Klantcase: Lassie

Lassie logo

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Online marketing advies
  • Content creatie
  • Conversie optimalisatie

Van 5.000 naar 65.000 organische bezoekers per maand!

Met onze inzet is het organische verkeer van de website van Lassie gestegen van 5.000 organische naar inmiddels 65.000 organische bezoekers per maand. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze Lassie case!

Daniel is een echte specialist, zijn kennis is enorm. Wat hij doet is aantoonbaar terug te zien in onze traffic en interactie op de website. En met zijn transparante, methodische en vooral proactieve manier van werken levert hij ook service. Een super partner om mee samen te werken!

Paul Stam - Marketing Manager Lassie

Doelstelling

De doelstelling van Lassie is heel concreet: door een nieuwe website zijn posities in Google verloren gaan en is het aantal bezoekers flink teruggelopen. Oftewel, de SEO migratie is niet helemaal gegaan zoals het had gemoeten. Dat moest gerepareerd worden. De eerste doelstelling was dan ook met terugwerkende kracht de migratie goed uitvoeren om ervoor te zorgen dat we op het niveau kwamen waar Lassie eerst zat. Onderstaande afbeelding geeft het verloop goed weer.

Lassie doelstelling

 

  • In juni 2018 is de nieuwe website live gegaan, daar zie je dan ook in het rood de terugloop in het aantal bezoekers.
  • Online Marketing Agency is in april 2019 van start gegaan en zoals je kan zien is in juni 2019 (blauw) het oude niveau weer bereikt.

Nu de eerste doelstelling is behaald, is samen het volgende doel bepaald: 25.000 organische bezoekers per maand. Dat doel werd in augustus van 2019 al behaald, dus hebben we in het laatste kwartaal van 2019 ingezet op 50.000 organische bezoekers per maand in 2020. Inmiddels zit de teller al op 65.000 organische bezoekers per maand, dus we zijn doorgegaan naar de volgende doelstelling:. 100.000 organische bezoekers per maand.

1380%

Meer organische bezoekers

2500+

Organische bezoekers per dag

90+

Teksten geschreven

9500

Organische zoektermen

Lassie aantal bezoekers

De uitdaging

Een SEO migratie vergt, voordat de website live gaat, een goede voorbereiding. Dan heb je namelijk alle relevante informatie inzichtelijk en kan je methodisch te werk gaan. Als eerste was het dus noodzakelijk om alle URL’s, de 404’s, etc. nauwkeurig in kaart te brengen.

Vervolgens moest er een duidelijke content strategie komen. In de oude situatie werden er wel recepten geplaatst, maar er werden weinig blogs geschreven en ook aan de zoekwoorden werd niet gedacht. Daarbij kregen we te maken met diverse stakeholders.  Lassie werkt immers met verschillende partijen samen en om alles goed en soepel te laten verlopen moeten we bij Online Marketing Agency daar een aansturende rol tussen tussen zien te bemachtigen.

Uitgevoerde werkzaamheden

Bij Online Marketing Agency hebben we ons vooral bezig gehouden met zoekmachine optimalisatie: het optimaliseren van de techniek, het schrijven van teksten en het vergroten van de autoriteit middels linkbuilding.

Daarnaast hebben we ons ook gericht op andere facetten van online marketing. Denk bijvoorbeeld aan conversie optimalisatie met Hotjar. Gedurende het hele traject heeft Online Marketing Agency zowel een adviserende als een uitvoerende rol gehad. Zo hebben we bijvoorbeeld het reclamebureau en het webdesign bureau ondersteunt op het gebied van SEO en conversie.

Website lassie

Conversie optimalisatie

Aangezien er binnen de website van Lassie geen duidelijke conversie is (zoals het invullen van het formulier of het bestellen van een product), hebben we ons vooral gefocust op het verkrijgen van meer nieuwe bezoekers. Toen deze er eenmaal waren hebben we ook de inhoud van de website aangepast, zodat die bezoekers recepten langer lezen, dat zij meer pagina’s bezoeken en dat de sessieduur werd verlengd. Je kunt hierbij denken aan het aanpassen van knoppen, informatie boven of onder de vouw zetten, links toevoegen en andere aanpassingen adviseren binnen het design.

Lassie recepten pagina

Conclusie

Het was (en is!) voor ons een ontzettend leuke klant om voor te werken. Er is namelijk ontzettend veel ruimte voor onze eigen ideeën. Lassie gaat zelfs binnenkort een product lanceren op basis van een van onze SEO concepten, maar daar kunnen we nu natuurlijk nog niet te veel over zeggen … 😉

Wil je ook dit soort resultaten behalen? Neem dan contact met ons op voor het inplannen van een vrijblijvend gesprek.

Recente blogs

26 juni 2020
Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics

Betaalproviders uitsluiten in Google Analytics (Mollie, Adyen, Multisafepay, etc.)

Je ziet al je omzet in Google Analytics binnenkomen via referral en niet via organic search of paid search. Terwijl je zeker weet dat je juist daar de meeste omzet mee haalt. Je klikt op referral en ziet dat alle omzet toe wordt gekend aan betaalproviders. Hierdoor weet je niet precies welke inspanning wat oplevert. En dat moet dus opgelost worden. In dit artikel ga ik je daar alles over vertellen.
26 juni 2020
Afmelden voor browsermeldingen

Afmelden voor browsermeldingen: stappenplan per browser

Het kan expres zijn gegaan omdat je een website erg tof vindt of per ongeluk in alle enthousiasme: het accepteren van browsermeldingen. Hoe dan ook, nu wil je ervan af en weet je niet precies hoe dat moet. Om je op weg te helpen heb ik per browser een kort stappenplan geschreven waarmee je je snel kan afmelden voor deze meldingen.
23 juni 2020
Waarom een FAQ zo belangrijk is voor webshop

Waarom een FAQ zo belangrijk is voor je webshop [7 redenen]

Als je iets bestelt, wil je natuurlijk weten wanneer het geleverd wordt en wat er gebeurt als je niet tevreden bent met het geleverde product? En je wilt toch ook weten hoe mensen met je gegevens omgaan? Dat wil jouw klant dus ook! Zelfs als je diensten levert. En daarom is het ontzettend belangrijk om een FAQ (ook wel veel gestelde vragen pagina) te hebben. Vandaag geef ik je 7 redenen waarom je die nu nog moet gaan opzetten.
18 juni 2020
e-book in 4 uur

Zo maak je in 4 uur tijd een e-book van 154 pagina’s [Stappenplan]

Een e-book maken van 154 pagina’s en 22.000+ woorden in 4 uur klinkt onwerkelijk, toch? Toch is het mij gelukt. En hoe dat is gelukt en wat ik daarvoor nodig had, leg ik je in dit artikel uit. Disclaimer: ik heb natuurlijk niet in 4 uur tijd alle pagina’s geschreven. De content in het e-book is gebaseerd op bestaande content.
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]