online marketing handleidingen

6 redenen waarom wij online marketing handleidingen schrijven

Er staan inmiddels meer dan 25 online marketing handleidingen op onze website. Ze zijn vaak kort en bondig geschreven en besparen ons erg veel tijd.

Het is niet zo dat we deze schrijven omdat het makkelijk content is. Nee, dat heeft een aantal andere redenen. We schrijven ze namelijk hierom:

Reden 1: Ik gebruik het voor mijn eigen ontwikkeling en kennis

Door te lezen leer ik erg snel. Maar door het te doen en vervolgens uit te schrijven, leer ik nog veel sneller.

Dat is een kwestie van één keer doen en dan vergeet ik het niet meer. Natuurlijk kan ik alles ook gewoon op een kladblokje noteren en er vervolgens nooit meer naar omkijken. Maar ik kan het ook op een nette en gestructureerde manier doen en het verwerken in een e-book. Daar heb jij ook nog wat aann.

Daarnaast zie ik het ook als een uitdaging. Ik maak van iets dat ik totaal niet kan binnen no-time een vaardigheid én schrijf er een e-book of blog over.

Reden 2: We hebben één bibliotheek waar iedereen van Online Marketing Agency de handleidingen terug kan vinden

Mocht ik toch een keer vergeten hoe iets moet, dan hebben we een handige bibliotheek waar alle handleidingen staan. Dit voorkomt onnodig geklungel of onnodig zoeken naar blogs waar het uitgelegd staat.

Maar dat geldt niet alleen voor mij. Dat geldt voor iedereen van team OMA. Door alle handelingen uitgeschreven op onze eigen website online te zetten kan iedereen 24/7 op zoek naar de meest geschikte informatie.

Dan heb ik het natuurlijk over alle medewerkers, maar ook over alle (toekomstige) stagiaires. En vooral voor die laatste groep is het erg handig, omdat die natuurlijk elke paar maanden weer ‘nieuw’ zijn.

Oh en voor jou, natuurlijk. Jij kan die informatie natuurlijk ook wel gebruiken.

Reden 3: Klanten kunnen ons gemakkelijk toegang geven, zonder wachtwoorden te delen

Dit is veruit de belangrijkste reden waarom wij online marketing gerelateerde handleidingen schrijven. We doen dat namelijk voor onze klanten.

Onze klanten moeten ons in veel gevallen namelijk toegang geven tot al hun tools. Als je dat telefonisch moet doen voor 5 programma’s, dan kan je dat zo een uur kosten. Met onze handleidingen kunnen de klanten dit in eigen tijd doen en ze hebben ons hier niet voor nodig.

En dus kunnen we onze uren nuttig spenderen aan de werkzaamheden die er echt toe doen. Die écht impact maken.

Reden 4: Goed voor onze vindbaarheid in Google

Het schrijven van de handleidingen doen we niet alleen voor bestaande klanten, maar ook voor potentiële klanten. Oftewel, nieuwe leads. Door het schrijven van die handleidingen zijn we namelijk vindbaar in Google op specifieke termen.

Het is al een aantal keer voorgekomen dat iemand ons belt naar aanleiding van een handleiding met de vraag: ‘kun jij ons helpen met het regelen van de toegang?’

Het antwoord is dan altijd: ‘Ja’. En natuurlijk zit ons verdienmodel niet in het even helpen, maar het komt wel eens voor dat mensen vragen wat we nog meer voor ze kunnen betekenen.

Dat is natuurlijk wat je wilt.

Reden 5: Input voor onze maandelijkse nieuwsbrief met daarin een opsomming van alle geschreven blogs

De belangrijkste content in onze maandelijkse nieuwsbrief betreft de blogs. Waardevolle artikelen waar je echt wat aan hebt en waar je echt wat mee kan. Dit zijn er gemiddeld 8 per maand.

Nou kan je natuurlijk veel tijd en moeite stoppen in een goed artikel van 4000 woorden, maar je kan ook een korte en bondige online marketing handleiding schrijven en dat zien als blog.

Dat doen wij dus ook! Is het schrijven van korte en bondige blogs dan een goede SEO-strategie? Nee, dat niet per se. Maar met alle andere redenen in dit artikel is het in dit geval superhandig.

Reden 6: Het schrijven van handleidingen is erg leuk om te doen

Dit vind je misschien een beetje een flauwe reden, maar het schrijven van blogs en handleidingen vind ik persoonlijk verschrikkelijk leuk om te doen.

Waar de één even een boek gaat lezen of gaat wat wandelen, gaat de ander aan de slag met een nieuw artikel of handleiding. En dat is natuurlijk fantastisch. Want wanneer je het schrijven van content leuk vindt, bespaart je dat tijd, levert het je klanten op (en dus ook geld). Kortom, dan ben je aan het winnen.

Recente blogs

26 april 2021
10 online marketing tips voor je werken-bij website

10 online marketing tips voor je werken-bij website

26 april 2021
merken ingezet nfts

7 voorbeelden van merken die ingezet hebben op NFT’s

19 april 2021
eigen nft opensea

Zo heb ik mijn eigen NFT gemaakt (via OpenSea)

19 april 2021
affiliate marketing tips adverteerders

14 affiliate marketing tips voor adverteerders

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]