Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalMet de inzet van Jasper en onze inzet hebben we samen voor 234% groei gezorgd op gebied van SEO en 163% groei over alle kanalen voor ViaVector. Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze ViaVector case study.
De hoofddoelstelling van Jasper hebben we nog niet bereikt, maar we hebben erg mooie stappen gemaakt. De doelstelling is dat we 10 verkopen per dag doen
Voordat er 10 bestellingen per dag binnen komen, moet er natuurlijk een hoop gebeuren. Je content moet goed zijn, de blogs moeten geoptimaliseerd zijn, alles moet goed meetbaar zijn, alle Google tools moeten ingericht zijn en je moet gestart zijn met linkbuilding. Dat is dan ook wat we voor Jasper hebben gedaan.
Een subdoelstelling was dat we hard gingen werken aan de organische vindbaarheid. En met een stijging van 234% is dat ruimschoots gelukt.
De grootste uitdaging voor ViaVector was het uitbreiden naar meerdere talen. Hier was Jasper vooral zelf voor verantwoordelijk. Wij zorgde er vervolgens voor dat het hele technische stuk in orde was en dat alles SEO-technisch klopte.
Een andere uitdaging aan dit project was dat ViaVector geen oneindige budgetten had en zelf ook beperkt tijd. We waren dus constant aan het kijken hoe we de uren effectief en efficiënt in konden zetten.
De laatste uitdaging was dat ViaVector veel verschillende soorten concurrenten heeft. Van reclamebureau’s, tot hobbyblogs en van reguliere concurrenten tot gratis website waar je je logo kan vectoriseren.
Afgelopen jaar was de samenwerking met ViaVector op maandelijkse basis. De volgende werkzaamheden hebben we opgepakt:
Het resultaat van al ons werk betekent voor ViaVector dat ze dit jaar een recordjaar draaide als het gaat om bezoekers en vindbaarheid. In totaal zijn er dit jaar 56.843 bezoekers op de website geweest waarvan 53.001 via SEO.
En daar hebben wij ons vooral mee bezig gehouden. Met SEO.
De case van ViaVector bewijst maar weer dat de uitspraak ‘Content is King’ vandaag de dag nog steeds klopt. Content kan je business maken of breken. Voor ViaVector zullen we ons de aankomende tijd blijven focussen op SEO, maar daarnaast zal conversie ook steeds belangrijker worden.
Want onderaan de streep is conversie voor elke ondernemer het belangrijkst.