratie vergt, voordat de website live gaat, een goede voorbereiding. Dan heb je namelijk alle relevante informatie inzichtelijk en kan je methodisch te werk gaan. Als eerste was het dus noodzakelijk om alle URL’s, de 404’s, etc. nauwkeurig in kaart te brengen.

Vervolgens moest er een duidelijke content strategie komen. In de oude situatie werden er wel recepten geplaatst, maar er werden weinig blogs geschreven en ook aan de zoekwoorden werd niet gedacht. Daarbij kregen we te maken met diverse stakeholders.  Lassie werkt immers met verschillende partijen samen en om alles goed en soepel te laten verlopen moeten we bij Online Marketing Agency daar een aansturende rol tussen tussen zien te bemachtigen.

Uitgevoerde werkzaamheden

Bij Online Marketing Agency hebben we ons vooral bezig gehouden met zoekmachine optimalisatie: het optimaliseren van de techniek, het schrijven van teksten en het vergroten van de autoriteit middels linkbuilding.

Daarnaast hebben we ons ook gericht op andere facetten van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan conversie optimalisatie met Hotjar. Gedurende het hele traject heeft Online Marketing Agency zowel een adviserende als een uitvoerende rol gehad. Zo hebben we bijvoorbeeld het reclamebureau en het webdesign bureau ondersteunt op het gebied van SEO en conversie.

Website lassie

Conversie optimalisatie

Aangezien er binnen de website van Lassie geen duidelijke conversie is (zoals het invullen van het formulier of het bestellen van een product), hebben we ons vooral gefocust op het verkrijgen van meer nieuwe bezoekers. Toen deze er eenmaal waren hebben we ook de inhoud van de website aangepast, zodat die bezoekers recepten langer lezen, dat zij meer pagina’s bezoeken en dat de sessieduur werd verlengd. Je kunt hierbij denken aan het aanpassen van knoppen, informatie boven of onder de vouw zetten, links toevoegen en andere aanpassingen adviseren binnen het design.

Lassie recepten pagina

Conclusie

Het was (en is!) voor ons een ontzettend leuke klant om voor te werken. Er is namelijk ontzettend veel ruimte voor onze eigen ideeën. Lassie gaat zelfs binnenkort een product lanceren op basis van een van onze SEO concepten, maar daar kunnen we nu natuurlijk nog niet te veel over zeggen … 😉

Wil je ook dit soort resultaten behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.

Recente blogs

15 september 2020
google ads advertentie extensies

Google Ads advertentie-extensies: een complete gids

De zoekresultatenpagina van Google is een digitale winkelstraat en je advertentie kun je zien als de winkelruit: dit is wat potentiële klanten als eerste zien. Het is ontzettend belangrijk dat potentiële klanten die langslopen ook daadwerkelijk naar binnen lopen en jouw winkel bezoeken. Maar door alle concurrentie die er de afgelopen jaren bij is gekomen, is dat steeds lastiger. Om je winkelruit zoveel mogelijk op te laten vallen, is het nodig om extra informatie te bieden en meer ruimte te pakken binnen de winkelstraat. En binnen je advertenties kan je dat doen met advertentie-extensies.
15 september 2020
redirects werken niet

Redirects in je nieuwe WordPress omgeving werken niet: zo los je ’t op

Huh? De redirects zijn goed toegevoegd in je schone WordPress omgeving, maar alleen de redirect naar de homepage werkt. De rest niet… Hoe kan dat nou? Of de redirects zouden allemaal moeten werken of er zou er geen één moeten werken. Zou je denken, toch? Tijdens de overname van het platform Marketingtermen.nl liepen we hier tegenaan en vonden we de oplossingen. En die wil ik graag met je delen.
15 september 2020
Google Ads kwaliteitsscore

Waarom de kwaliteitsscore er toe doet en hoe je ‘m optimaliseert

Adverteren op Google is de afgelopen jaren een stuk complexer geworden. Machine learning, algoritmisch bieden en automatisering zijn bijvoorbeeld niet meer weg te denken uit menig SEA-strategie. Maar naast al die complexe en geavanceerde onderwerpen is het soms ook belangrijk om terug te gaan naar de basis. En vandaag behandelen we een deel van die basis: de kwaliteitsscore binnen Google Ads.
15 september 2020
google web vitals

Google Web Vitals: handleiding voor dummies

Als je ook maar een beetje met SEO en online marketing bezig bent, dan heb je er de afgelopen tijd wel iets over gehoord of gelezen: De Google Web Vitals. Simpel uitgelegd: een initiatief van Google dat de gebruikerservaring van een website toetst aan de hand van een aantal kwaliteitseisen. Hoog tijd om jou daar alles over te vertellen.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]