Het succesverhaal van Royal Reesink

Specialisaties in deze case:

  • Google Analytics 4
  • Google Tag Manager
  • Looker Studio
  • Hotjar

Complete Tag Manager, Analytics 4 en Looker Studio implementatie voor 20 websites

Overzicht. Meetbaarheid en eenvoud. Dat waren drie belangrijke onderdelen van het meetbaar maken van de 20 websites van Royal Reesink. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de dit op te pakken, lees je in deze Royal Reesink case study.

“OMA heeft ons uitstekend geholpen met het opzetten van Google Analytics 4 en reporting (Looker Studio) voor onze websites voor tweedehands machines. Op een proactieve en inspirerende manier. Door deze oplossing kunnen wij onze websites op goed monitoren en aanpassen als dat nodig is.”

Rutger Sikma (Project Manager E-commerce)
introductie

Doelstelling

Het doel van Royal Reesink was het creëren van inzicht. Inzicht in de cijfers van de 20 websites binnen Royal Reesink die tweedehands landbouw apparatuur verkopen. Ze wilden op een makkelijke manier alle data van alle bedrijven inzien. Zonder poespas.

20 Websites
1 Tag Manager Container
20 Looker Studio's
1 Totaalrapport
de uitdaging

De uitdaging

Een volledige Google Analytics 4 implementatie is op zich niet heel spannend. Behalve als je dat voor 20 websites wilt gaan doen. Dan kan je natuurlijk 20 Tag Manager containers aanmaken en 20 Google Analytics 4 accounts, maar dat wordt wel een beetje onoverzichtelijk en dus was dat geen oplossing.

Verder was het ook een uitdaging om één handig Looker Studio template te maken. Eentje die past bij alle onderlinge bedrijven én waarin alle data van alle websites staat.

Uitgevoerde werkzaamheden

We zijn begonnen met een Excel overzicht waar alle bedrijven in zijn gezet. Dit document was van begin tot eind onze leidraad. In het Excel document stond:

  • De URL van de klant
  • De link naar de aangemaakte Looker Studio
  • Of we Hotjar al hadden aangemaakt
  • De GA4 code
  • Of de GA4 code in de lookup table zit
  • Of we GA4 getest hadden
  • Of de conversies aangemaakt waren
  • Of de conversies getest waren
  • Of we Search Console hadden aangemaakt en gekoppeld
  • En of we de aangepaste dimensie voor site search hadden aangemaakt

Vanuit dat document zijn we aan de slag gegaan. We hebben de Tag Manager container aangemaakt en laten plaatsen en vanuit daar alle andere tags en conversies ingesteld.

uitgevoerde werkzaamheden

Resultaten

Het resultaat is dat alle websites goed meetbaar zijn, dat Google Analytics 4 is geïmplementeerd, dat de conversies worden gemeten, dat Hotjar draait en dat elke onderneming een eigen Looker Studio heeft.

Daarnaast hebben we ook één totaal Looker Studio gemaakt waarin je in één oogopslag de cijfers van alle ondernemingen kan zien.

conversie optimalisatie

Conclusie

Bij Royal Reesink ging het niet direct om een concreet resultaat dat gehaald moest worden. Ze wilden vooral meer inzicht. En dat is meer dan gelukt.

Daarnaast is onze oplossing ook toekomstbestendig. Mochten er websites bij komen, dan kunnen we die -zonder hulp van de developer of Royal Reesink – in korte tijd toevoegen.

Ik wil meer weten!
conclusie

Onze succesverhalen

Haal jij het maximale uit online?

Meer dan 100 ondernemers gingen je voor. Van ZZP tot multinationals.

Doe de SEO-scan

Laatste reviews

Marketing kennisbank

Ben je op zoek naar de uitleg over een marketinggerelateerde term? Maak hieronder een keuze.

Alle rechten voorbehouden © 2022 - Online Marketing Agency

[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[class^="wpforms-"]
[Inclusief kortingscode]
[Inclusief kortingscode]