Het succesverhaal van Walt

Specialisaties in deze case:

  • Zoekmachine optimalisatie
  • Technische optimalisatie
  • Linkbuilding
  • Zoekmachine adverteren
  • Content creatie

Succesvolle SEO- en SEA strategie opgezet

Dankzij onze inzet en die van Walter hebben we samen voor 16.890 bezoekers gezorgd en honderden conversie behaald. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze Walt case study.

In Online Marketing Agency heb ik een fijn bureau gevonden met gedreven vakmensen die hun afspraken keurig nakomen, niks dan lof! Ik blijf nog even klant.

Walter Jurrius (Eigenaar Walt)
introductie

Doelstelling

Een koffiebar hebben tijdens corona is absoluut geen pretje. Maar als je een koffiebar hebt, zijn er twee opties: je gaat bij de pakken neerzitten of je bent zoals Walter. Walter pakt door en ziet nieuwe kansen.

Daarom heeft Walter ons dit jaar ingehuurd om het bezorgen van ontbijtjes in en rond Arnhem hot te maken, om zijn picknickmanden aan de mand te brengen en om zijn bedrijf online beter vindbaar te maken.

En nu Walter weer mensen in de winkel mag ontvangen, focussen we ons sinds kort op het lunchen.

16.890 Bezoekers
6 Nummer 1 posities
186 Organische zoekwoorden
9 Teksten geschreven
de uitdaging

De uitdaging

Er was bij Walt geen echt grote uitdaging. Weinig concurrenten van Walter speelden in op het bezorgen en nog minder zetten hier online ook op in. Daarin liepen we dus al snel op voorop.

 

Wat natuurlijk wel ontzettend belangrijk was dit gehele traject, was dat elke euro goed uitgegeven moest worden. Er was weinig ruimte voor echt nieuwe en innovatieve testen. We deden vooral waarvan we op voorhand nagenoeg zeker wisten dat het ging werken.

 

Een andere uitdaging was dat Walter ook een shop had naast zijn website. Helaas konden wij hier technisch niet veel aan doen en dus niet alles goed doormeten. We konden wel de kliks naar de shop meten, maar daar hield het dan ook op.

Uitgevoerde werkzaamheden

Het traject voor Walt bestond uit twee fases: een opstartfase en een maandelijkse samenwerking. In deze fases zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

  • Zoekwoordanalyse
  • SEO-scan
  • Technische optimalisatie
  • Content creatie
  • Linkbuilding
  • Facebook adverteren
  • Google adverteren
uitgevoerde werkzaamheden

Resultaten

Dit jaar haalde de website van Walt ruim 16.000 bezoekers binnen en registreerden we ruim 4800 conversies. Extreem hoge getallen, maar wel met de kanttekening dat hier ook de kliks naar de webshop onder vallen (de webshop was namelijk het allerbelangrijkst).

 

Haal je de kliks naar de webshop weg, dan hebben we dit jaar circa 150 conversies binnengehaald. Dat waren vooral belletjes, ingevulde contactformulier en kliks op het mailadres.

conversie optimalisatie

Conclusie

De samenwerking met Walter loopt nog steeds door en daar zijn we erg blij mee. De focus ligt nu wel op veel competitievere zoekwoorden, maar dat vinden wij alleen maar leuk. Walt zal de aankomende periode in en rondom Arnhem Google domineren als het om termen rondom ‘ontbijt bezorgen’ gaat. Hopelijk kunnen we daar ‘lunchen’ snel aan toevoegen.

Ik wil meer weten!
conclusie

Onze succesverhalen

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2022 - Online Marketing Agency

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]