Zoeken
Menu

Voor Gehlen Zonwering hebben we dit jaar in 10 maanden tijd ongeveer 3400 conversies gerealiseerd.

En met tientallen top 3 posities, goedlopende Google Ads campagnes en een nieuwe website (niet door ons gemaakt) hebben we nog veel meer resultaten behaald.

Check in deze case study waar de uitdaging van Gehlen zonwering lag en ontdek wat we precies gedaan hebben om die resultaten te behalen.

Review Gaston
"Sinds we samenwerken met OMA zijn de particuliere leads en showroom bezoeken behoorlijk gestegen. Nu zijn we bezig om extra aandacht te besteden op de zakelijke markt."
Gaston • Eigenaar Gehlen

Doelstelling

Bij Gehlen Zonwering zijn ze al jaren met online bezig. Er zat groei in, maar er zaten nog te veel gaten in de agenda’s van medewerkers. Dat was dan ook de doelstelling: zorgen dat de collega’s aan het werk zijn … en blijven.

0 + Top 3 posities
0 + Bezoekers dit jaar
0 % Conversiepercentage
0 + Organische zoekwoorden

De uitdaging

De uitdaging bij Gehlen lag vooral in de gebeurtenissen van de afgelopen jaren. Op het gebied van conversie was 2022 bijvoorbeeld een goed jaar. Iedereen investeerde immers in hun huis, waaronder in betere zonwering om de thuiswerkplek te verbeteren.

Maar het koopgedrag is in 1 jaar tijd bij veel mensen veranderd. Van investeren in het huis en niet op vakantienaar weer op vakantie mogen en dealen met een hoge inflatie. Met al deze macro-economische ontwikkelingen is het dus een hele uitdaging om zoveel mogelijk leads binnen te halen.

klantverhaal Gehlen
klantverhaal Gehlen

Uitgevoerde werkzaamheden

Inmiddels werken we al 1,5 jaar voor Gehlen en is er een hoop gebeurd. Denk aan:

  • Zoekwoordanalyse
  • SEO-scan
  • Technische optimalisatie
  • Content creatie
  • Opzetten Google Ads
  • SEO-migratie
  • Linkbuilding
  • Social media adverteren
  • E-mail marketing

Wat we erg leuk vinden om te zien, is dat de samenwerking begon met wat SEO/SEA maar inmiddels in zowel diensten als uren is uitgebreid.

Resultaten

Het aantal leads in de zonwering is letterlijk en figuurlijk net zo veranderlijk als het weer. In Nederland hadden we dit jaar een ‘korte’ zomer qua weer. Dat had impact op de resultaten.

Gelukkig heeft Gehlen Zonwering, naast zonwering, ook andere producten. Dus daar heeft de focus ook op gelegen.

Vanaf 1 januari tot en met 25 oktober (2023) hebben we ruim 3400 conversies binnengehaald. Die hebben we binnengehaald met in totaal 40.455 gebruikers en 49.760 sessies.

De belangrijkste kanalen waren (in deze volgorde):

  • Organic
  • Paid Search
  • Cross-network (performance max)
  • Direct
  • Paid Social
  • Organic social

 

In totaal is Gehlen vindbaar op 3900 zoekwoorden, waarvan er ongeveer 100 in de top 3 staan.

klantverhaal Gehlen

Conclusie

Bij Gehlen Zonwering zien we vooral de kracht van SEO terug, maar ook dat een holistische online marketing strategie met meerdere kanalen goed kan werken. We hebben het afgelopen jaar mooie stappen gemaakt, maar we zien ook nog voldoende potentie om te blijven groeien.

Laatst is bijvoorbeeld de nieuwe website live gegaan en die blijven we natuurlijk ook optimaliseren, dusus we verwachten dat bijvoorbeeld het conversiepercentage nog omhoog zal gaan!

klantverhaal Gehlen
Neem contact op