Zoeken
Menu

Nieuwe website en SEO/SEA strategie: 100+ leads in 6 maanden

Voor Golden Wood hebben we in 6 maanden tijd meer dan 100 leads binnengehaald. We creëerden hiervoor eerst een nieuwe website en hebben vervolgens vol ingezet op SEA en SEO.

Hoewel we op SEO-gebied nog niet volledig op stoom zijn, hebben we toch al wat aardig topposities in Google weten te veroveren. Daarbij scoren vooral de lokale landingspagina’s goed.

Waar de uitdaging voor Golden Wood lag en wat we hebben gedaan om de doelstellingen te behalen, lees je in deze case study!

Review Ali Ozer
"Ik wilde graag een moment nemen om mijn oprechte waardering uit te spreken voor onze samenwerking aan mijn website. Ik ben erg blij met het resultaat en wil het team OMA bedanken voor hun uitstekende service en professionaliteit gedurende het hele proces."
Ali Ozer • Eigenaar Golden Wod

Doelstelling:

Golden Wood haalde via social media (LinkedIn en Facebook) al wel leads binnen, maar nog niet via SEO en SEA. Daarbij zag de oude website er op zich nog goed uit, maar hij deed niet wat ‘ie moest doen: leads binnenhalen. Er was ook niet nagedacht over SEO of conversie. Zoekwoorden werden bijvoorbeeld niet gebruikt, producten kwamen niet tot hun recht en er waren te weinig knoppen.

Dat moest beter.

0 + Leads
0 + Relevante bezoekers
0 % Conversiepercentage
0 Conversie machine

De uitdaging

De uitdaging bij Golden Wood was dat er ‘vanaf nul’ begonnen moest worden. Er was niks gedaan aan SEO of SEA. Er werden geen zoekwoorden gebruikt in de teksten, er waren nog geen top 10 posities en de website voldeed niet aan onze standaard. We moesten dus flink investeren om een goede basis te leggen en de boel op de rit te krijgen.

Gelukkig haalde Golden Wood wel leads binnen met LinkedIn en Facebook, dus het was niet erg dat de opstart 3 tot 6 maanden zou duren. Bovendien gaat door het bereik via social media een website het vaak ook sneller goed doen. Er is immers al naamsbekendheid.

Een andere uitdaging was dat Golden Wood aan de bovenkant van de markt zit als het gaat om prijs en kwaliteit. Potentiële klanten moeten dus goed geïnformeerd en overtuigd worden. Dat moesten we vooral zelf doen, want Golden Wood was erg druk en had zelf geen tijd of kennis om aan de slag te gaan met online marketing.

OMA was dus volledig verantwoordelijk voor de strategie én uitvoering.

klantverhaal Golden Wood
klantverhaal Golden Wood

Uitgevoerde werkzaamheden

In Q4 van 2022 zijn we gestart met de samenwerking en eind Q1 van 2023 stond de nieuwe website. Sinds Q1 2023 zijn we maandelijks aan de slag gegaan voor Golden Wood en focussen we ons vooral op SEO en SEA.

Dit zijn alle werkzaamheden die we hebben opgepakt:

  • Zoekwoordanalyse
  • Opzetten structuur
  • Redirects
  • Bouwen WordPress website
  • Technische optimalisatie
  • Content creatie (blogs en landingspagina’s)
  • Opzetten Google Ads
  • Opzetten Pinterest
  • Onderhoud website
klantverhaal Golden Wood

Resultaten

Omdat Golden Wood de oude website nog niet zo lang had en er geen gebruik was gemaakt van Google Analytics (4), is er helaas geen vergelijkingsmateriaal. Toch kunnen we wel stellen dat de marketingmachine draait en er nu een website staat die elke maand leads oplevert.

Na een paar maanden wisten we dat we op het goede pad zaten, want de eerste aanvragen van tuinkamers en overkappingen waren binnen en al aanbetaald.

In totaal hebben we uiteindelijk 100+ leads binnengehaald in de eerste 6 maanden. Denk aan formulieren, belletjes, WhatsApp gesprekken en mails. Natuurlijk zitten hier ook een paar low quality leads bij, maar er zijn ook genoeg droomklanten die contact op hebben genomen.

Sterker nog, met een paar kwalitatieve klanten hebben we ons budget voor het hele jaar in slechts een paar maanden er al uit kunnen halen. Behoorlijk snel dus!

klantverhaal Golden Wood