Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalMet onze inzet is het organische verkeer van de website van Lassie gestegen van 5.000 organische naar inmiddels 100.000+ organische bezoekers per maand. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze Lassie case!
De doelstelling van Lassie was in 2019 heel concreet: door een nieuwe website zijn posities in Google verloren gaan en is het aantal bezoekers flink teruggelopen. Oftewel, de SEO migratie is niet helemaal gegaan zoals het had gemoeten. Dat moest gerepareerd worden. De eerste doelstelling was dan ook met terugwerkende kracht de migratie goed uitvoeren om ervoor te zorgen dat we op het niveau kwamen waar Lassie eerst zat. Onderstaande afbeelding geeft het verloop goed weer.
Nu de eerste doelstelling is behaald, is samen het volgende doel bepaald: 25.000 organische bezoekers per maand. Dat doel werd in augustus van 2019 al behaald, dus hebben we in het laatste kwartaal van 2019 ingezet op 50.000 organische bezoekers per maand in 2020.
Vervolgens gingen we naar de 65.000, toen naar de 85.000 per maand en sinds januari 2023 zitten we op 100.000 organische bezoekers per maand.
Een SEO migratie vergt, voordat de website live gaat, een goede voorbereiding. Dan heb je namelijk alle relevante informatie inzichtelijk en kan je methodisch te werk gaan. Als eerste was het dus noodzakelijk om alle URL’s, de 404’s, etc. nauwkeurig in kaart te brengen.
Vervolgens moest er een duidelijke content strategie komen. In de oude situatie werden er wel recepten geplaatst, maar er werden weinig blogs geschreven en ook aan de zoekwoorden werd niet gedacht. Daarbij kregen we te maken met diverse stakeholders. Lassie werkt immers met verschillende partijen samen en om alles goed en soepel te laten verlopen moeten we bij OMA daar een aansturende rol tussen tussen zien te bemachtigen.
Bij OMA hebben we ons vooral bezig gehouden met zoekmachine optimalisatie: het optimaliseren van de techniek, het schrijven van teksten en het vergroten van de autoriteit middels linkbuilding.
Daarnaast hebben we ons ook gericht op andere facetten van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan conversie optimalisatie met Hotjar, maar ook e-mail marketing. Gedurende het hele traject heeft OMA zowel een adviserende als een uitvoerende rol gehad. Zo hebben we bijvoorbeeld het reclamebureau en het webdesign bureau ondersteunt op het gebied van SEO en conversie.
Aangezien er binnen de website van Lassie geen duidelijke conversie is (zoals het invullen van het formulier of het bestellen van een product), hebben we ons vooral gefocust op het verkrijgen van meer nieuwe bezoekers. Toen deze er eenmaal waren hebben we ook de inhoud van de website aangepast, zodat die bezoekers recepten langer lezen, dat zij meer pagina’s bezoeken en dat de sessieduur werd verlengd. Je kunt hierbij denken aan het aanpassen van knoppen, informatie boven of onder de vouw zetten, links toevoegen en andere aanpassingen adviseren binnen het design.
Het was (en is!) voor ons een ontzettend leuke klant om voor te werken. Er is namelijk ontzettend veel ruimte voor onze eigen ideeën. Voor ons is het dus echt een droomsamenwerking. Wil je ook dit soort resultaten behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.