Zoeken
Menu

Van 1 aanvraag per 6 maanden naar 3 aanvragen per week

Met de inzet van het hele team van OMA hebben we van 1 januari 2022 tot 30 september 2025 ruim 673 offerte aanvragen binnengehaald voor Buro Buiten. Hoe we dat voor elkaar kregen, lees je in deze Buro Buiten case.

Review Buro Buiten
"Van 1 aanvraag per halfjaar naar 3 per week. Samen realiseerden we 673 offerteaanvragen voor Buro Buiten."
Buro Buiten •

Doelstelling

De eerste doelstelling en de tweede doelstelling hebben we inmiddels al makkelijk behaald. Voordat Buro Buiten onze klant werd, kreeg hij 1 lead per 6 maanden binnen via zijn website. Zijn begindoel was duidelijk: naar 1 lead per week. 

Dat haalden we al snel, en daarom werd de doelstelling aangepast naar 1 lead per 3 dagen. En, ook dat doel is doorgestreept. Nu ligt de focus volledig op 1 lead per dag.

0 + Bezoekers per maand
0 % Conversiepercentage
0 % Meer conversies vergeleken met vorig jaar
0 top 3 posities

De uitdaging

Buro Buiten wil graag hoge kwaliteit aanvragen. Oftewel, aanvragen van grote waarde. Denk aan een tuin van 3000 m². Nu vraag jij je misschien af of dat soort mensen googelen? Het antwoord is ja, zeker. 

En om dat te behalen was de huidige website niet voldoende. Er moest een website komen die goed vindbaar was en ook daadwerkelijk de leads opleverde die we wilden. Dus, die hebben we gemaakt! 

Online marketing was verder voor Buro Buiten een black box. We moesten dus erg zorgen dat er draagvlak was voor onze ideeën.

Denk aan:

  • URL-structuur / menu structuur
  • Knoppen (en andere zaken die belangrijk zijn voor conversie)
  • SEO-teksten
  • Google Ads
klantverhaal BURO Buiten
klantverhaal BURO Buiten

Uitgevoerde werkzaamheden

We zijn nu ongeveer vier jaar voor Buro Buiten aan het werk en we hebben de volgende werkzaamheden verricht: 

  • Zoekwoordanalyse
  • Structuur opgezet
  • Website gebouwd en geoptimaliseerd
  • Allerlei stukken content geschreven
  • Google Ads opgezet
  • Linkbuilding
  • Conversie optimalisatie
  • Techniek geoptimaliseerd
klantverhaal BURO Buiten

Resultaten

Met de nieuwe website en een gerichte online marketingaanpak bouwt Buro Buiten actief aan een sterk online platform. 

De website trekt gemiddeld ruim 1.000 bezoekers per maand, waarvan ongeveer de helft via organisch verkeer binnenkomt. 

In februari 2025 verbraken we het record met 32 offerteaanvragen in één maand. Een resultaat dat laat zien dat de strategie werkt en de online zichtbaarheid blijft groeien.

klantverhaal BURO Buiten

Conclusie

In het afgelopen jaar heeft Buro Buiten al twee keer de samenwerking uitgebreid, omdat ze zo tevreden zijn. Het doel is dat we samen met Buro Buiten mee blijven groeien en er straks meerdere leads per dag binnen gaan komen.

We zijn hard op weg, maar nog lang niet klaar. Het is voor ons een erg leuke samenwerking, omdat Buro Buiten open staat voor al onze ideeën. Momenteel zijn er plannen voor e-mailmarketing en social media. Ook daar gaan we optimaliseren.

klantverhaal BURO Buiten