Zoeken
Menu

In 9 maanden naar 30 top drie posities op lokale zoekwoorden

Voor Hammink Fietsplezier hebben we in 6 maanden tijd 30 top 3 posities behaald, waardoor de relatief slechte zomer van 2023 omzet technisch net zo goed was als de zomer van 2022.

Om dit te behalen creëerden we relevante teksten, optimaliseerden we de website en keken we goed naar de concurrentie. Inmiddels is de SEO volledig op stoom en nemen zelfs concurrenten contact op omdat Hammink zo goed vindbaar is.

Waar de uitdaging Hammink Fietsplezier lag en wat we precies hebben gedaan om de resultaten te behalen, lees je in deze case study.

Review Roy Hammink
"Mooie resultaten aan het boeken met onze website. Fijne en snelle communicatie, iedere maand een duidelijk overzicht van werkzaamheden en resultaten. Ik zou OMA zeker aanbevelen voor uw eigen bedrijf."
Roy Hammink • Eigenaar Hammink Fietsplezier

Doelstelling:

De doelstelling was eigenlijk erg eenvoudig: meer klanten in de winkel zien te krijgen. Simpeler kunnen we het niet omschrijven.

0 + top 3 posities
0 + Organische bezoekers per maand
0 % Conversiepercentage
0 + Organische zoekwoorden

De uitdaging

Hoe gek het ook klinkt, maar bij Hammink Fietsplezier was er niet echt een hele grote uitdaging. Dat komt omdat er al een mooie basis was (lees: een aardige website), omdat de concurrenten niks met lokale SEO deden en omdat Hammink Fietsplezier al een bekende naam in de regio is.

Wat wel een uitdaging was, was dat een fietsenzaak het natuurlijk moet hebben van de zomer. Omdat we in januari begonnen, hadden we dus wel beperkt de tijd.

Aan de andere kant is het in de koude maanden erg rustig in een fietswinkel. We moeten daarom ook kritisch kijken naar de uren die we wel en niet maken.

klantverhaal Hammink Fietsplezier
klantverhaal Hammink Fietsplezier

Uitgevoerde werkzaamheden

Op 1 januari 2023 zijn we gestart met SEO. En goede SEO begint natuurlijk met de basis.

We hebben ons eerst gefocust op de techniek en zijn daarna doorgegaan met andere onderdelen. Denk aan:

  • Zoekwoordanalyse
  • SEO-scan
  • Lokale SEO-landingspagina’s
  • Categorieteksten voor de shop
  • Structured data
  • Optimaliseren van landingspagina’s

Resultaten

Het belangrijkste resultaat is natuurlijk dat Hammink Fietsplezier een goede zomer heeft gehad. Maar dat is natuurlijk ook deels terug te leiden naar de online marketing resultaten.

En als we het over SEO hebben, gaat het dan natuurlijk over posities in Google. Inmiddels staan we met 2000+ zoekwoorden in Google en hebben we zeker 30 top 3 posities op lokale zoekwoorden.

Dat levert bijna 1500 organische bezoekers per maand op en ook 150+ relevante conversies (ingevulde contactformulieren en kliks op het telefoonnummer of e-mailadres)

En dat zonder linkbuilding of andere geavanceerde SEO-strategieën.

klantverhaal Hammink Fietsplezier

Conclusie

Als lokale ondernemer kan het zeker lonen om in te zetten op lokale SEO. En hoewel je daarnaast nog veel meer met online marketing kunt doen, is het vaak niet mogelijk om direct alle kanalen volledig te benutten.

Daar heb je meestal de tijd niet voor of het budget niet voor. Maar als de website goed loopt, kun je langzaam denken aan uitbreiden van je marketingstrategie. En daarom maken we voor Hammink alvast plannen om te starten met een extra kanaal.

Daar lees je meer over als deze case wordt geüpdatet.

klantverhaal Hammink Fietsplezier
Neem contact op