Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalMet de inzet van het hele team van OMA hebben we van 1 januari 2022 tot 31 oktober 2022 ruim 120 leads binnengehaald voor Buro Buiten (157 conversies). Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze Buro Buiten case study.
De eerste doelstelling en de tweede doelstelling hebben we inmiddels al makkelijk behaald. Voordat Peter bij ons klant werd, kreeg hij 1 lead per 6 maanden binnen via zijn website. Zijn doel was heel concreet: 1 lead per week.
Op het moment dat we dat hadden behaald (dit gebeurde al heel snel) was de doelstelling als volgt: 1 lead per 3 dagen. Er zijn maanden geweest we dat ook makkelijk hebben behaald. Volgende doelstelling: 1 lead per dag.
Buro Buiten wil vooral, hoge kwaliteit aanvragen. Oftewel, aanvragen van grote waarde. Een tuin van 3000 m2 bijvoorbeeld. Nu vraag jij je misschien af of dat soort mensen googelen? Het antwoord is ja.
Om dat de behalen was de huidige website niet voldoende. Er moest een website komen die goed vindbaar was en ook daadwerkelijk de leads opleverde die we wilde. Die hebben we dus ook gemaakt.
Online marketing was verder voor Buro Buiten een black box. We moesten dus erg zorgen dat er draagvlak was voor onze ideeën.
Denk aan:
We zijn nu ongeveer een jaar voor Buro Buiten aan het werk en we hebben de volgende werkzaamheden verricht:
Februari 2022 was de beste maand voor BURO Buiten. In totaal zijn er 24 leads binnengekomen. Vanaf september 2021 tot en met februari 2022 waren dat er in totaal 97. En vanaf 1 januari tot en met 31 oktober waren dat 157 gemeten conversies.
Wat uitkomt op circa 120+ leads.
Als we naar het aantal bezoekers kijken, waren dat er in de laatstgenoemde periode 8.467. De helft kwam uit SEA en een kwart uit SEO.
In het afgelopen jaar heeft Buro Buiten al twee keer de samenwerking uitgebreid, omdat ze zo tevreden zijn. Het doel is dat we met Buro Buiten mee blijven groeien en dat er straks meerdere leads per dag binnen gaan komen.
We zijn hard op weg, maar nog lang niet klaar. Het is voor ons een erg leuke samenwerking, omdat Buro Buiten open staat voor al onze ideeën. Momenteel zijn we bezig met e-mail marketing en Pinterest. Ook die kanalen gaan we optimaliseren.