Meer dan 100 accounts in Google Analytics

Meer dan 100 accounts in Google Analytics? Ja, dat kan!

Uiteindelijk loopt elk online marketing bureau en iedere marketeer er eens tegenaan: je Google Analytics account zit vol met 100 accounts.

Nu kan je natuurlijk wat accounts verwijderen, zodat je weer wat ruimte hebt. Maar wat nou als dat niet kan, omdat je nog voor deze klanten werkt?

Omdat wij ons account gratis hebben uit kunnen breiden van 100 naar 300 accounts en aangezien wij niet de beroerdste zijn om dit te delen, vond ik het tijd voor een kort blogje.

Ik was er eigenlijk van overtuigd dat dit niet kon

Om heel eerlijk te zijn, ik dacht niet dat je je Google Analytics account kon uitbreiden. Dat had een aantal redenen:

  • De marketingbureaus waar ik werkte hadden meerdere Google accounts nodig om het probleem te tackelen
  • Ik had er nog nooit iemand over gehoord
  • Ik had er nog nooit wat over gelezen
  • Ik had het meerdere Analytics specialisten gevraagd en die zeiden ook dat het niet kon.

Dat veranderde echter toen ik er een keer tijdens onze wekelijkse meeting over begon en Tom opmerkte: “Ja, dat moet wel kunnen. Je kan gewoon contact opnemen met Google.”

En toen was mijn reactie natuurlijk: “Nice. Regel het maar.”

Je Google Analytics account uitbreiden van 100 naar 300 doe je zo

Het is tijd om je vertellen hoe je je Analytics uit kan breiden van 100 naar 300. Ben je er klaar voor? Heb je pen en papier in de aanslag?

Daar komt ‘ie:

Je hoeft het alleen maar te vragen aan Google wanneer je ingelogd bent in Google Analytics. Dat kan je doen door rechtsboven op het vraagtekentje te klikken, vervolgens op ‘Contact opnemen’ te klikken en daar wat gegevens in te vullen.

Een beetje een anticlimax hé? Je hoeft er niet veel voor te doen. Je hoeft het alleen maar te vragen.

Recente blogs

24 februari 2021
on page seo complete uitleg hoog socren google

On Page SEO: complete uitleg om hoog te scoren in Google

Het optimaliseren voor de zoekmachines (lees: Google) kan buiten je eigen website om, bijvoorbeeld door linkbuilding. Denk aan gastbloggen, verspreiden van infographics of social media links. Maar optimaliseren kan vervolgens ook binnen je website. Denk aan het optimaliseren van de techniek of het verbeteren van je content. Toch is er nog een verdeling die we kunnen maken binnen SEO. We kunnen dus een verdeling maken binnen de SEO. Namelijk tussen off page SEO en on page SEO. En over die laatste, daar ga ik het vandaag over hebben.
22 februari 2021
statistieken google analytics

De 3 belangrijkste statistieken van Google Analytics

Met Analytics maak je het gedrag van de bezoekers op je website inzichtelijk en dat is ontzettend handig bij het maken van keuzes. De belangrijkste statistieken zijn: bouncepercentage, pagina's per sessie en sessieduur. En waarom zijn deze statistieken het belangrijkst? Dat ga ik je nu uitleggen!
14 februari 2021
kennisbank opzetten

Kennisbank opzetten: alles wat je moet weten

14 februari 2021
overstappen sendinblue activecampaign

Waarom wij van Sendinblue overstappen naar ActiveCampaign

    Laat je e-mailadres achter en ik zorg ervoor dat jij zelf meer omzet en bezoekers gaat genereren !

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    [Inclusief kortingscode]
    [Inclusief kortingscode]