Met conversie optimalisatie of CRO (Conversion Rate Optimization) verhoog je het percentage bezoekers dat een actie uitvoert op je website. Dat kan van alles zijn: het kopen van een product, het aanvragen van een offerte, contact opnemen of simpelweg inschrijven voor je nieuwsbrief. Met CRO haal je dus meer rendement uit hetzelfde aantal bezoekers. Moet je nagaan wat er gebeurt als je dan ook nog meer bezoekers trekt met SEO of SEA…
Met conversie optimalisatie halen we meer sales uit de bezoekers die je nu al hebt. Dat scheelt weer marketingbudget!
Minstens net zo belangrijk als meer omzet: inzicht. Met een paar tests achterhalen waardoor je doelgroep écht getriggerd wordt.
Conversie optimalisatie → betere ervaring → blijere klanten → positieve reviews → beter imago. Zo simpel kan het zijn.
Een grondige analyse van je webstatistieken laat zien waar en waarom mensen afhaken. Dat gaan we aanpakken!
Met een effectieve A/B test zetten we je huidige pagina af tegen eentje die wél geoptimaliseerd is voor conversies.
We verzamelen een tijd lang data van het onderzoek en checken vervolgens welke pagina significant beter presteert.
We implementeren de veranderingen die ervoor zorgen dat bezoekers converteren. Kunnen we meteen door met de volgende!
Conversie optimalisatie is belangrijk. Want je kunt er je acquisitiekosten mee verlagen en meer waarde uit bezoekers of gebruikers halen. Stel dat je adverteert en zo 100 bezoekers per maand binnenhaalt waarvan er 5 klant worden. Met CRO maak je van die 5 misschien wel 10 klanten. Gewoon nog steeds met diezelfde 100 bezoekers en zonder ook maar een cent meer advertentiebudget uit te geven. Sterker nog, je acquisitiekosten per klant zijn dan ineens gehalveerd. Patsboem!
Doe de CRO scanMet conversie optimalisatie verbeter je de gebruikservaring van je website. En zoekmachines willen zoekers óók die beste gebruikservaring bieden. Lang verhaal kort: Google zal je belonen met een paar betere rankings als jouw user experience optimaal is. Daardoor krijg je weer meer bezoekers en dus ook nóg meer klanten. Het conversiemes snijdt dus aan twee kanten.
Bekijk CRO casesCheck dan snel wat ons team van data-nerds en CRO specialisten voor je kan betekenen. Neem je gewoon even contact voor op.
Doe de CRO scan