Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalOverzicht. Meetbaarheid en eenvoud. Dat waren drie belangrijke onderdelen van het meetbaar maken van de 20 websites van Royal Reesink. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de dit op te pakken, lees je in deze Royal Reesink case study.
Het doel van Royal Reesink was het creëren van inzicht. Inzicht in de cijfers van de 20 websites binnen Royal Reesink die tweedehands landbouw apparatuur verkopen. Ze wilden op een makkelijke manier alle data van alle bedrijven inzien. Zonder poespas.
Een volledige Google Analytics 4 implementatie is op zich niet heel spannend. Behalve als je dat voor 20 websites wilt gaan doen. Dan kan je natuurlijk 20 Tag Manager containers aanmaken en 20 Google Analytics 4 accounts, maar dat wordt wel een beetje onoverzichtelijk en dus was dat geen oplossing.
Verder was het ook een uitdaging om één handig Looker Studio template te maken. Eentje die past bij alle onderlinge bedrijven én waarin alle data van alle websites staat.
We zijn begonnen met een Excel overzicht waar alle bedrijven in zijn gezet. Dit document was van begin tot eind onze leidraad. In het Excel document stond:
Vanuit dat document zijn we aan de slag gegaan. We hebben de Tag Manager container aangemaakt en laten plaatsen en vanuit daar alle andere tags en conversies ingesteld.
Het resultaat is dat alle websites goed meetbaar zijn, dat Google Analytics 4 is geïmplementeerd, dat de conversies worden gemeten, dat Hotjar draait en dat elke onderneming een eigen Looker Studio heeft.
Daarnaast hebben we ook één totaal Looker Studio gemaakt waarin je in één oogopslag de cijfers van alle ondernemingen kan zien.
Bij Royal Reesink ging het niet direct om een concreet resultaat dat gehaald moest worden. Ze wilden vooral meer inzicht. En dat is meer dan gelukt.
Daarnaast is onze oplossing ook toekomstbestendig. Mochten er websites bij komen, dan kunnen we die -zonder hulp van de developer of Royal Reesink – in korte tijd toevoegen.