Gehlen
3400+ conversies in 10 maanden tijd
Bekijk het succesverhaalMet de inzet van het hele team van OMA hebben we inmiddels 15 nummer 1 posities binnengehaald voor hyperrelevante zoekwoorden. Verder ziet Tesqua een forse stijging in conversies en hebben ze zelfs nieuwe medewerkers binnengehaald door de verbeterde vindbaarheid.
Waar de uitdaging lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze Tesqua case study.
Bij Tesqua zijn de kernwaarden verrassend persoonlijk en verrassend vernieuwend. Doel was om deze kernwaarden ook online zichtbaar te maken, zodat potentiële nieuwe leden Tesqua makkelijk kunnen vinden om daarna natuurlijk lid te worden.
De uitdaging bij Tesqua was vooral dat er op SEO gebied enorm veel verbeteringen mogelijk waren. De website was niet geoptimaliseerd, het belang van zoekwoorden was niet bekend en er is nooit actief aan linkbuilding gedaan.
In de basis was dat geen probleem want Tesqua heeft genoeg naamsbekendheid in de regio en doet (en deed) veel aan marketing. Maar er is altijd ruimte voor verbetering bij Tesqua! Ze hebben een ontzettend gedreven team dat graag tijd maakt voor ons advies.
Vanaf moment één was het een hele fijne samenwerking en zagen we snel resultaat. Dat kwam vooral door de stappen die samen werden gezet om de organische vindbaarheid snel te verbeteren. Dit lukt ook snel omdat de zaken die nodig waren, snel beschikbaar waren. Verder werkten we samen met de developer die onze wensen doorvoerde. Bovendien dacht Tesqua met ons mee en wij kregen de vrijheid om los te gaan met SEO-teksten.
In Q2 van 2022 zijn wij begonnen met de opstart en in de zomer van 2022 zijn we begonnen met het SEO-abonnement. De volgende werkzaamheden zijn verricht:
De vergelijking is wat lastig te maken, omdat Tesqua voor de samenwerking nog geen Google Analytics 4 had. GA4 en Universal Analytics vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken.
Wat voor ons het belangrijkst is, is dat Tesqua aangeeft dat het erg goed gaat. En ze in alles merken dat de SEO werkt.
Het aantal inschrijvingen is hoger dan vorig jaar, de eerste nieuwe medewerkers zijn door SEO binnengehaald en het aantal bezoekers is gestegen.
Wat verder ook nog belangrijk is om te benoemen, is dat de cookiebanner niet helemaal goed werkte. Die hebben we begin maart ook goed ingesteld. Dat betekent wel dat een deel van de mensen (circa 15-20%) de cookies niet accepteert en dus niet gemeten worden.
Tesqua is erg tevreden over de samenwerking en dat zijn wij ook. Het is heel fijn om voor een lokale ondernemer te werken, waar het makkelijker is om even heen te gaan, dan een teamsmeeting in te plannen.
Naast dat beide partijen beter worden van de samenwerken, krijgen wij ook erg veel energie van het werken met Tesqua. We hopen dus nog lang samen te werken.