Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalMede dankzij onze inzet hebben we voor Goslinga Interieurbouw in 18 maanden tijd 101 conversies binnengehaald. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen lees je in deze case.
De doelstelling van Goslinga Interieurbouw is simpel: meer leads en klanten via de website. Daarbij moest de focus uitgaan naar offerte-aanvragen voor het ontwerp en de realisatie van een compleet interieur in plaats van aanvragen voor één maatwerk meubel of de makeover van één ruimte.
De uitdaging van online marketing voor Goslinga Interieurbouw is tweeledig: enerzijds moest alles nog gedaan worden en anderzijds was er een beperkt budget.
Op het moment dat we voor Goslinga aan de gang gingen, was er nog geen website. Laat staan teksten of een historie waar we data uit konden halen. We moesten dus echt ‘vanaf nul’ beginnen. Met een schone lei.
Daarnaast heeft Goslinga Interieurbouw een beperkt budget voor haar online marketing. De strategie en werkzaamheden moesten dus ingericht worden op efficiëntie. Op low hanging fruit. Op maximaal resultaat met minimale inspanning. Daarom kozen voor een specifieke SEO-strategie gebaseerd op slechts een 5-tal zoekwoorden die direct zouden zorgen voor nieuwe business.
Het traject voor Goslinga Interieurbouw bestond uit twee fases: een opstartfase en een maandelijkse samenwerking. In de fases zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
Fase 1 (opstartfase)
Fase 2 (maandelijkse samenwerking)
De resultaten na 18 maanden tijd: website is vindbaar op 100+ organische zoektermen en met een conversiepercentage van 2,26% hebben we in anderhalf jaar tijd 101 behaalde doelen geregistreerd.
Concreet hield dit dat Goslinga het werk soms eigenlijk niet meer aan kon en dat wij zelf wat langer moesten wachten op de feedback op de teksten. Maar dat is natuurlijk een luxeprobleem.
Ook met een specifieke SEO-strategie zijn op de korte termijn mooie resultaten te behalen. Dat bewijst deze case wel. Goslinga Interieurbouw haalt meer dan voldoende werk uit de website, waardoor we niet extra hoeven in te zetten op Google Ads of andere online advertenties.
We blijven ons vooral focussen op SEO, waarbij we inmiddels genoeg autoriteit hebben opgebouwd om langzaam ook te gaan concurreren op bredere zoekwoorden met meer volume in plaats van specifieke of lokale pagina’s met een duidelijke koopintentie.