Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalEmiel (trouwe collega bij OMA en eigenaar van NFC World) verwacht dat de NFC-markt explosief blijft groeien. Om mee kunnen groeien met die markt moest NFCW.nl de grootste online speler worden op het gebied van NFC-producten. Het is bovendien een relatief nieuwe markt, dus dat moet om de concurrentie voor te blijven binnen twee jaar gerealiseerd worden.
Met behulp van OMA heeft Emiel het websiteverkeer van NFC World laten groeien van 500 naar 15.000 bezoekers per maand. Binnen 1 jaar tijd hebben we 30x zoveel bezoekers weten te realiseren zonder ook maar een euro aan advertenties te hebben uitgegeven. Een resultaat waar we trots op zijn!
NFCW.nl stond vooraf echt nog in de kinderschoenen en had nauwelijks bezoekers op de website. Aankopen werden er dus ook zelden gedaan. De webshop moest dus eerst goed vindbaar worden om vervolgens veel euro’s op te kunnen leveren.
Emiel en wij weten precies hoe je dit aan moet pakken, dus de uitdaging lag ‘m vooral in de korte periode waarin we resultaten moesten behalen. Bovendien wordt er gewerkt met een zo klein mogelijk budget. Flinke complicerende factoren dus … maar niet voor Emiel.
Voor dit project is het zaak om zo snel mogelijk helder te krijgen op welke zoekwoorden we vindbaar wilden worden. Vervolgens hebben we daaromheen een websitestructuur gebouwd en ontwikkelden we een daadwerkelijke website (de enige echte investering). Tot heden bouwen we een sterk linkprofiel en voegen we nog steeds nieuwe content toe.
In ’t kort:
De resultaten mogen er wezen! Door vol in te zetten op SEO ging NFCW.nl van 500 maandelijkse bezoekers naar 15.000 maandelijkse bezoekers.
Ook het aantal behaalde doelen op de website steeg flink. Naast gemiddeld 30 conversies in de vorm van ingevulde contactformulieren, clicks op mailadressen en clicks op telefoonnummers, worden er inmiddels ook ongeveer 100 bestellingen per maand gedaan!
Het is nog steeds mogelijk om een website explosief te laten groeien door vol in te zetten op SEO. Ook zonder budget (maar wel met een flinke tijdsinvestering).
Ondertussen hebben we nieuwe doelen. Emiel lanceerde een nieuw product het NFC visitekaartje dat we nu in de markt moeten gaan zetten. Daarvoor gebruiken we wel budget en kijken we naar SEA-mogelijkheden. Daarnaast starten we ook met e-mail marketing, want we hebben inmiddels een aardige mailinglijst opgebouwd!