Dit is Lucas. Lucas is stagiair bij OMA, maar vooral ook filmfanaat. Hij kent heel Middle-Earth op z’n duimpje, houdt iedere maand een Lord-of-the-Rings-marathon en checkt ’s avonds met zijn vriendin nog even een actiefilm van Quentin Tarantino. En heeft ‘ie alles gezien, dan maakt hij ook nog een paar eigen videootjes.
Tussen al dat filmen door loopt Lucas dus ook nog stage. En in die rol (pun intended) schrijft hij onder andere het script voor een effectieve customer journey op je website. Inclusief de beelden en verhalen die ook echt klanten en leads opleveren. Dat verdient een award. Een Oscar. Op z’n minst.
Inhoudsopgave
Wat zijn mijn hobby’s?
Ik ben een echte filmliefhebber. Ik kijk met vrienden of mijn vriendin graag naar de nieuwste blockbusters, maar wil ook zelf nog wel eens een filmpje schieten (check Entewie op YouTube!). Verder run ik ook nog twee bedrijfjes: een streetwear merk en een online winkel voor motorhelmen. Die laatste loopt wel lekker, al zeg ik het zelf.

Waar zie ik mij zelf over 5 jaar?
Over 5 jaar heb ik hopelijk wat stappen gezet in de wereld van marketing. Ik hoop op een steady baan waarbij ik ook de tijd en ruimte heb om aan eigen projecten te werken. Ook wil ik dan regelmatig op vakantie naar ons huis in Turkije kunnen. Ik zie mezelf dan dus vooral genieten van het leven!
Wat doe je graag in het weekend?
Ja, een filmpje pakken in de bios natuurlijk! Maar ik neem ook graag een duikje in het zwembad of ga even lekker picknicken als het weer het toelaat. Zo niet, dan ga ik een potje gamen of speel ik een beetje met Photoshop.
Wat is je favoriete social mediakanaal?
Dat kan er maar één zijn: YouTube. Want als er één plek is waar je eindeloos naar filmpjes kunt kijken …
Wat is je favoriete muziek?
Dit verschilt echt per mood. Soms heb ik inspirerende muziek nodig en een andere keer een krachtige beat. Mijn muziekinteresses lopen dan ook van afrobeat naar hardstyle naar Ennio Morricone.
Wat is je favoriete reisbestemming?
Drie jaar geleden mocht ik het westen van de Verenigde Staten ontdekken. Ik heb daar een rondreis gemaakt door verschillende staten en tijdzones. Dat was echt een waanzinnige experience – met Monument Valley als allermooiste plek!

Hoe is jouw eerste week bevallen bij OMA?
Ik voelde me vanaf dag één welkom en gewaardeerd. Ik kon meteen met OMA mee naar de Ardennen. OMA’s allereerste uitgebreide teamuitje! 5 dagen lang mountainbiken, ziplinen en klimmen. Toegegeven, ik moest wel even wennen aan de werkplek (een kantoor is toch anders dan de schoolbanken), maar vooral aan mijn laptop. Een Mac werkt toch net even wat anders dan mijn eigen Windows PC!
Wat zal jouw rol zijn binnen OMA?
Ik ga van alles wat proeven wat te maken heeft met online marketing. Ik word overal bij betrokken en zal gaandeweg mijn stage ontdekken waar echt mijn passie ligt en waarin ik me verder wil ontwikkelen.
Wat zijn jouw specialisaties binnen OMA?
Ik ga zoveel mogelijk creatieve oplossingen bedenken, en creativiteit in te kunnen gaan zetten om nieuwe manieren te vinden waarmee je leads kunt genereren of producten kunt verkopen. Daarnaast ga ik aan de slag met de social media van OMA en klanten.